Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه اوکزامبورگ با تاکید بر اینکه کرونا همه اروپا را در برابر چالش جدیدی قرار داده است خواستار کاهش وابستگی این اتحادیه از نظر تجهیزات پزشکی شد. ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۸ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، "یِن آزلبورن"، وزیر امور خارجه لوکزامبورگ در گفتگو با "جنرال آنسایگر" آلمان تاکید کرد: ویروس کرونا همه ما را در برابر یک چالش جدید قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیچ موجود زنده ای وجود ندارد که قبلا چیزی شبیه این را تجربه کرده باشد.

وزیر امور خارجه لوکزامبورگ در بخش دیگری از این گفتگو انتقاد شدیدی به کنترل های مرزی در اتحادیه اروپا برای مقابله با بحران کرونا وارد کرده و گفت: به این شکل نمی توان با این ویروس مبارزه کرد. من این واکنش کشورها همچنین از طرف آلمان را نمی فهمم. امروز ما یک تصویر کاملا آشفته داریم. مرزهای بین لوکزامبورگ و فرانسه بسته است. اما مرزهای عبوری با بلژیک که شرایط کرونایی خیلی بدتری دارد همچنان باز است.

این مقام اروپایی در پاسخ به این پرسش که اروپا باید چه درس هایی از این بحران بگیرد گفت: مطمئنا ما باید درباره وابستگی اروپا به دیگر کشورهای اروپایی در زمینه تجهیزات پزشکی بحث و نتیجه گیری کنیم. وضعیت نباید این گونه باقی بماند. حدود 10 سال پیش اروپا در بحران مشابهی دارو و ماسک به چین ارائه می کرد و امروز برعکس شده است. ما نباید به سادگی این وضعیت را تحمل کنیم.

انتقاد تند حزب کنگره از عملکرد دولت هند علیه کروناتدابیر کرونایی کشورهای عربی در ماه مبارک رمضانافزایش بیماران کرونا در پاکستان و تشدید قوانین قضایی علیه احتکارگفت‌وگوی تلفنی پوتین با مرکل درباره کرونا و اوکراین

وی در بخش دیگری از این گفتگو با تاکید بر اینکه این بحران هر کشوری را به طرق مختلف تحت تاثیر قرار می دهد گفت: همه باید برای غلبه بر مسائل مبارزه کنند.

وی مناقشات بر سر طرح بدهی های مشترک در اتحادیه اروپا به منظورمبارزه با عواقب اقتصادی بحران کرونا را دعوایی کودکانه نامید.

وزیر امور خارجه لوکزامبورگ همچنین به رویکردهای مجارستان در تضعیف دموکراسی و حاکمیت قانون به بهانه مبارزه با کرونا اننتقاد وارد کرده و خواستار واکنش کمیسیون اروپایی به این مسئله شد.

انتهای پیام/

R31356/P/S8,89/CT10 واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا ویروس کرونا وزیر امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۰۵۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسپانیا قصد دارد کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد

به گزارش صدای ایران ا ز آناتولی،منابع وزارت امور خارجه اسپانیا به خبرنگار آنادولو اعلام کردند که ابتکار به رسمیت شناختن دولت فلسطین که پدرو سانچز نخست‌وزیر و خوزه مانوئل آلبارس وزیر امور خارجه این کشور بار‌ها بیان کرده‌اند، قرار است در مدت کوتاهی محقق شود، انتظار می‌رود اسپانیا با ۴ کشور مشترکا اقدام کند.

انتظار می‌رود اسپانیا با مالت، ایرلند، اسلوونی که در بیانیه مشترک قبلی خود قول داده بودند در صورت ایجاد شرایط مناسب کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند و نروژ که حمایت خود را از این ابتکار اعلام کرده بود، وارد عمل شوند.

در این راستا، منابع اسپانیا اعلام کردند که «پس از جامائیکا، تعداد کشور‌های جهان که کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند ۱۴۰ کشور است. با مشارکت اسپانیا و سایر کشور‌های مذکور این تعداد به ۱۴۵ افزایش یابد».

دیگر خبرها

  • نظام استکباری غرب با چالش بزرگ خیزش افکار عمومی روبه‌رو است
  • ادعای وزیر امور خارجه انگلیس درباره پیشنهاد آتش‌بس ۴۰ روزه به حماس
  • بلینکن در ریاض ادعای ضدایرانی کرد
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفتگو کردند
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفت وگو کردند
  • دیدار و گفت‌وگوی رئیس‌جمهور سوریه و وزیر خارجه بحرین
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض
  • پس لرزه‌های یک شکست
  • اسپانیا قصد دارد کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد