Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر حسین رضایی‌زاده در نخستین نشست وبینار درس آشنایی با مبانی طب ایرانی و مکمل با دانشکده‌ها و گروه‌های طب ایرانی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور از مصوبه گروه آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مجازی و نظر اعضای هیات بورد در خصوص یکسان بودن محتواهای آموزشی در نظر گرفته شده برای تدریس در قالب دو واحد مجازی آشنایی با مبانی طب ایرانی و مکمل توسط دانشگاه‌ها خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی گفت: حتما بازخوردهای تمامی همکاران دست‌اندرکار در این حوزه را در نحوه برگزاری دوره‌های بعدی مد نظر قرار می‌دهیم و ترجیح ما این است که ارائه، رفع اشکال، پرسش و پاسخ، برگزاری آزمون و تکالیف، در اختیار کلان‌مناطق باشد و از مهرماه سال جاری بتوانیم این روند را اجرا کنیم، اما وجود وحدت کلام و رویه برای محتواهای آموزشی دارای اهمیت است.

رضایی زاده با اشاره به اعلام فراخوان دوره دوم ثبت نام دانشجویان برای گذراندن این دو واحد درس مجازی در اردیبهشت‌ماه، افزود: در صورت رفع بحران کرونا در کشور و آغاز فعالیت دانشکده‌ها و گروه‌ها، توصیه ما این است که یک جلسه مقدماتی برای آشنایی بیشتر استادان و دانشجوها در اوایل ترم تحصیلی و جلساتی حضوری برای پرسش و پاسخ در اواسط ترم یا جلسات رفع اشکال پیش از آزمون نیز برگزار شده و از فرصت برقراری ارتباط رودررو نیز استفاده شود.

دکتر محمدرضا شمس اردکانی، مشاور وزیر و مدیر کل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت در این نشست با قدردانی از تلاش‌های متعهدانه و سخت‌کوشی همکاران حوزه طب ایرانی در بحران کرونا، گفت: متخصصان و همکاران دانشگاهی فعال در حوزه طب ایرانی و مکمل کشور در این روزهای کرونایی در بیمارستان‌ها و دیگر فضاهای خدمت‌رسانی، خوش درخشیدند و گزارش‌هایی که از اقدامات آنها به دست ما رسیده است، بسیار خوب و امیدوارکننده بود.

مدیر کل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت تصویب ارائه دو واحد درس آشنایی با مبانی طب ایرانی و مکمل در دانشگاه‌های علوم پزشکی را اقدامی بزرگ در راستای توسعه علمی طب ایرانی دانست و افزود: ارائه این دو واحد، هر چند به میزان بسیار محدود، اما سبب آشنایی تمامی دانشجویان علوم پزشکی با این مکتب غنی، فاخر، بی‌بدیل و کاربردی می‌شود و در روند پیش‌برد طرح ادغام خدمات این حوزه در نظام سلامت کشور، تاثیر بسزایی دارد.

بیان مواردی در خصوص امتیاز آموزشی استادان، در نظر گرفتن مشوق‌هایی برای دستیارانی که کمک استادان در این فعالیت‌های آموزشی هستند و میزان نمره در نظر گرفته‌شده برای دانشجویان با توجه به میزان فعالیت آنها در بخش‌های مختلف و موافقت با پیشنهادهایی برای افزایش مشارکت آنها در تالارهای گفت‌وگو، از دیگر مواردی بود که در این جلسه به آنها اشاره شد. 

کد خبر 4907865

منبع: مهر

کلیدواژه: طب سنتی آموزش مجازی طب ایرانی ویروس کرونا آموزش مجازی وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه های علوم پزشکی دانشگاه ها دانشگاه تهران دانشجویان علی خاکی صدیق دانشگاه تربیت مدرس مرکز سنجش آموزش پزشکی معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت دانشگاه های ایران سازمان سنجش طب ایرانی و مکمل علوم پزشکی دو واحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۰۵۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داوری ۱۱۵ ایده در رویداد آموزشی «بوت کمپ» دانشگاه آزاد قم

مریم خوش‌سخن‌مظفر، رئیس مرکز رشد واحد‌های فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم با بیان اینکه «بوت کمپ» آموزشی در دو بخش دانش‌آموزی و دانشجویی در این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: هدف از برگزاری این رویداد شناخت استعداد‌ها در حوزه بازی‌سازی، انتقال تجربیات بین مربیان این حوزه و صاحبان ایده و آشنایی فناوران با مباحث کسب‌وکار بوده و دانشگاه آزاد اسلامی در برگزاری این رویداد با پارک علم و فناوری و صندوق پژوهش و فناوری کریمه همکاری داشت.

وی افزود: در برگزاری این دوره آموزشی از دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، حوزه‌های علمیه و مؤسسات متعدد و تعدادی از معلمان و افرادی به‌صورت آزاد پذیرش شدند. در این رویداد حدود ۱۱۵ ایده داوری شدند و در داوری اولیه تعدادی از این ایده‌ها که دارای نمونه اولیه بودند یا یک ایده جالبی برای بازی‌سازی داشتند، انتخاب و به دوره‌های آموزشی بوت کمپ راه یافتند.

رئیس مرکز رشد واحد‌های فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم «بوت کمپ» برگزار شده در این دوره را با محور آموزش در حوزه بازی‌سازی به همراه پرسش و پاسخ معرفی کرد و ادامه داد: در برگزاری این رویداد کارگاه‌های شناخت بازی برگزار و از حضور استادان مختلف در حوزه‌های مختلف بازی‌سازی استفاده شد. در بخش دیگر بوت کمپ، فناوران و ایده پردازان به معرفی بازی‌های خودشان پرداختند و توسط داوردان ارزیابی شدند.

خوش‌سخن‌مظفر با بیان اینکه دومین روز از برگزاری «بوت کمپ» به مباحث کسب‌وکار، تیم سازی، نحوه کار تیمی و چگونگی ارائه دادن ایده و راه‌های موفقیت کسب‌وکار اختصاص داشت، گفت: برگزیدگان دو حوزه دانش‌آموزی و دانشجویی در مراسم اختتامیه رویداد گیم تایم معرفی و از آنها قدردانی خواهد شد.

وی مطرح کرد:‌ دانشگاه آزاد اسلامی چند سالی است که رویکرد خود را به سمت کارآفرینی تغییر داده و تلاش می‌کند از طریق مرکز رشد واحد‌های فناور رویداد‌های حوزه‌های تخصصی را برگزار کند در همین راستا از آبان ماه ۱۴۰۲ رویداد «گیم تایم» در حوزه بازی‌سازی آغاز به کارکرد. بوت کمپ‌ها یک دوره آموزشی فشرده و مهارتی هستند که فرد با شرکت در آن دوره آموزشی با حضور در فرایند‌های منظم هر روزه می‌تواند دانش کاربردی خود را به‌صورت مشخص و تخصصی افزایش دهد و بعد به‌صورت کاملاً حرفه‌ای وارد حوزه مورد نظر بشود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ارائه دروس مهارتی و اشتغال پذیری به دانشجویان از مهر ۱۴۰۳
  • ارائه بیش ۲۰ میلیون نفرساعت آموزش مهارتی در خوزستان
  • عرضه کتاب‌های غیرمجاز در نمایشگاه مجازی امکانپذیر نیست +فیلم
  • امکان عرضه کتاب‌های غیرمجاز در نمایشگاه مجازی وجود ندارد +فیلم
  • داوری ۱۱۵ ایده در رویداد آموزشی «بوت کمپ» دانشگاه آزاد قم
  • خروج واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور بعد از ۶ سال از ورشکستگی
  • خروج واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور بعد از ۶ سال از ورشکستگی با حمایت دستگاه قضا
  • خروج از ورشکستگی یک واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور
  • برگزاری دوره آموزشی آشنایی با مبانی فکری اسلام ناب و انقلاب اسلامی
  • آشنایی بانوان مهابادی با شیوه‌های جدید طبخ آبزیان