Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه خبری پلیس،‌ نیروی انتظامی جمهوری اسلامی روز پنج شنبه در اطلاعیه ای حلول ماه مبارک رمضان، ماه نزول قرآن کریم و دعا و نیایش، ماه تزکیه و خودسازی را تبریک و با اشاره به اهمیت تکریم و تعظیم شعائر اسلامی بر توجه عموم مردم به ویژه صاحبان و متصدیان واحدهای صنفی و اماکن عمومی به رعایت و اجرای برخی موارد در جهت حفظ حرمت ماه مبارک رمضان تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزه داران، در جهت تقویت خویشتن‌داری و گسترش ارزش های اخلاقی و همچنین اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند اجتماعی و به منظور قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا و رعایت حرمت این ماه از هرگونه تظاهر به روزه خواری و سرو غذای سرد یا گرم در پارک‌ها، تفرجگاه‎ها، معابر عمومی اکیدا خودداری کنند.

در صورت صدور مجوز فعالیت مراکز اقامتی و پذیرایی و سایر کسب و کارهای پر ریسک (پرخطر) برابر پروتکل های بهداشتی ابلاغی از ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا، متصدیان مراکز پذیرایی بین راهی، پایانه‌های مسافربری، فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های راه آهن و بیمارستان‌ها می‌توانند به منظور ارائه خدمات به مسافران و افرادی که دارای عذر شرعی هستند، با رعایت موازین بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و اخذ مجوز از مراجع ذیربط و حفظ شئون اسلامی، ضمن استتار مکان به گونه‌ای که در ملاءعام تظاهر به روزه خواری نشود، فعالیت کنند.

از هموطنان به ویژه رانندگان وسایل نقلیه عمومی انتظار می رود با رعایت نکات بهداشتی و ضد عفونی کردن مداوم خودروها، از تظاهر به روزه خواری و استعمال دخانیات در داخل خودرو و ایجاد آلودگی صوتی پرهیز کنند.

در صورت موافقت ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا با بازگشایی مراکز پذیرایی حقیقی و مجازی، فعالیت اماکن یاد شده با رعایت اصول بهداشتی و استتار مکان در ساعات روزه داری (از اذان صبح تا اذان مغرب)، صرفا برای عرضه غذای سرد و به صورت بیرون بر و عرضه غذای گرم از یک ساعت قبل از اذان مغرب (افطار) تا اذان صبح مجاز است.

بدیهی است مسئولیت عدم رعایت مصوبات ابلاغی ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا و دیگر موارد یاد شده متوجه مسئولان و متولیان اماکن مربوطه است.

نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، از همکاری مردم شریف ایران سلامی قدردانی و بر رعایت شئونات اسلامی (پرهیز از کشف حجاب، پوشش نامتعارف) و اصول بهداشت فردی و اجتماعی در تمام واحدهای صنفی و اماکن عمومی تاکید کرد.

برچسب‌ها نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران نیروی انتظامی بیماری کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۰۵۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخلف بهداشتی بیش از ۳۰۰ واحد صنفی را در قزوین به تعطیلی کشاند

ایسنا/قزوین رئیس مرکز بهداشت شهیدبلندیان شهرستان قزوین از تعطیلی بیش از ۳۰۰ واحد صنفی متخلف در سال ۱۴۰۲ در این شهرستان خبر داد. 

علیرضا مهرعلیان ضمن اشاره به تعطیلی واحدهای صنفی متخلف در قزوین اظهار کرد: به منظور اجرای آیین نامه ماده ۱۳ قانون مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی در سال ۱۴۰۲ با انجام بیش از ۴۴ هزار و ۱۳۳ مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی توسط بازرسان بهداشت محیط شهرستان قزوین صورت گرفته است که تعدادی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی به علت داشتن نواقص بحرانی و غیربحرانی، اقدام به صدور هفت هزار و ۱۲۴ مورد اخطار رفع نقص شد که بیشتر متصدیان نسبت به رفع نواقص آن اقدام کردند.

وی گفت: البته ۵۵۴ واحدصنفی هم توسط بازرسان بهداشت محیط شهرستان قزوین به علت عدم رفع نواقص بهداشتی ابلاغ شده توسط بازرسان اخطار تعطیلی ۴۸ ساعته صادر و تحویل متصدیان متخلف شد.

به گزارش ایسنا، رئیس مرکز بهداشت شهیدبلندیان شهرستان قزوین ادامه داد: از این تعداد اخطار تعطیلی ۳۸۱ واحد صنفی متخلف به علت عدم توجه به اخطارهای صادر شده، به‌طور موقت تعطیل شدند و این واحدها پس از پلمب، برای بررسی بیشتر به مراجع قضایی ارجاع شدند.

بنا بر اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین،  مهرعلیان در پایان بیان کرد: واحدهای پلمب شده شامل کله پزی، فست‌فود، عطاری، قنادی، بستنی فروشی، رستوران، کبابی، آرایشگاه زنانه، ماست‌بندی، تهیه غذای بیرون بر، نانوایی، خواربار فروشی، قنادی، جگرکی، سفره‌خانه سُنّتی و لبنیاتی بودند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • سه پروژه بهداشتی و درمانی در شهرستان چالدران به بهره‌برداری می‌رسد
  • تخلف بهداشتی بیش از ۳۰۰ واحد صنفی را در قزوین به تعطیلی کشاند
  • مکتب امام صادق(ع) مروج ارزش‌های انسانی و اسلامی است
  • سازمان بهداشت جهانی: حمله به رفح ممکن است منجر به حمام خون شود
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • حمایت قاطع بیش از ۵۰۰ گروه تبلیغی از نیروی انتظامی و طرح نور
  • امحای ۲ تن مواد غذایی فاسد در میاندوآب
  • بهره‌گیری از ظرفیت استادان در مقوله آراستگی و شئونات رفتاری دانشگاه‌ها