Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- غلامعلی دهشیری گفت: نباید منتظر سرازیر شدن پیامد‌های اجتماعی و اقتصادی پسا کرونایی به دستگاه قضایی ماند، بلکه باید با پیش بینی شرایط و پیشگیری از تولید برخی دعاوی حقوقی و ارتکاب جرایم، از پیامد‌های پسا کرونایی کاست. تاریخ انتشار: 13:16 - 04 ارديبهشت 1399 - کد خبر: ۶۱۵۰۹۸

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان،رئیس کل دادگستری استان یزد در جلسه با رؤسای حوزه‌های قضایی و دادستان‌های سراسر استان یزد، که بصورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد گفت: شرایط کرونایی کشور باعث خواهد شد تا اجرای برخی از قرار داد‌ها با چالش مواجه شود، برخی از چک‌ها برگشت بخورد و لاجرم برخی از مسائل موجب تشکیل و تولید پرونده برای دستگاه قضایی شود، لذا انتظار می‌رود تا نخبگان اجتماعی به ویژه صاحب نظران اندیشمند حقوقی و قضایی برای مدیریت این شرایط تدابیری بیاندیشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غلامعلی دهشیری تصریح کرد: در شرایط قبل از کرونا دستگاه قضایی استان برای کاهش پرونده‌های مسن و به روز رسانی پرونده‌های خود، کار اضافه در عصر‌ها و حتی دور کاری در دوران کرونا را نیز در دستور کار خود قرار داده بود و اکنون نباید اجازه داد یک شرایط خاص، دادگستری را با سیل مجدد پرونده‌ها روبرو سازد.   بیشتربخوانید:    لزوم تشکیل کارگروه برای پیشگیری و کاهش آسیب‎های دوران پساکرونا رئیس کل دادگستری استان یزد خاطرنشان کرد: البته ناگفته نماند شرایط کرونا در کشور ایران، اوج همدلی، ایثار و ازخود گذشتگی این ملت شریف و همت جدی و حرکت جهادی نیرو‌های مسلح به ویژه نیرو‌های بسیج را به رخ جهانیان کشاند و صحنه‌های ماندگاری را همچون دوران دفاع مقدس را در اذهان ثبت کرد و در ادامه نیز بسیاری از خیرین با بخشش اجاره املاک خود بر این زیبایی افزودند و حال نیز برای برخی دیگر از مسائل اجتناب ناپذیر کرونایی باید برنامه‌هایی مدنظر قرار داد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، شناسایی قوانین مغفول مانده را خواستار شد و بیان داشت: نشست‌های اندیشه ورز شورای قضایی دادستان‌های استان بامحوریت دادستان مرکز استان نسبت به جمع آوری قوانین و مقرارتی که ایجاد تکلیف عمومی برای قوه قضاییه کرده، اما به هر دلیلی مغفول مانده است اقدام کنند.
دهشیری بر انجام امور با تکیه بر هم اندیشی و هم افزایی تأکید کرد و گفت: بسیاری از امور را باید در کارگروه‌های مرتبط مورد واکاوی علمی قرار داد و تدابیر مناسبی را با رویکرد واحد برای آن‌ها اتخاذ کرد. انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: نخبگان حقوقی پساکرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۰۵۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | مهم‌ترین پیامد حادثه طبس چه بود؟

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

صحرای طبس یادآور شکست خفت‌بار متجاوزان در عملیات پنجه عقاب و تبلور قدرت امداد الهی است؛ واقعه عبرت‌آموز در تاریخ معاصر که ناکامی آمریکا در دستیابی به توطئه‌های شوم خود و حقانیت ایران اسلامی را به جهانیان نشان داد.

دیگر خبرها

  • ۲ دادگاه علنی برخط در مهدیشهر و دامغان برگزار می‌شود
  • ‌ساختارهای حقوقی و ‌حقیقی در تحقق شعار سال ‌مورد توجه قرار گیرد
  • حل مشکلات حقوقی بیش از ۳هزار مددجوی البرزی
  • جزئیات دانلود و بارگذاری فیش حقوقی بازنشستگان
  • کاخ سفید: هنوز در خصوص دیدار بایدن و اردوغان برنامه‌ریزی نشده است
  • برای رفع موانع حقوقی و قانونی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید برنامه جمعی داشت
  • دلخوش : عملیات "وعده صادق" به اسراییل فهماند سمبه ایران چقدر پر زور است +فیلم
  • قانون مهریه 2 الی 3 سال است که معطل مانده/ نماینده مجلس: منتظر هستیم؛ فعلا دست هیئت رئیسه است
  • حل مشکلات حقوقی ۳ هزار مددجوی استان البرز از طریق مشاوره
  • ببینید | مهم‌ترین پیامد حادثه طبس چه بود؟