Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-03@15:32:04 GMT

سواد سلامت روان در جهان پساکرونا ارتقا می‌یابد

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۰۶۴۵۹

سواد سلامت روان در جهان پساکرونا ارتقا می‌یابد

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور گفت: از مهمترین آثار و نتایج گذار از دوران کرونا ارتقای سطح سواد سلامت روان جامعه است؛ مبحث پیشگیری و سلامت در هر کشور که خواستار توسعه و پیشرفت است باید در اولویت باشد.

به گزارش ایمنا، محمد حاتمی در خصوص ماحصل گذار از بحران کرونا اظهار کرد: برخی از اختلالات روحی و روانی نظیر وسواس، اضطراب و افسردگی به دلیل تغییر سبک زندگی و کاهش درآمدهای اقتصادی در دوران پساکرونا افزایش پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برخی اقشار جامعه همچون بازماندگان قربانیان کرونا و شماری از کارگران که موقعیت‌ اجتماعی (شغلی) و کسب درآمد آنها تحت تاثیر قرار گرفته و به طور حتم آسیب و تبعات مخرب این مسئله در جهان پساکرونا بروز می‌کند.

حاتمی تاکید کرد: گاه برخی اختلافات خانوادگی هم که به جهت شماری از محدودیت‌ها همچون قرنطینه خانگی بروز می‌کند، در دوران گذار از کرونا خاموش است و در جامعه پساکرونا تجلی می‌یابد.

حاتمی ادامه داد: در جهان پساکرونا اما به همراه برخی آثار و نتایج مخرب، اقتصاد، فرهنگ و ارتباطات متحول می‌شود و تغییر سبک فرهنگ، ارتباطات و اقتصاد برای جوامع آثار و نتایج متعددی را به همراه می‌آورد.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور تصریح کرد: استفاده از تکنولوژی‌های نوین نظیر اینترنت و تلفن به منظور برگزاری جلسات و همایش‌ها و آموزش زندگی بشر را تسهیل و بهره‌وری را ارتقا می‌بخشد.

به گفته حاتمی، فراگیری استفاده از تکنولوژی و فناوری همچنین کاهش ترافیک و آلودگی‌های محیطی نیز در دوره پساکرونا خودنمایی می کند.

وی افزود: یکی دیگر از مهمترین آثار و نتایج گذار از دوران کرونا ارتقا سطح سواد سلامت روان جامعه است؛ مبحث پیشگیری و سلامت در هر کشور که خواستار توسعه و پیشرفت است، در اولویت قرار دارد.

حاتمی به اعتماد آنلاین گفت:در جامعه ایران این مبحث در سیاست‌گذاری‌های کلان و رسانه‌ها به عنوان یک مسئله حاشیه‌ای تلقی می‌شد؛ ویروس کرونا اما مبحث سلامت روان را به عنوان یکی از مهمترین عناصر سبد خدمات مردمی به شهروندان و برنامه‌ریزان بدل کرد.

این روانشناس یادآور شد: این مبحث باید از دوران کودکی در مدارس و مقاطع نخست ابتدایی آموزش داده شود و بنابراین ارتقاء سلامت روان هر جامعه نیز از مهمترین خصائص جهان پساکرونا به‌شمار می‌رود.

کد خبر 420344

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سلامت روان روان شناسی دوران پسا کرونا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق جهان پساکرونا آثار و نتایج سلامت روان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۰۶۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه نقاشی «افکار» در نقش جهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی این رویداد، آیین گشایش نمایشگاه انفرادی «افکار» شامل نقاشی‌های مریم نامدار، ساعت ۱۶ روز جمعه ۱۴ اردیبهشت‌ در نگارخانه «نقش جهان» برگزار می‌شود.

مریم نامدار متولد ۱۳۶۱ و فارغ‌التحصیل رشته هنرهای تجسمی است. او پیش از این آثارش را در برخی نمایشگاه‌های گروهی نظیر منتخب آثار گالری اکنون (اصفهان)، منتخب آثار گالری آرتیبیشن، گالری هفتا، داوودی و زرنا به نمایش گذاشته بود.

این هنرمند درباره آثار به نمایش‌درآمده در نمایشگاه «افکار» گفت: قطعاً به عنوان یک نقاش انتزاعی، خود را در دنیایی از رنگ‌ها و فرم‌های غیرطبیعی می‌بینم. داستان‌ها در ذهنم با استفاده از این عناصر و رنگ‌ها تداعی می‌شوند. بوم نقاشی من به صحنه‌ای تبدیل می‌شود که در آن احساسات، تجربیات و افکار آشکار می‌شوند و من به دنبال انتقال این مناظر درونی از طریق کارم هستم. دغدغه همیشگی من نپذیرفتنِ آثارم در جامعه‌ای‌ است که گالری‌دارها هنر را کالایی برای کسب درآمد می‌دانند و عملاً نقاشی انتزاعی یا آبستره جایی در این روند ندارد. تمایل گالری‌دارها به هنر روایتی باعث به انزوا کشیده‌شدن این‌گونه سبک‌ها شده است. با امید به روزهایی که هنر در کلیه سبک‌ها پذیرفته شود.

همچنین نامدار در بخشی از استیتمنت نمایشگاه انفرادی خود نوشته است: «افکار» به تفکر دعوتت می‌کند. یک قدم نزدیک‌تر شوید و صدای تپش رنگ‌ها را بشنوید؛ صدای نبض وجود. رنگ‌ها شما را وادار به حرف‌زدن می‌کنند و در عین حال به درون‌نگری دعوتت می‌کند. چه چیزی فراتر از شکل نهفته رنگ‌ها است؟ آیا آشفتگی می‌تواند هماهنگی داشته باشد؟ آیا در انتزاع آرامش وجود دارد؟ این تفسیر شما را به چالش می‌کشاند.

۲۰ تابلو در این نمایشگاه به نمایش درمی‌آیند که با تکنیک اکلرولیک روی بوم و در سبک آبستره (انتزاعی) اجرا شده‌اند.

آثار نقاشی مریم نامدار در نمایشگاه انفرادی «افکار»، از روز ۱۴ تا ۱۹ اردیبهشت‌ در نگارخانه نقش جهان روی دیوار قرار خواهند داشت.

علاقه‌مندان به تماشای این آثار تجسمی می‌توانند طی روزهای یادشده از ساعت ۱۶ تا ۱۹ به نگارخانه «نقش جهان» به نشانی خیابان نیاوران، خیابان باهنر، همایونفر، کوچه سعدی، خیابان محمودی ۲، پلاک ۹ مراجعه کنند. گالری شنبه‌ها تعطیل است.

کد خبر 6094368

دیگر خبرها

  • درآمد مردم لرستان افزایش یابد/ رفاه اجتماعی را ارتقا دهیم
  • سرمایه گذاری برای سواد سلامت خبرنگاران، دارایی عظیمی برای جامعه محسوب می‌شود
  • فیلم های پایان هفته تلویزیون از نگاهی دیگر
  • ارتقای سطح سلامت روان اقشار کم برخوردار در زاهدان
  • ظرفیت تولید آب شهرستان فردیس افزایش می‌یابد
  • همگام با برنامه های تحولی سطح فعالیت ارزی بانک توسعه تعاون ارتقا می یابد
  • برپایی نمایشگاه نقاشی «افکار» در نقش جهان
  • کودکان را از آغوش محروم نکنید/ رابطه بغل کردن با سلامت جسم و روان
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • آموزش یک جامعه با اخلاق از خانه و خانواده آغاز می‌شود