Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناسان مسائل سیاسی معتقدند در حادثه طبس در پجم اردیبهشت سال ۵۹ انقلاب اسلامی، ملت ایران و طوفان شن آمریکایی ها را در هم کوبید و این حادثه اولین شکست عظیم و بزرگ آمریکایی ها پس از پیروزی انقلاب در سطح بین المللی بود و در این حادثه دست خداوند متعال پشت انقلاب بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ پنجم اردیبهشت ماه سالروز شکست عملیات آمریکایی ها در صحرای طبس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس شواهد تاریخی پس از تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امامغ رئیس جمهور وقت آمریکا جیمی کارتر با برنامه ریزی عملیات نظامی معروف به عملیات دلتا با اعزام نیروهای نظامی خود در پی آزاد کردن گروگان ها بود.

با شروع عملیات نظامی آمریکایی ها در صحرای طبس، آنان با توده های ابر مواجه شدند چرا که بر اساس اطلاعات هوا شناسان نظامی، چنین اتفاقی دور از انتظار بود و در این میان با وسایل پرواز و هوانوردی یکی از بالگردها از کار افتاد. سپس بالگرد دیگری با یکی از هواپیماهای سی ـ ۰ برخورد کرد و ناگهان دو هواپیما و نیز بالگرد در میان شعله‌ها ناپدید شدند. گلوله‌ها و مهمات موجود در هواپیماهای مشتعل شده سی ـ ۰، به طرف دیگر بالگردها پرتاب شد. وقتی از وزیر دفاع وقت آمریکا درباره چگونگی شکست مفتضحانه عملیات نجات پرسیدند، گفت: «آیت اللّه‌ خمینی در بالکن منزل خویش ایستاده بود و با هر حرکت دست او، یک هواپیما به زمین می‌افتاد».

در حادثه طبس دست خدا پشت انقلاب بود

محمد حسن آصفری در گفتگو با راه آرمان؛ با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی همواره با عنایت الهی به پیروزی رسیده است، گفت: پشتوانه عظیم انقلاب،  توکل، عنایات و امدادهای غیبی خداوند متعال بوده و این امدادها چه در زمان جنگ و چه در تهدیدات خود را نشان داده است.

این کارشناس مسائل سیاسی با تأکید بر اینکه واقعه طبس یکی از امدادهای غیبی خداوند بود که نصیب ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران شده بود، تصریح کرد: آمریکایی ها بر این عملیات پیچیده مدت های زیادی مانور داده بودند تا بتوانند به اهداف خود دست پیدا کنند.

وی ابراز کرد: آمریکایی ها تمام مراحل عملیات دلتا و مناطق مختلف برای رهایی گروگان ها خود در جمهوری اسلامی ایران را با دقت برنامه ریزی و شناسایی کرده بودند و تنها مسئله ای که آنها از آن غافل بودند دست غیبی خداوند بود.

آصفری با اشاره به واقعه ابابیل در صدر اسلام افزود: واقعه طبس نیز امداد الهی و دست خداوند پشت سر انقلاب بود و آن فاجعه عظیم برای آمریکایی ها پیش آمد و حتی رأی نیاوردن رئیس جمهور وقت آمریکا به دلیل عدم موفقیت در عملیات دلتا در طبس بود.

این کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: حادثه طبس این پیام را برای دشمنان نظام و انقلاب دارد که آنها نمی توانند در برابر اراده الهی بیاستند و تا خداوند متعال چیزی نخواهد آنان قادر نخواهند بود اقدامی انجام دهند و این اتفاق برای ملت ایران نیز این پیام را داشت که ما اگر انسجام، وحدت و یکپارچگی داشته باشیم و اگر مسئولان همانند مردم زندگی کنند مطمئنا هیچ اتفاقی علیه نظام ما شکل نخواهد گرفت.

وی بیان کرد:  واقعه طبس واقعه بسیار بزرگ و عظیمی است که در تاریخ ماندگار خواهد ماند و این رخداد درس بزرگی برای استکبار جهانی است که بدانند نمی توانند در مقابل اراده الهی بیاست و اقدام عملیات طبس را می توان معجزه ای دانست که به برکت خون شهدای عزیزمان شکل گرفت.

اولین شکست عظیم آمریکا در سطح بین الملل با حادثه طبس رقم خورد

ابوالفضل حسن بیگی در گفتگو با راه آرمان؛ با بیان اینکه بیش از یک قرن است که آمریکایی ها همواره بر سرزمین ایران در جهت استعمار و استثمار گام برداشته اند، گفت: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی آمریکایی ها از ایران به عنوان ژاندارم منطقه استفاده می کردند که در این راستا منافع سرشاری از ایران در منطقه نصیبشان شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با پیروزی انقلاب اسلامی، آمریکایی ها در خاورمیانه دچار سردرگمی شدند و متوجه این امر شدند که در این انقلاب یکپارچگی و همدلی در بین مردم  ایران در حد بالایی است و رأی به ایران اسلامی برای آمریکایی ها یک شاخصه بسیار منفی تلقی می شد.

وی افزود: آمریکایی ها استنباطشان این بود که در چنین شرایطی از طریق مردم نمی توانند انقلاب را شکست دهند و روش های گذشته در ایران کاربردی ندارد؛ بر همین اساس آنها مجبور شدند که خود میدان دار باشند و زمانی که وارد صحنه شدند با آن معجزه الهی مواجه شدند.

حسن بیگی با تأکید بر اینکه طوفان شن در طبس تمام تلاش های آمریکایی ها را خنثی کرد، تصریح کرد: آمریکایی ها با همکاری شوروی و کشورهای منطقه برنامه ریزی انجام داده بودند تا آنجا که وقتی هواپیماها و هلی کوپتر به منطقه طبس آمدند کسی متوجه حضور آنان نشود تا بتوانند نیروهای خود را آزاد کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: انقلاب اسلامی، ملت ایران و طوفان شن آمریکایی ها را در هم کوبید و این حادثه اولین شکست عظیم و بزرگ آمریکایی ها پس از پیروزی انقلاب در سطح بین المللی بود.

وی بیان کرد: آمریکایی ها توطئه های گوناگونی در مقاطع مختلف انجام دادند که از جمله آنها می توان به حمله صدام به میهن اسلامی اشاره کرد که این توطئه نیز از سوی آمریکایی ها رقم خورده بود و پس از تلاش همه جانبه ملت ایران تیر آنها به سنگ خورد و این مسئله یک سرشکستگی بزرگ برای دو بلوک غرب و شرق بود.

حسن بیگی اظهار کرد: آمریکایی ها از حادثه طبس به این جمع بندی رسیدند که قدرت دیگری پشت انقلاب اسلامی است و قدرت ایران، قدرت ویژه ای است که توانستند لانه جاسوسی را توسط دانشجویان پیرو خط امام تسخیر کند و این مسئله شکست عظیمی برای سیاست های آمریکایی ها بود و به نوعی تابوی آمریکایی ها با این اقدام فرو ریخت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در سه مرحله پیروزی انقلاب، تسخیر لانه جاسوسی و حادثه طبس موجب شکست آمریکایی ها شد، خاطر نشان کرد: آنان متوجه شدند که قدرت نوظهوری در مقابل آمریکایی ها ایستاده است.

به گزارش راه آرمان؛ حادثه طبس نمونه عینی و کوچکی از تجاوز استکبار جهانی را به سایر کشورها نشان داد و این رخداد این مهم را بیان کرد که زمانی انقلاب و نظامی مورد عنایت خداوند متعال باشد عوامل طبیعی می توانند مدرنترین تجهیزات دشمن را در هم بکوبند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: پیروزی انقلاب انقلاب اسلامی خداوند متعال آمریکایی ها سطح بین حادثه طبس راه آرمان ملت ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۰۵۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهندسی معکوس این سلاح کلیدی آمریکایی در ایران؟!

بازدید 7 موشک اف‌جی‌ام-۱۴۸جاولین | FGM-148 Javelin مدرن ترین موشک، موشک هدایت شونده ضدتانک و ضد نفربر قابل حمل و شلیک، راهبردی ترین سلاح انفرادی ضدتانک ارتش آمریکاست که روسیه توانسته شماری از آنها را از ارتش اوکراین به غنیمت بگیرد. آمریکایی‌ها مدعی هستند روسیه در عوض همکاری نظامی ایران، شماری از تسلیحات غربی از جمله این سلاح حساس را به ایران داده و به شدت نگران مهندسی معکوسش توسط ایران هستند. تحلیل تحلیلگر انستیتو امنیت ملی آمریکا درباره تبعات مهندسی معکوس این سلاح در ایران بر آمریکا و اسرائیل را با زیرنویس فارسی می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • حمایت از خیزش دانشجویان آمریکایی/ دانشجویان بین‌الملل دانشگاه‌های علوم پزشکی در دانشگاه ایران تجمع می‌کنند
  • کشف جدید زبان‌شناسان: ۴ سفر حماسی از سرزمین‌های یخی که به پیدایش اولین آمریکایی ها منجر شد
  • درباره تیرباران اولین وزیر زن در ایران
  • نقش فعال ایران در ارتقای صلح و امنیت بین‌الملل
  • مهندسی معکوس این سلاح کلیدی آمریکایی در ایران؟!
  • خدمات جهاد سازندگی ماندگار است
  • دیدار مسئولان و کارگزاران حج با رهبر انقلاب تا ساعتی دیگر
  • حماس: سرنوشت صهیونیست‌ها در رفح هم چیزی جز شکست نیست
  • پیشنهاد گروگان سابق آمریکایی در خصوص جنگ ایران و اسرائیل
  • خیزش دانشگاهیان آمریکایی؛ چالشی برای سیاست‌های دوگانه غرب در قبال حقوق بشر