Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-05-01@10:23:59 GMT

توصیه‌هایی درباره روزه‌داری در شرایط کرونایی

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۰۵۵۸۳

توصیه‌هایی درباره روزه‌داری در شرایط کرونایی

به گزارش صدای ایران، دکتر مسعود مردانی، با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان درباره وضعیت روزه داری در این ماه، گفت: امسال ماه مبارک رمضان با سال‌های دیگر متفاوت بوده و حال و روز متفاوتی دارد؛ چراکه ما با اپیدمی بیماری کرونا مواجهیم.

وی افزود: بسیاری از افراد ممکن است دچار بیماری کرونا شده باشند. در دستورالعملی که همکارانمان در بخش فوق تخصصی بیماری‌های غدد و متابولیسم منتشر کردند، صراحتا اعلام شده افرادی که به کرونا مبتلا می‌شوند و بهبود پیدا می‌کنند تا شش هفته بعد از بهبودی ترجیحا نباید روزه بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زیرا با ابتلا به کرونا اکثر ارگان‌های بدن انسان اعم از قلب، ریه، دستگاه گوارش، کلیه، پوست و... تحت تاثیر قرار گرفته و دچار مشکل می‌شوند.

مردانی ادامه داد: در عین حال افرادی که به کرونا مبتلا نشدند و یا بیماری زمینه‌ای که منع روزه گرفتن ایجاد می‌کند، ندارند، طبق معمول سال‌های قبل می‌توانند روزه بگیرند. البته از آنجایی که هوا مقداری رو به گرمی رفته است، سعی کنند مایعات بدن را در وعده‌های سحر و افطار تنظیم کنند تا دچار تشنگی طولانی مدت نشوند.

مردانی تاکید کرد: نکته بسیار مهم این است که در ماه مبارک رمضان، در منزل، به خصوص اگر یکی از اعضای خانواده از علائم مشکوک عفونت ویروسی دستگاه تنفسی فوقانی رنج می‌برد و مثلا علائمی، چون سرفه، عطسه، آبریزش بینی، تب و... را دارد، نسبت به جداسازی این فرد در خانه و قرنطینه او اقدام کنند و فاصله گذاری اجتماعی را هم‌حتما در روز‌های روزه داری هم در خانه و اداره رعایت کنند.

وی همچنین گفت: افراد چه علائم بیماری را داشته باشند، چه نداشته باشند باید فاصله یک و نیم متری را با دیگران رعایت کند. زیرا ممکن است برخی افراد حامل ویروس باشند، اما علامتی نداشته باشند.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: صدای ایران کرونا کرونا ویروس ماه رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۰۵۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم

آبله مرغان افراد را در هر سنی تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ اما بیشتر کودکان را درگیر می‌کند. این ویروس به‌راحتی از افراد مبتلا به آبله مرغان به افرادی که تابه‌حال به این بیماری مبتلا نشده‌اند یا اینکه واکسینه نشده‌اند سرایت می‌کند.

به گزارش تجارت نیوز، اگر یک نفر به آن مبتلا شود، حدود ۹۰ درصد از افرادی که به او نزدیک‌اند و در برابر این ویروس مصون نیستند نیز به این بیماری مبتلا می‌شوند. این ویروس راه‌های انتقال زیادی دارد و قدرت مسری بودن آن تا حدی است که حتی با یک تماس کوچک هم منتقل می‌شود. ویروس واریسلا زوستر همچنین باعث بروز بیماری به اسم زونا می‌شود.

در صورت بروز علائم آبله مرغان به پزشک مراجعه کنید. اما رژیم غذایی مناسب برای آبله‌مرغان چیست؟

لبنیات

انبه

موز

عصاره قلم

سبزیجات تازه

سیر

زنجبیل (مقدار کم)

زردچوبه

ماست

بستنی

کلم‌بروکلی، کلم‌پیچ، اسفناج

تخم مرغ

لوبیا

دمنوش‌های گیاهی

سیب

در کل غذا‌هایی که سیستم ایمنی بدن را قوی‌تر می‌کنند و در عین حال برای فرد حساسیت هم ایجاد نمی‌کنند، بهترین منابع غذایی هستند. اما قبل از مصرف این نوع غذا‌ها با پزشک مشورت کنید.

دیگر خبرها

  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • با سریع‌ترین روش‌های کاهش وزن آشنا شوید
  • عوارض پرخوری قبل خواب و بیماری های آن
  • موراتا: خیلی‌ها بهتر از من بودند که حالا نیستند
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟
  • کمبود این ویتامین باعث سرطان پروستات و سرطان سینه می‌شود
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس