Web Analytics Made Easy - Statcounter

نگاهی به معاملات بورس در هفته‌ای که گذشت، وام یک میلیون تومانی، واریز و قابل برداشت شد، آغاز جشنواره فروش اینترنتی ویژه رمضان از ۶ اردیبهشت،

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهمترین اخبار اقتصادی امروز پنجشنبه چهارم اردیبهشت ماه شبستان به شرح زیر است:

نگاهی به معاملات بورس در هفته‌ای که گذشت

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز چهارشنبه (سوم اردیبهشت) به عدد ۷۴۱ هزار و ۹۵۲ واحد رسید که در مقایسه با پایان هفته گذشته حدود ۱۵ درصد رشد را تجربه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پنج روز معاملات هفته‌ جاری، شاخص بورس ۹۶ هزار و ۱۹۰ واحد افزایش داشت؛ شاخص کل در پایان روز چهارشنبه (۲۷ فروردین) با عدد ۶۴۵ هزار و ۷۶۲ واحد به معاملات پایان داد که این رقم در روز چهارشنبه (سوم اردیبهشت ماه) به عدد ۷۴۱ هزار و ۹۵۲ واحد رسید.

شاخص آزاد شناور در آخرین روز معاملات هفته گذشته ۸۲۲ هزار و ۷۲۴ واحد بود که در روز چهارشنبه این هفته به رقم ۹۴۱ هزار و ۸۶۳ واحد رسید و افزایش ۱۱۹ هزار و ۱۳۹ واحدی را رقم زد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) در پایان هفته گذشته ۲۲۵ هزار و ۵۵۸ واحد بود که در هفته جاری این عدد به ۲۵۲ هزار و ۵۷ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) از ۱۵۰ هزار و ۱۰ واحد به عدد ۱۶۷ هزار و ۵۷۰ واحد رسید.

در پنج روز معاملاتی این هفته بازار سرمایه نمادهای بانک ملت، بانک تجارت، فولاد مبارکه اصفهان، گلوکوزان، سرمایه گذاری خوارزمی، پالایش نفت اصفهان و شرکت ملی صنایع مس ایران در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

در هفته‌ای که گذشت شیمیایی، بانک‌ها، فرآورده‌های نفتی، صنایع غذایی به جز قند و شکر، سرمایه گذاری‌ها، مواد دارویی، فلزات اساسی، سیمان، خودرو و قطعات، بیمه و بازنشسته، کانی‌های غیرفلزی، کانی‌های فلزی و چند رشته‌ای صنعتی با رشد مثبت بر شاخص کل همراه بودند.

 

وام یک میلیون تومانی، واریز و قابل برداشت شد

وام یک میلیون تومان که دولت وعده پرداخت آن را برای متقاضیان به دلیل شیوع ویروس کرونا داده بود، واریز و قابل برداشت شد؛ این وام امروز صبح به حساب متقاضیانی که کد ملی خود را به سامانه معرفی شده پیامک کرده بودند واریز شده و قابل استفاده و برداشت است.

روز گذشته و در همین خصوص، عبدالناصر همتی، رییس کل بانک  مرکزی گفته بود: قول داده بودم قبل از ماه رمضان این اتفاق بیفتد و همانطور که از قبل اعلام کرده بودیم امروز فهرست افراد متقاضی به بانک مرکزی ارائه شد و پنجشنبه صبح به تدریج این مبلغ به حساب بانکی کسانی که کد ملی خود را به سامانه معرفی شده پیامک کرده‌اند واریز خواهد شد.

وی با بیان اینکه از نظر تامین منابع مالی در نظام بانکی آمادگی کامل داریم، گفت:​ اطلاعات ۱۷ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر تاکنون تایید شده و ۱۷ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به حساب این افراد واریز خواهد شد و برای بقیه افراد نیز با دریافت اطلاعات آنان تا پنج شنبه هفته آینده واریزها انجام خواهد شد.

 

آغاز جشنواره فروش اینترنتی ویژه رمضان از ۶ اردیبهشت

به دنبال اجرای موفقیت آمیز مرحله اول جشنواره بهاره مجازی همدلی مردم و اصناف طی هفته پایانی اسفند ۱۳۹۸، مرحله دوم نیز از شانزدهم تا پایان فروردین ۱۳۹۹ در قالب پویش ازخانه بخریم برگزار شد و در ادامه، جشنواره فروش اینترنتی ویژه ماه مبارک رمضان با هدف توزیع کالا‌های پرمصرف مورد نیاز مردم در این ماه، از روز شنبه (همزمان با ماه مبارک رمضان) برگزار خواهد شد.

با توجه به شیوع ویروس کرونا و افزایش ریسک‌های سلامتی مربوط به حضور فیزیکی هموطنان در بازار‌های فیزیکی، این امر موجب تغییر الگوی خرید در کشور و تقویت و توسعه هرچه بیشتر تجارت الکترونیکی شده است؛ لذا به منظور کمک به حفظ هرچه بیشتر سلامتی مردم عزیز و همچنین تسهیل دسترسی عمومی به تأمین اقلام پرمصرف ماه مبارک رمضان نظیر خرما، زولبیا، بامیه، آش و حلیم، برنامه ریزی‌های لازم برای طرح ویژه فروش اینترنتی صورت گرفته تا قبل از آغاز ماه مبارک رمضان بتوان مقدمات لازم برای فروش اینترنتی این محصولات با رعایت پروتکل‌های بهداشتی وزارت بهداشت را فراهم کرد.

اطلاعات بیشتر در خصوص جشنواره فروش اینترنتی ویژه ماه مبارک رمضان و سایت اطلاع رسانی آن متعاقباً اعلام خواهد شد.

 

نسخه ۵.۰ اپلیکیشن پرداخت همراه کارت منتشر شد

نسخه ۵.۰ اپلیکیشن پرداخت همراه کارت منتشر شد. یکی از ویژگی‌های جدید این نسخه، امکان ارسال هدیه برای دوستان از طریق کیف پول الکترونیکی همراه کارت است. با استفاده از این قابلیت، کاربران می‌توانند مبلغ مشخصی را همراه با پیامی که مد نظر دارند، در قالب هدیه برای کیف پول دوستان خود ارسال کرده و آن‌ها را غافل‌گیر کنند. قابلیت ارسال هدیه در روزهایی که ویروس کرونا سبک زندگی مردم را تحت تاثیر خود قرار داده است، می‌تواند جایگزینی مناسب و کاربردی برای کارت‌های هدیه‌ فیزیکی باشد.

علاوه بر مورد گفته شده، در نسخه جدید همراه کارت امکان اضافه کردن شرح تراکنش و همچنین تکرار آن نیز اضافه شده است. بنابراین حالا کاربران این امکان را خواهند داشت تا پس از انجام تراکنش کارت به کارت، شرح دلیل آن را نیز یادداشت کنند. این ویژگی باعث می‌شود تا با مراجعه به بخش سوابق تراکنش، کاربران بتوانند سابقه‌ مالی خود را با دقت بیش‌تری بررسی کنند.

همچنین فرایند ورود و فراموشی رمز عبور نیز در این نسخه بهبود یافته و مراحلی برای افزایش امنیت به آن اضافه شده است. در راستای تحقق این امر، از این پس اگر کاربران قصد ورود به حساب کاربری خود روی دستگاه‌های دیگری را داشته باشند، باید شماره یکی از کارت‌هایی که پیش‌تر در حساب کاربری خود اضافه کرده‌اند را وارد کرده، تا امکان ورود به اپلیکیشن به آن‌ها داده شود.

 

اخذ مالیات از سود سپرده‌های بانکی موضوعیت ندارد

«امید علی پارسا» که با رادیو اقتصاد گفت‌وگو می‌کرد، درباره اینکه دلیل تمکین بانک‌ها از سود سپرده ۱۵ درصدی اخذ مالیات از سود سپرده‌های بالای ۱۵ درصد است، توضیح داد: سیستم بانکی به هر دلیل سودهای سپرده بیشتر از ۱۵ درصد را پرداخت و دریافت می‌کردند که سازمان امور مالیاتی برای تامین هدف شورای پول و اعتبار و استفاده از ابزار مالیاتی برای اعمال قانون، سود سپرده‌های بالاتر از ۱۵ درصد که بانک‌ها دریافت کرده بودند را به عنوان هزینه قبول مالیاتی نپذیرفت و نخواهد نپذیرفت.

نقش مالیات در تمکین سیستم بانکی از سود سپرده ۱۵ درصدی

به گفته رییس کل سازمان امور مالیاتی، سیستم بانکی داشت هزینه‌ای را برای سود سپرده‌های بانکی می‌پرداخت که سازمان مالیاتی آن را به عنوان هزینه قانون قبول مالیاتی نمی‌دانست و سیستم بانکی را مجبور کرد تا از قانون تمکین کند و سودی بالاتر از ۱۵ درصد برای سپرده‌های بانکی دریافت نکند.

پارسا در پاسخ به اینکه آیا مالیات بر سود سپرده که در لایحه پیشنهادی شما به دولت حذف شد، همین بود یا خیر؟، گفت: خیر، مالیات بر سود سپرده در حقیقت یک بحث نظری است درباره اینکه کسانی که پول خود را در بانک سرمایه‌گذاری می‌کنند چه میزان سود دریافت می‌کنند و به اندازه سود سپرده‌ای که سیستم بانکی می‌پردازد، سپرده‌گذاران مبلغ اسمی آن دریافت می‌کنند. اما طبق میزان تورم در حقیقت، آن‌ها پولی را از دست می‌دهند.

 

نرخ زولبیا و بامیه درجه یک اعلام شد

«مجتبی شیرقاضی» گفت: براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار استان تهران قیمت زولبیا و بامیه درجه یک ۲۴ هزار تومان تعیین شد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت استان تهران ادامه داد: طبق روال سنوات گذشته قیمت جدید زولبیا و بامیه در ایام ماه مبارک رمضان با توجه به قیمت مواد اولیه تعیین و به اتحادیه‌ها و صنوف مربوطه ابلاغ می شود. امسال نیز قیمت ۲۴ هزار تومان به ازا هر کیلو زولیبا و بامیه درجه یک از سوی واحدهای صنفی مرتبط منظور خواهدشد.

شیرقاضی تصریح کرد: عرضه این محصول باید با رعایت پروتکل‌هایی بهداشتی ابلاغی از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا صورت پذیرد و برابر هماهنگی بعمل آمده فروش زولبیا، بامیه و آش و حلیم نیز حدالامکان از طریق تلفنی و اینترنتی صورت پذیرد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت استان افزود: بستر مناسب عرضه این محصولات در فضای مجازی فراهم شده و اتحادیه‌های ذیربط آمادگی خودرا اعلام نموده اند.

وی از هموطنان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی و بهداشتی مراتب را به سامانه ۱۲۴ اعلام نمایند.

 

هفته سوم اردیبهشت؛ آغاز روند پرداخت تسهیلات ۱۲ میلیون تومانی به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا

«عیسی منصوری» شب گذشته (چهارشنبه 3 اردیبهشت) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما به ارائه توضیحاتی درباره روند پرداخت تسهیلات به آسیب دیده گان از کرونا پرداخت و با بیان اینکه روند پرداخت تسهیلات 12 میلیون تومانی به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا هفته سوم اردیبهشت آغاز می شود که این موضوع شامل بنگاه های کسب و کاری که بیشترین آسیب را از بیماری کرونا دیده اند یعنی 11 رسته می شود.

 

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در توضیح بیشتر درباره این 11 رسته که این تسهیلات شامل حال آنها می شود، گفت: 11 رسته ای که مشمول دریافت بسته حمایتی می شوند بر اساس مطالعات کمی و گفتگو با بخش خصوصی و تشکل های مربوطه مشخص شده اند و این تسهیلات فقط مربوط به بنگاه های کمتر از 50 نفر نیست بلکه بنگاه هایی که بیش از 50 نفر نیروی کار دارند مانند بخش حمل و نقل را نیز شامل می شوند.

 

وی با بیان اینکه تعداد بنگاه های بزرگ کشور که بیش از 100 نیروی کار دارند چهار دهم درصد است که بخشی از آنها در رسته هایی که بیماری کرونا به آنها آسیب وارد کرده است قرار نمی گیرند، گفت: دلیل در نظر گرفتن 12 میلیون تومان تسهیلات به ازای هر نیروی کار؛ حفظ بنگاه بوده است اما در دنیا معیار اندازه بنگاه کسب و کار؛ تعداد نیرو و گردش مالی آن است اما به دلیل مشخص نبودن گردش مالی بنگاه ها در کشور؛ معیار برای پرداخت تسهیلات حمایتی؛ تعداد نیروی کار بنگاه ها است./

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی خبرگزاری شبستان اخبار جشنواره فروش اینترنتی ویژه واریز و قابل برداشت شد وام یک میلیون تومان ماه مبارک رمضان پرداخت تسهیلات میلیون تومانی سود سپرده سوم اردیبهشت روز چهارشنبه سود سپرده سیستم بانکی همراه کارت نیروی کار واحد رسید کسب و کار بنگاه ها خواهد شد شاخص کل ۱۵ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۰۶۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه شمش طلای تولید داخل از هفته آینده در مرکز مبادله/ آغاز حراج سکه از ۱۷ اردیبهشت

به گزارش قدس آنلاین، از هفته آینده عرضه شمش طلای تولید داخل، در کنار عرضه شمش طلای رفع تعهد ارزی در تالار معاملات طلای مرکز مبادله ایران انجام خواهد شد.

با این عرضه ها، تولیدکنندگان مصنوعات طلا و سایر خریداران شمش، دسترسی بیشتری به شمش طلا خواهند داشت.

همچنین از روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه عرضه گسترده انواع سکه تمام، نیم و ربع بهار آزادی در مرکز مبادله ایران آغاز می شود. این حراج سکه از طریق سامانه معاملات مرکز مبادله به آدرس market.ice.ir انجام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • خیابان های بوکان به پارکبانان سپرده می شوند
  • دستگیری کلاهبردار اینترنتی در چناران
  • واریز «هدیه روز معلم» به حساب فرهنگیان؛ امشب/ پرداخت معوقات حق‌التدریس‌ها تا ۲ هفته دیگر
  • واریز ۳ مطالبه معلمان تا پایان اردیبهشت
  • عرضه شمش طلای تولید داخل از هفته آینده در مرکز مبادله/ آغاز حراج سکه از ۱۷ اردیبهشت
  • واریز ۳ مطالبه مالی معلمان تا پایان اردیبهشت
  • اما و اگرهای فروش اینترنتی دارو
  • واریز پاداش «روز معلم»به حساب فرهنگیان؛ امشب/ پرداخت معوقات حق‌التدریس‌ها تا ۲ هفته دیگر
  • پرداخت معوقات حق‌التدریس‌ها تا ۲ هفته دیگر
  • فروش اینترنتی دارو