Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@09:02:40 GMT

پرونده کلاس های خشت و گلی در سیستان و بلوچستان بسته شد

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۰۶۷۷۰

پرونده کلاس های خشت و گلی در سیستان و بلوچستان بسته شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، مهراله رخشانی مهر در دیدار با آیت الله مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان به اقدامات صورت گرفته در سال ۹۸ اشاره و اظهار کرد: استان سیستان و بلوچستان به لحاظ سرانه فضای آموزشی جایگاه مناسبی ندارد و طی دو سال اخیر عزم ما بر این بود که تا حدودی این فاصله‌ها را کمتر کنیم به طوری که در طول سال ۹۸ بیشترین اعتبارات مصوب ردیف‌های دولتی را به استان سیستان و بلوچستان اختصاص دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با بیان اینکه با افزایش اعتبارات توانستیم همه پروژه‌های نیمه تمام را فعال کنیم، اظهار کرد: استان سیستان و بلوچستان در جذب منابع خیرین مدرسه ساز جزو استان‌های برتر کشور بوده است و سال گذشته در بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه ساز رتبه سوم جذب تعهدات خیرین را به خود اختصاص داده است.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم با حفظ روند رو به رشد اعتبارات دولتی و همچنین حضور خیرین مدرسه ساز در استان سیستان و بلوچستان شاهد رفع مشکلات فضاهای آموزشی استان باشیم.

جمع‌آوری کلاس‌های خشت و گلی از مدارس استان سیستان و بلوچستان

رخشانی مهر افزود: در چند حوزه خاص به طور ویژه برای استان سیستان و بلوچستان هدف گذاری کردیم، یکی جمع آوری مدارس خشتی و گلی از استان بود که این مهم در سال ۹۸ انجام شد و خوشبختانه پرونده کلاس‌های خشتی و گلی در استان سیستان و بلوچستان و در کشور بسته شد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس به جمع‌آوری بخاری‌های نفتی از کلاس‌های درس اشاره کرد و گفت: بیشترین بخاری‌های نفتی را در مدارس استان سیستان و بلوچستان داشتیم. به همین دلیل ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نقدی در سال ۹۸ برای این موضوع در نظر گرفتیم و تعداد قابل توجهی از بخاری‌های نفتی جمع آوری شد.

وی افزود: برای اینکه جمع‌آوری بخاری‌های نفتی سرعت بیشتری بگیرد از استان‌های خراسان رضوی و تهران به عنوان استان‌های معین استفاده خواهیم کرد و تا پایان سال ۹۹ بخاری‌های نفتی از کلاس‌های درس استان سیستان و بلوچستان جمع آوری خواهد شد.

رخشانی مهر به روند افزایشی تحویل کلاس درس در سال‌های اخیر اشاره کرد و افزود: سال‌های نودوشش ۷۷۰، سال نودو هفت ۷۴۲و سال نودوهشت ۱۰۱۲ کلاس درس در استان سیستان و بلوچستان افتتاح و به بهره برداری رسید که نشان دهنده تزریق اعتبارات به استان و فعال شده پروژه‌های نیمه تمام است.

تخصیص اعتبار ۱۵ میلیارد تومانی برای مناطق سیل‌زده

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با اشاره به وقوع سیل در جنوب استان سیستان و بلوچستان گفت: بعد از وقوع سیل چندین پروژه آغاز شد که از پیشرفت فیزیکی قابل توجهی برخوردار هستند، همچنین از محل اعتبارات دولتی ۱۵ میلیارد تومان اعتبار نقدی به این مناطق تخصیص داده شد و تجهیزات آموزشی و کانکس به اندازه کافی تهیه و به مناطق سیل زده ارسال شد.

وی گفت: علاوه بر این اقدامات حدود ۱۰۰ میلیارد تومان تعهد خیرین مدرسه ساز برای مشارکت در ساخت مدرسه را داشتیم که معادل این رقم را هم از بخش دولتی تأمین خواهیم کرد که امیدواریم بخشی از مشکلات منطقه در بحث فضاهای آموزشی مرتفع شود.

در ادامه آیت الله محامی نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان نیز در این دیدار ضمن اشاره به اهمیت تعلیم و تربیت و تأمین زیرساخت‌های لازم برای آموزش و پرورش اظهار کرد: با توجه به فاصله معنادار استان در بسیاری از شاخص‌ها با میانگین کشوری، همت جهاد گونه و تلاش مضاعف از سوی مسئولین برای جبران این عقب ماندگی نیاز است.

امام جمعه زاهدان، افزایش جمعیت در استان را یکی از عوامل عدم تعادل بین فراهم نمودن امکانات با نیازهای موجود عنوان کرد و گفت: باید از ظرفیت کم نظیر خیّرین و مشارکت همه جانبه آنان در حوزه‌های مختلف به ویژه احداث فضاهای آموزشی بهره برد.

وی در پایان فعالیت در جبهه فرهنگی را نیازمند خدمتی صادقانه و شبانه‌روزی دانست و از مجموعه فعالیت‌های سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در خصوص تأمین و تجهیز فضاهای آموزشی استان قدردانی کرد.

کد خبر 4907940

منبع: مهر

کلیدواژه: مدارس نوسازی مدارس ویروس کرونا شورای شهر تهران وزارت آموزش و پرورش شیوع کرونا شهرداری تهران قوه قضاییه کمیته امداد امام خمینی فاصله گذاری اجتماعی شهر تهران شبکه شاد سیدابراهیم رئیسی سازمان تامین اجتماعی ترافیک پلیس راهور استان سیستان و بلوچستان توسعه و تجهیز مدارس خیرین مدرسه ساز بخاری های نفتی فضاهای آموزشی سازمان نوسازی جمع آوری سال ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۰۶۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت اولین کاروان حج عمره به سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، خسروی بنجار مدیر کل فرودگاه بین المللی استان گفت: پرواز کاروان حاج استان با ۲۵۶ سرنشین در ساعت ۱۳:۳۰ دقیقه روز جمعه به زمین می‌نشیند.
وی ازخانواده خواست به دلیل همزمانی با پرواز داخلی از اجتماع در فرودگاه خودداری کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • ورود عمره گزاران دو استان به فرودگاه بین المللی زاهدان
  • خلاقیت در شیوه‌های آموزشی در کلاس درس یک معلم قمی
  • کار اصلی مدارس و دانشگاهها؛ تربیت نیروی متخصص متناسب با ظرفیت های استان است
  • فیلم/بارش شدید باران در زابل شمال سیستان و بلوچستان
  • سنجش ۸۸ درصدی دانش آموزان پایه اول در اردبیل
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت شروع می شود
  • لزوم تقویت فرهنگ کار تیمی در سیستان و بلوچستان
  • محرومیت معلمان خرید خدمات و حق‌التدریس از عیدی روز معلم
  • شکوری: به دنبال ایجاد تنوع در دوره های آموزشی هستیم
  • بازگشت اولین کاروان حج عمره به سیستان و بلوچستان