Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@12:29:19 GMT

توزیع ۲۰۰ بسته غذایی میان زباله گردهای مرکز خراسان شمالی

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۰۵۵۳۰

توزیع ۲۰۰ بسته غذایی میان زباله گردهای مرکز خراسان شمالی

روح الله عظیمی به اشاره به اینکه در سطح شهر بجنورد 203 زباله گرد فعالیت دارند، گفت: از محل کمک های جمع آوری شده خیران و ادارات 200 بسته غذایی تهیه و تا قبل از آغاز ماه مبارک رمضان میان زباله گردهای بجنورد توزیع می شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ روح الله عظیمی، مدیرعامل سازمان پسماند خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصراترک درباره توزیع بسته های غذایی میان زباله گردها اظهار کرد: از روز سوم اسفند ماه 98 همزمان با شیوع بیماری کرونا در کشور با توجه به اینکه آگاهی کاملی از گستردگی این بحران در دسترس نبود، پیش بینی هایی برای مدیریت زباله گردها در نظر گرفته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عظیمی با اشاره به اینکه در شهرستان بجنورد، مرکز خراسان شمالی 64 انبار ضایعاتی وجود دارد، گفت: در گام نخست برای آگاه سازی افراد شاغل در این انبارها، از طریق تماس تلفنی و انجام مکاتبات، آموزش هایی در زمینه چگونگی رعایت بهداشت فردی به آنان ارائه و این امر تا قبل از 15 اسفند انجام شد.

وی گفت: در نیمه دوم اسفند ماه گذشته با جدی تر شدن بحران کرونا و شیوع آن در کشور همچنین استان خراسان شمالی جلسه ای با حضور اداره کنندگان انبارهای ضایعاتی مرکز استان برگزار شد.

وی افزود: برای جلوگیری از ایجاد تنش میان مجموعه شهرداری بجنورد و انبارداران ضایعاتی، از این انبارداران درخواست شد که تمامی این انبارها تا اطلاع ثانوی تعطیل شوند و این انبارداران این اقدام را به صورت داوطلبانه انجام دهند.

مدیرعامل سازمان پسماند خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در راستای این دستورالعمل تعداد زیادی از انبارداران این شهر با هدف همکاری، به صورت داوطلبانه نسبت به تعطیلی انبارهایشان اقدام کردند و آنانیکه که از این قانون سرپیچی کرده بودند، انبارهایشان تعطیل شد.

وی افزود: همکاری این مجموعه تا 20 فروردین به خوبی پیش رفت، اما با توجه به اینکه خزانه زباله گردها محدود است، بعد از گذشت این مدت زمان به صورت مخفیانه کارشان را آغاز کردند.

وی در ادامه عنوان کرد: از اوایل فروردین ماه 99 نیز با کمک خیران و بسیج مستضعفان بسته هایی شامل اقلام بهداشتی تهیه و جلوی درب منازل زباله گردها توزیع شد.

عظیمی همچنین با اعلام اینکه موسسه مردم نهاد پیوند در استان مبلغ 10 میلیون تومان از سوی خیران جمع آوری  کرده، همچنین شهرداری بجنورد نیز مبلغ 10 میلیون تومان وسازمان صمت استان نیز یک تن برنج پاکستانی اختصاص داده بودند، گفت: این کمک های نقدی و غیر نقدی اشاره شده برای کمک به خانواده زباله گردهای شهر بجنورد توزیع شدند.

وی در ادامه با اشاره به وجود 203 زباله گرد در مرکز استان، گفت: از محل کمک های جمع آوری شده خیران و ادارات بسته های غذایی تهیه شده به مبلغ 130 هزار تومان تا قبل از آغاز ماه مبارک رمضان میان این زباله گردها توزیع می شوند.

وی با اشاره به اینکه فعالیت این قشر در سطح شهر پذیرفته شده نیست، عنوان کرد: در حال حاضر این افراد از این طریق اقدام به تهیه منبع مالی خانواده شان می کنند و با توجه به وضعیت فعلی جمع آوری آنها امکان نخواهد داشت.

مدیرعامل سازمان پسماند خراسان شمالی گفت: طی جلسه ای که با حضور نمایندگان مرکز بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی و محیط زیست استان در روز گذشته برگزار شد، پیشنهاد شده است که دستورالعمل و پروتکلی برای زباله گردها تعریف شود که آنان طبق پروتکل های بهداشتی فعالیت داشته باشند در غیر این صورت از فعالیت آنها جلوگیری خواهد شد.

عظیمی عنوان کرد: با توجه به اینکه با این پیشنهاد مخالفت شد، تاکنون تصویب پروتکل بهداشتی برای ادامه فعالیت زباله گرد ها در شرایط فعلی به نتیجه نرسیده است.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: خراسان شمالی زباله گردها جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۰۵۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بسته کمک آموزشی به ۵ هزار دانش آموز در تخار

 یک جوان تخاری برای پنج هزار دانش آموز در چهار ولسوالی این ولایت مواد آموزشی توزیع کرده است.

حبیب الرحمن منصوری یکتن از جوانان ماوراء کوکچه در ولایت تخار که از سه سال پیش کمپاین توزیع مواد آموزشی را برای دانش آموزان ابتدایی از هزینه شخصی اش آغاز کرده است در سال جدید تعلیمی نیز برای بیشتر از پنج هزار دانش‌آموز در ولسوالی های درقد، خواجه بهاءالدین، ینگی قلعه و رستاق ولایت تخار مواد آموزشی به شمول امکانات دیگر درسی شامل فرش، تخته سفید و غیره توزیع کرده است تا وضعیت معارف در این مناطق حداقل بهبود یابد.

دانش آموزان افغانستانی‌ که در ماوراء کوکچه تخار مواد آموزشی دریافت کرده اند ضمن قدردانی از ابتکار این جوان تخاری می‌گویند، توان خرید کتاب و کتابچه را ندارند و از حکومت و تاجران دیگر می‌خواهند تا با استفاده از امکاناتی که دارند برای آنان زمینه آموزش بهتر را فراهم بسازند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • هشدار دادستان بجنورد در خصوص تکمیل پل ورودی کنارگذر شمالی
  • جایابی بیمارستان مادر و کودک خراسان شمالی اشتباه است
  • چالشی به نام بلاتکلیفی جاده سلامت در بجنورد
  • توزیع ۲۰۰۰ پزشک عمومی در کشور
  • ۱۰ پروژه درمانی امروز در خراسان شمالی به بهره‌برداری رسید
  • بجنورد میزبان جشنواره ملی نوا‌های رضوی
  • توزیع بسته کمک آموزشی به ۵ هزار دانش آموز در تخار
  • مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان یزد
  • طرح های بهداشت ودرمان خراسان شمالی افتتاح و کلنگ زنی می شود
  • بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی تعلق می‌گیرد