Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامعلی دهشیری در جلسه با روسای حوزه‌های قضایی افزود:  شرایط کرونایی کشور باعث خواهد شد تا اجرای برخی از قرار دادها با چالش مواجه شود، برخی از چک‌ها برگشت بخورد و لاجرم برخی از مسائل موجب تشکیل و تولید پرونده برای دستگاه قضایی شود، بنابراین انتظار می‌رود تا نخبگان اجتماعی به ویژه صاحب نظران اندیشمند حقوقی و قضایی برای مدیریت این شرایط تدابیری بیاندیشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی دادگستری ، وی ادامه داد: در شرایط قبل از کرونا دستگاه قضایی  برای کاهش پرونده‌های مسن و به روز رسانی پرونده‌های خود کار اضافه در عصرها و حتی دور کاری در دوران کرونا را نیز در دستور کار خود قرار داده بود و اکنون نباید اجازه داد یک شرایط خاص، دادگستری را با سیل مجدد پرونده‌ها روبرو سازد.

این مسوول اظهار کرد:  البته ناگفته نماند شرایط کرونا در کشور ایران، اوج همدلی، ایثار و ازخود گذشتگی این ملت شریف و همت جدی و حرکت جهادی نیروهای مسلح به ویژه نیروهای بسیج را به رخ جهانیان کشاند و صحنه‌های ماندگاری را همچون دوران دفاع مقدس را در اذهان ثبت کرد و در ادامه نیز بسیاری از خیرین با بخشش اجاره املاک خود بر این زیبایی افزودند و حال نیز برای برخی دیگر از مسائل اجتناب ناپذیر کرونایی باید برنامه‌هایی مدنظر قرار داد.

دهشیری ، شناسایی قوانین مغفول مانده را خواستار شد و بیان کرد: نشست‌های اندیشه ورز شورای قضایی دادستان‌های استان با محوریت دادستان مرکز استان نسبت به جمع آوری قوانین و مقرارتی که ایجاد تکلیف عمومی برای قوه قضاییه کرده، اما به هر دلیلی مغفول مانده است اقدام نمایند.

وی همچنین بر انجام امور با تکیه بر هم اندیشی و هم افزایی تأکید کرد و گفت: بسیاری از امور را باید در کارگروه‌های مرتبط مورد واکاوی علمی قرار داد و تدابیر مناسبی را با رویکرد واحد برای آن‌ها اتخاذ نمود.

برچسب‌ها ویروس کرونا یزد پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا یزد ویروس کرونا یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۰۵۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با مشارکت مردمی صلح و سازش در پرونده های قضایی تحقق پیدا می کند

حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی گفت: مشارکت های مردمی نیز در راستای ایفای نقش مردم در اجرای عدالت بوده و قطعا می تواند نقش مهمی و اثرگذاری در امنیت و پایداری صلح و سازش در جامعه داشته باشد.

او احیای فرهنگ صلح و سازش در همه بخش ها را از اهداف قوه قضاییه دانست و افزود: به منظور تحقق شعار امسال و منویات مقام معظم رهبری و با توجه به اینکه اصناف از مهمترین عناصر اقتصادی کشور هستند و حجم بالای قشر مرتبط با اتاق اصناف وجود دارد، بزودی 5 شعبه تخصصی شورای حل اختلاف اتاق اصناف اهواز، که سبب کاهش حجم پرونده ها در دادگاه خواهد شد، تشکیل و راه اندازی می شوند.

این مقام قضایی بیان داشت: شعبه تخصصی اتاق اصناف در رفع اختلاف و مسایل بین واحدهای صنفی، مشتریان و اتحادیه‌ها نیز ایفای نقش می‌کند و سعی بر حل مسائل براساس ایجاد صلح و سازش بین طرفین دعوا دارد.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان اظهار داشت: شعب تخصصی به مشکلات و مسائل اصناف رسیدگی خواهند کرد تا علاوه بر اینکه در بهبود روند اجرایی برنامه ها و حل اختلافات اثرگذار باشند موجب افزایش رضایت قشرهای مختلف مردمی نیز می شوند.

حجت الاسلام امانت بهبهانی ادامه داد: به جهت ایجاد راهکارهای کاربردی و تسریع در رسیدگی به پرونده های این اتاق، شورای سیاست گذاری مرتبط با شعب شورای حل اختلاف اتاق اصناف اهواز راه اندازی خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • انتقاد غیرمنصفانه، شجاعت مدیران را سلب می‌کند
  • انتقاد غیرمنصفانه، شجاعت مدیران را سلب می کند
  • اثبات مالکیت و مالی بیشترین پرونده قضایی در مازندران است
  • هشدار نسبت به برخورد قضایی با تخلفات شهری
  • ضرورت شفافیت عملکرد قضات
  • رسیدگی به ۳ هزار پرونده موضوع ماده ۴۷۷
  • تشکیل ۵۰۶ فقره پرونده با موضوع سلاح و مهمات در دادگستری استان کرمان
  • با مشارکت مردمی صلح و سازش در پرونده های قضایی تحقق پیدا می کند
  • کاهش ۳۰ درصدی پرونده‌های معوق قضایی استان
  • به دنبال مسئول سازی، اجرای مصوبات بلا اقدام و ترک فعل‌ها هستیم