Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@15:33:33 GMT

برگزاری ۹۵ عنوان برنامه مجازی در هفته فرهنگی اصفهان

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۰۶۹۰۶

برگزاری ۹۵ عنوان برنامه مجازی در هفته فرهنگی اصفهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری اصفهان محمد عیدی اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا به منظور تجمع نکردن شهروندان و رعایت فاصله گذاری فیزیکی، امسال برنامه‌های ویژه هفته فرهنگی اصفهان سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با شعار «شهری که دوستش دارم» به صورت مجازی برنامه ریزی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تقارن هفته فرهنگی اصفهان و ماه مبارک رمضان ادامه داد: برنامه‌هایی که برای این هفته تدارک دیده شده، هفته فرهنگی و ماه رمضان را پوشش می‌دهد، چون شعائر و مناسک دینی از یک سو و باورهای پردوام مذهبی از سوی دیگر در صورت بندی هویت ما نقش بسیار تعیین کننده دارد.

معاون فرهنگی شهردار اصفهان گفت: برنامه‌های این هفته مشخصه‌های هویتی جهان شهر اصفهان را در دو بخش فرهنگ عامه (فولکلور) و فرهنگ کارشناسی باز نمایی کرده و به چهار محور سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی که موجب نشاط اجتماعی می‌شود، توجه ویژه ای خواهد داشت.

عیدی با بیان اینکه در این هفته بیش از ۹۵ عنوان برنامه به صورت مجازی برگزار می‌شود، گفت: جشنواره «آوای خواجو» به منظور شناسایی استعدادهای خوانندگی، «گنج موزه» جهت ارائه آثاری از گنجینه‌های موزه هنرهای معاصر و «مروارید فیروزه ای» برای گرامیداشت روز خلیج فارس از جمله برنامه‌های ویژه هفته فرهنگی اصفهان است.

وی ادامه داد :«۷ هنرمند در ۷ شب» برای برگزاری مصاحبه‌های تخصصی با هنرمندان میانسال به صورت لایو و «کرونا آرت» جهت ارسال آثار هنرمندان دنیا در قالب عکس و پوستر، برنامه «همراه تاریخ شهر» با محوریت معرفی تاریخ شفاهی اصفهان و رونمایی از «مستند مشاغل راسته» از دیگر برنامه‌های این هفته است که در فضای مجازی اجرا خواهد شد.

معاون فرهنگی شهردار اصفهان با بیان برنامه‌های اجتماعی و شهروندی این هفته گفت: «شهری که دوستش دارم» با هدف ارسال عکس توسط شهروندان، «جهان در اصفهان» برای شناساندن مکان‌های گردشگری شهرهای خواهر خوانده اصفهان، :«۱۰۰ فیلم» برنامه اکران فیلم‌های برگزیده حوزه کودک و نوجوان و «اصفهان گردان» با هدف نشان دادن جاذبه‌های گردشگری شهر در قالب تصاویر و فیلم‌های ۳۶۰ درجه نیز در هفته فرهنگی اصفهان برگزار می‌شود.

عیدی افزود: برنامه «رسم پروانگی» برای تقدیر از کادر درمان و برنامه «دیدار با ناشناخته ها» برای شناخت ناشناخته‌های اصفهان برگزار می‌شود همچنین جشنواره عکس «مهرستان» و «سلسله نشست‌های روانشناسی چهل‌چراغ»، «مستندی برای شهر» و «منار جنبون» از دیگر برنامه‌های اجتماعی و شهروندی در هفته فرهنگی اصفهان است.

وی با اشاره به برنامه‌های رونمایی در این هفته گفت: پوستر جشنواره شعر و داستان «شهر من»، «کتاب های ۱۰ جلدی طلایی» دانش شهروندی، کتاب‌های فیروزه‌ای «پژوهش شهروندی»، کتاب‌های کودک و «ترانه های شهر» نیز در هفته فرهنگی اصفهان رونمایی می‌شود.

معاون فرهنگی شهردار اصفهان با بیان برنامه‌های ورزشی و تفریحی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان اظهار کرد: مسابقه «معما» با هدف ایجاد سرگرمی و افزایش هوش و تمرکز و برنامه‌های «همراه با کاراته» و «همراه با تکواندو» جهت ایجاد شور و نشاط بین ورزشکاران با توجه به شعار در خانه ورزش می‌کنیم در فضای مجازی اجرا می‌شود.

عیدی خاطرنشان کرد: ادارات فرهنگی اجتماعی مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان هم در این هفته برنامه‌هایی دارند که از جمله مهم‌ترین آن غذاهای خورشید، روایتگری اصفهان، بازیمون، ترانه امید، خدمات کریمانه، مهمون خونه، تا بخواهی خورشید، همدلانه، پلی به گذشته، آوای مهربانی و بچه‌های محراب است.

گفتنی است علاقه مندان برای دریافت جدول برنامه‌های ویژه هفته فرهنگی اصفهان می‌توانند به سایت اصفهان فرهنگ مراجعه کنند.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا اصفهان جاذبه های گردشگری روانشناسی کارشناسی کودک و نوجوان بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی هفته فرهنگی اصفهان شهرداری اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۰۶۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یکشنبه‌های الگونمایی؛ این هفته «ایران جوان بمان(جمعیت)»

به گزارش خبرگزاری مهر، یکشنبه‌های الگو نمایی محفلی برای روایت الگوهای موفق حلقه‌های میانی و گروه‌های فعال مردمی در موضوعات و عرصه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی به شمار می‌رود. از مشخصه‌های اصلی حلقه‌های میانی آن است که اضافه بر کنشگری خود، در پی انتقال دانش و تجربه به دیگر ظرفیت‌های مردمی و به میدان آوری آنان به میدان کنشگری یا به عبارتی تکثیر این الگوها در طریق حل مساله است.

یکشنبه‌های الگونمایی فرصتی است تا دیگر فعالان فرهنگی اجتماعی این امکان را پیدا کنند تا الگوی (نوع و نحوه) فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. این اشتراک اطلاعات میان فعالین فرهنگی موجب گردآوری مجموعه‌ای از ایده‌ها، طرح‌های موفق میدانی و تهیه بانک اطلاعاتی از اقدامات میدانی مؤثر فعالین فرهنگی است تا ضمن اطلاع از اقدامات یکدیگر و از دانش و تجارب یکدیگر بهره ببرند.

ایران جوان بمان (جمعیت)

یکشنبه‌های الگونمایی در شانزدهمین سری خود در راستای «معرفی اقدامات شاخص و ابتکارات میدانی» به موضوع «ایران جوان بمان (جمعیت)» پرداخته است.

مائده مهدی پور در این قسمت به معرفی «شبکه فعال مردمی جمعیت برنا» در یزد به عنوان یک الگوی موفق می‌پردازد.

علاقه‌مندان می‌توانند یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ از ساعت ۲۰ این قسمت را به صورت آنلاین از طریق آدرس ذیل مشاهده کنند.

https://www.skyroom.online/ch/saman2/setadekhatam

کد خبر 6090330

دیگر خبرها

  • دستگاه‌های فرهنگی برنامه‌های شاخص خود را برای سال جاری تعیین کنند
  • منشور رسانه‌ای طی آینده‌ای نزدیک در اردبیل رونمایی می‌شود
  • برگزاری ۲۵۰ برنامه به مناسبت هفته میراث فرهنگی در گیلان
  • برگزاری ۶۰ برنامه فرهنگی در سیستان و بلوچستان
  • اجرای بیش از ۱۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی مهرستان
  • اصفهانی‌ها ایده‌های خود را برای معرفی بهتر تخت‌فولاد ارائه دهند
  • یکشنبه‌های الگونمایی؛ این هفته «ایران جوان بمان(جمعیت)»
  • کشف روزانه ١٢ سلاح غیر مجاز در استان کرمان
  • نگاهی به مسائل اجتماعی و فرهنگی در مجموعه «خط روی خط»
  • جای جای اصفهان، رنگ‌وبوی هفته فرهنگی را گرفته است