Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سیاست‌های اقتصادی معاون رئیس‌جمهور گفت:با توجه به شیوع کرونا، ۵۰ هزار میلیارد تومان برای ۱۳ رسته حمایتی از کسبه و بنگاه‌ها و مشاغل آسیب‌دیده اختصاص یافت. ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، باقری امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: یکی از بسته‌های حمایتی از اقشار ضعیف پرداخت یارانه در 4 مرحله از 200 تا 600 هزارتومانی است که یک مرحله از آن برای 3 میلیون نفر پرداخت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سیاست‌های اقتصادی معاون رئیس‌جمهور افزود: پرداخت وام از یک تا دو میلیون تومان برای سرپرست خانوار نیز یکی دیگر از سیاست‌هاست که این وام پنجم اردیبهشت پرداخت می‌شود.

وی تصریح کرد: در راستای کمک به خانوار و رونق بازار 4 هزار میلیارد تومان اعتبار تخصیص‌یافته است، ضمن اینکه 12 هزار میلیارد تومان بسته حمایت بهداشتی و درمانی به منظور تأمین اقلام بهداشتی، خرید تجهیزات و لوازم پزشکی و تکمیل برخی از بیمارستان‌ها اختصاص‌یافته است.

باقری عنوان کرد: اختصاص تسهیلات و حمایت‌های مالیاتی و بیمه‌ای با برآورد سه‌ماهه یکی دیگر از رویکردهای حمایتی است و تا سه ماه برای پرداخت مالیات و سقف پرداخت کارفرمایی فرصت داده شد و برای آن 4 هزار میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافت.

وی گفت: 5 هزار میلیارد تومان برای رفع مشکلات اقتصادی به صندوق بیمه بیکاری در نظر گرفته شد اما سیاست ما این بوده که فردی بیکار نشود، در این زمینه مقرر شد بنگاه‌هایی که نیروهای خود را بیکار نکردند اما دچار آسیب شدند، حمایت کنیم.

معاون سیاست‌های اقتصادی معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه 3 و نیم میلیون کارگر و کارمند مشغول به کار در برآورد اولیه دچار آسیب شدند، افزود: در جهان دو سیاست حمایتی وجود دارد؛ نخست اینکه به خود بنگاه کمک می‌کنند تا افراد شاغل را حفظ کنند و دوم اینکه به کارگر کمک می‌شود، سیاست ما حمایت از بنگاه برای حفظ نیروهاست تا هم کارگران و هم بنگاه بتوانند سرپا باشند.

پروتکل‌های لازم برای فعالیت صنوف فرهنگی و هنری به‌زودی ارائه می‌شودبازگشایی صنوف، توصیه به استفاده از خودروی شخصی و بسته بودن پارکینگها4 شرط لازم برای بازگشایی صنوف چیست؟

وی بیان کرد: افرادی که جزو 13 رسته هستند در این طرح موردحمایت قرار می‌گیرند و به ازای هر شاغل که مشغول است یک رقم 12 میلیون تومان را در نظر می‌گیریم، این اعتبار سه ماه تنفس دارد و بعد از دو سال قابل پرداخت است.

باقری خاطرنشان کرد: همچنین بسته‌های 14 گانه دو قسمت است که به مراکز و بنگاه‌های آسیب‌دیده تعلق می‌گیرد، گاهی مراکز اجباری بسته بودند که به‌جای 12 میلیون تومان برای آن‌ها 16 میلیون تومان تخصیص پیدا می‌کند، مجتمع‌های ورزشی و استخرهایی که ملزم به تعطیلی بودند شامل این رسته هستند.

وی تصریح کرد: شاغلینی که بیمه تأمین اجتماعی داشته باشند جزو این حمایت‌ها قرار می‌گیرند، طبق آمار تأمین اجتماعی مشروط به اینکه بنگاه نیروی خود را اخراج و بیکار نکرده باشد برای بنگاه 5 نفره 60 میلیون تومان پرداخت می‌شود.

معاون سیاست‌های اقتصادی معاون رئیس‌جمهور عنوان کرد: از کارفرمایان و کسبه خواستیم بخشی از این کمک‌ها برای پرداخت حقوق نیروها به‌ویژه کارگران در نظر بگیرند.

وی افزود: با توجه به شیوع کرونا، 50 هزار میلیارد تومان برای 13 رسته حمایتی از کسبه و بنگاه‌ها و مشاغل آسیب‌دیده تخصیص یافت که بخشی از آن به استان قم تعلق دارد.

باقری خاطرنشان کرد: همچنین از شهرداری‌ها خواستیم مطالبات را سه ماه به تعویق بیندازد، از طرفی وزارت نیرو و نفت را برای دریافت قبوض آب و گاز تا سه ماه ملزم به تعویق کردیم.

وی اظهار داشت: در بنگاه‌هایی که خط تولید را در نظر گرفتند هزینه‌های دولتی تا سه ماه به تعویق می‌افتد تا بنگاه‌ها خود را سر پا نگاه‌دارند، در این راستا 24 هزار میلیارد تومان برای بنگاه‌ها در نظر گرفته‌شده است.

معاون سیاست‌های اقتصادی معاون رئیس‌جمهور گفت:یکی دیگر از فعالیت‌ها توسعه هوش اینترنتی و مجازی است تا فروش اینترنتی را توسعه دهیم، مشکل اصناف این بود که خانوارها به دلیل شیوع بیماری کرونا در خیابان نمی‌آمدند، ازاین‌رو فروش از طریق فروش اینترنتی توسعه یافت و دراین‌باره 200 درصد هوش اینترنتی در کشور پیشرفت داشته است تا بتوانیم با رعایت پروتکل بهداشتی، اقتصاد را نیز مدیریت کنیم.

انتهای پیام/457/ی

R7854/P1549/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: معاون سیاست های اقتصادی معاون رئیس جمهور هزار میلیارد تومان میلیون تومان آسیب دیده بنگاه ها سه ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۰۶۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شترداری رسته مزیت دار دامداری سازگار با اقلیم کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حسینی، کارشناس و فعال حوزه شترداری در گفتگویی اختصاصی درباره ظرفیت پرورش شتر در کشور گفت: در ایران ۹۰ میلیون هکتار اراضی داریم که در مناطق خشک و نیمه خشک قرار دارند اراضی بیابانی و بسیاری از روستا‌های مناطق شرقی و نسبتا مرکزی ایران که در مناطقی قرار گرفتند که فضای بیابانی، ­خشک و نیمه خشک در آنها غالب است، رسته اکثر روستاییان هم در این مناطق رسته دامداری است و در اینها در حوزه دامی بیابانی ­که اخیرا رونق و مورد توجه قرار گرفته رسته مزیت دار پرورش شتر است.
وی افزود: زنجیره ارزش همان رسته مزیت دار که در آن مناطق می‌شود به عنوان یک شغل با درآمد کافی و پایدار به آن توجه کرد که با وضع آب و هوایی آنجا هم سازگار است بحث پرورش شتر است که چند سالی است این موضوع خیلی مورد توجه قرار گرفته که اگر قرار­باشد ما حوزه اشتغال روستایی و عشایری این مناطق را تقویت کنیم با این وضعیت آبی کشور و تغییر اقلیم که صورت گرفته ناچاریم برویم به شمت پرورش شتر ولی یکسری گلوگاه‌ها و محدودیت‌ها دارد که باید رفع بشود.
حسینی درباره جمعیت شتر در کشور اضافه کرد: ما در ایران در اوایل قرن ۱۳ در اوایل دهه ۱۳۰۰ تا ۱۳۱۰ حدودا یک میلیون نفر شتر در کشور داشتیم که موضوع صرفا استفاده از گوشت و شیر آن نبود عمدتا در جابجایی‌ها و انتقال مسافر به خصوص بحث انتقال عشایر و وسایل آنها بود­که کم کم با یکجانشینی، ­استفاده بیشتر­از اراضی و سیاست‌های شهرنشینی، یک میلیون نفر جمعیت شتر رفته رفته رسیده به ۱۵۰ تا ۱۸۰ هزار نفر شتر که جمعیت حال حاضر آن کشور است، اما از لحاظ­اقلیمی کشور ما این ظرفیت را دارد که این جمعیت شتر افزایش پیدا کند.
این کارشناس حوزه شترداری در مورد مزیت‌های پرورش شتر تصریح کرد: دام شتر در مقایسه با گاو‌های وارداتی که در ایران الان پرورش پیدا می‌کنند مثل گاو هولشتاین و گوسفند‌های وارداتی و به نسبت حتی بقیه دام‌های پرورشی، شتر چیز‌های را مصرف می‌کند که برای ما، ارزش افزوده و تولید گوشت و شیر می‌کند که آن دام‌ها نمی‌توانند، شتر با طی مسافت زیاد از گونه‌های خارشتر، ­اشنان و­سرخ گز گونه‌های مرتعی بیابان‌ها و اراضی ما استفاده می‌کند که اگر اینها تقویت بشوند علوفه و مرتع کاری بشود از همین ظرفیت علوفه‌های مرتعی ما می‌تواند تولید گوشت و شیر کند که این مهمترین مزیت شتر است که دام‌های دیگر امکان استفاده از این گونه‌های مرتعی و بیابانی را ندارند.
حسینی درباره پرورش شتر در دیگر کشور‌ها گفت: در دنیا شاید بگویم قوی‌ترین کشور‌هایی که در حوزه شترداری حالت صنعتی را تکمیل کردند و زنجیره ارزش شتر را ­کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس هستند اول امارات و­بعد قطر، ­عربستان و کویت است، بیشتر امارات و عربستان خوب کار کردند به خاطر اینکه در بحث‌های فرهنگی مصرف گوشت شتر و زنجیره کامل کار کردند صرفا روی مصرف گوشت کار نکردند، آمدند روی شیر و مزه‌های متفاوت آن کار کردند و فرآوری‌های مختلف از جمله پنیر، ­شیرخشک و بستی شیر شتر با طعم‌های مختلف و مسابقات شترسواری را دارند و سرمایه گذاری می‌کنند.
وی در پایان گفت: در ایران فعلا تمرکز زنجیره ارزش شتر صرفا روی گوشت است پرورش سنتی و صنعتی شتر بیشتر روی گوشت شتر است علت آن هم نبود بازار‌های هدف و کارگاه‌های فرآوری شیر و پشم شتر بوده است، چون این زنجیره ارزش شتر در گلوگاه‌ها سرمایه گذاری مناسب نشده و به بخش خصوصی برای مشارکت و­سرمایه گذاری، ­تسهیلات لازم داده نشده الان تا آن قسمت پرورش و قسمت مرتع در کشور کار می‌شود ولی مابقی که بحث فرآوری و به بازاررسانی است به نسبت کشور‌های عربی ضعیف‌تر هستیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • عدم‌ پرداخت دستمزد و بیمه و نبود امنیت شغلی ظلم به کارگران است
  • درانی: پاکستان بیشتر از هند از ناحیه افغانستان آسیب دیده است
  • اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان به راه‌های عشایری خسارت دیده از سیل در کهگیلویه و بویراحمد
  • شترداری رسته مزیت دار دامداری سازگار با اقلیم کشور
  • ۱۰ راه روستایی در شهرستان بم مسدود شد
  • بابایی کارنامی: رونق بنگاه‌های اقتصادی متضمن امنیت شغلی کارگران است
  • ۱۴ هزار میلیارد برای زیرساخت‌های اربعین اختصاص یافت
  • اعتبارات جبران خسارت‌های سیلاب ۹۸ در حوزه راه پرداخت نشده است
  • اعتباری برای روستاهای ضرر دیده از طرح «قمرود» پرداخت نشده است
  • بانوان پلیس؛ مامن زنان آسیب دیده/ کسب ۴۰ مدال ورزشی