Web Analytics Made Easy - Statcounter

افتتاح ۲۰ پروژه مهم فرودگاهی تا پایان سال، واکنش ظریف به توییت خصمانه ترامپ درباره فعالیت قایق‌های سپاه، اطلاعیه شورای نگهبان در پی اظهارات چند نماینده مجلس برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، افتتاح ۲۰ پروژه مهم فرودگاهی تا پایان سال،  واکنش ظریف به توییت خصمانه ترامپ درباره فعالیت قایق‌های سپاه،  اطلاعیه شورای نگهبان در پی اظهارات چند نماینده مجلس از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در پنجشنبه چهارم اردیبهشت ماه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲۰ پروژه مهم فرودگاهی تا پایان سال افتتاح خواهد شد

حجت الاسلام «حسن روحانی» امروز (پنجشنبه ۴ اردیبهشت) در آئین بهره برداری از ترمینال جدید فرودگاه لامرد، با ابراز خشنودی از افتتاح این پروژه فرودگاهی گفت: ان شاالله تا پایان سال ۲۰ پروژه مهم فرودگاهی در کشور افتتاح خواهد شد.

رییس جمهوری در این آئین که از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، با تشکر از تلاش‌های دست اندرکاران و مسئولان در زمینه فرودگاهی و خبرهای بسیار خوبی که به مردم داده می شود، اظهار داشت: مهندس اسلامی قول دادند عملیات اجرایی آزادراه لامرد به پارسیان را نیز به زودی و در ماههای آینده آغاز کنند که تحول بسیار خوبی برای استان و منطقه پارسیان و لامرد خواهد بود.

روحانی خاطرنشان کرد: در واقع امروز باید بگوییم همه این افتتاح‌هایی که در لامرد انجام شد تعلق به سه استان دارد، گرچه اینها در استان فارس است، اما دو تا همسایه را هم در نزدیکی خودش دارد؛ هم هرمزگان و هم بوشهر و این طرح‌ها از یک طرف وقتی می خواهد به آب متصل شود به هرمزگان نیاز پیدا می کند و وقتی می خواهد به گاز متصل شود، به بوشهر نیاز پیدا می کند.

 

تلاش موفق سپاه در پرتاب ماهواره نشانگر ارزش تلاش‌های پیگیر در شرایط سخت است

حجت الاسلام «حسن روحانی» امروز (پنجشنبه ۴ اردیبهشت) جمهور در آئین بهره برداری از مجتمع ورزشی شهید سپهبد قاسم سلیمانی در لامرد فارس، با اشاره به تلاش موفق سپاه پاسداران برای پرتاب ماهواره، این اقدام را برای مردم عزیز ایران اسلامی مبارک دانست و تاکید کرد: این اقدام نشان دهنده ارزشمند بودن همه تلاش های پیگیر در این شرایط سخت است.

رییس جمهوری اظهارداشت: این اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دنیا نشان داد علیرغم سختی و مشکلات اقتصادی ناشی از کرونا، فعالیت‌های تولیدی و سازندگی ما ادامه پیدا می‌کند.

رئیس جمهور با ابراز خرسندی از نام‌گذاری این مجتمع ورزشی به نام شهید سلیمانی، خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی قهرمان بزرگ کشور و تاریخ ما بوده و بنابر این مناسب است که هرمکانی که قهرمان پرور است، نامی از قهرمانان بزرگ تاریخی ما داشته باشد و شهید سلیمانی از قهرمانان بزرگ تاریخ دفاع کشور بوده و به روح او درود می‌فرستیم.

روحانی ادامه داد: همان طور که رهبری معظم انقلاب فرمودند باید کاری کنیم امسال در عمل به سال جهش تولید تبدیل شود؛ ایشان سال را اینگونه نامگذاری کردند تا همه تلاش کنیم این اجرا و محقق شود.

رئیس جمهور همچنین بهره برداری از مجتمع ورزشی شهید سلیمانی لامرد را اقدامی بسیار ارزشمند دانست و گفت: برای مردم این منطقه خوشحال کننده است که خادمان آنها در طول این ۷ سال فضای ورزشی را در استان فارس به بیش از دو برابر رساندند؛ یعنی یک میلیون و ۳۹۰ هزار اضافه کردند.

 

واکنش ظریف به توییت خصمانه ترامپ درباره فعالیت قایق‌های سپاه

«محمدجواد ظریف» در واکنش به توییت دیروز دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا درباره فعالیت قایق‌های سپاه در صفحه توییترش نوشت: ارتش آمریکا بیش از ۵۰۰۰ مورد مبتلا به کووید-۱۹ دارد. دونالد ترامپ باید به نیازهای آن‌ها رسیدگی کند نه این که اقدام به تهدیدهایی کند که از سوی تروریست‌های صدام مورد تشویق واقع می‌شود.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: همچنین، نظامیان آمریکایی حق ندارند که در ۷۰۰۰ مایل دورتر از خانه، موجب برانگیختن خشم دریانوردان ما در سواحل خلیج فارس‌مان شوند.

اظهارات ظریف در پی این مطرح می‌شود که روز گذشته (چهارشنبه) دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در توییتی نوشت: به نیروهای دریایی آمریکا دستور داده‌ام که اگر قایق‌های ایرانی در دریا مزاحم کشتی‌هایمان شدند به تک تکشان شلیک و آن‌ها را نابود کنند.

 

پیام پمپئو به مناسبت روز جهانی زمین شرم‌آور است

«سیدعباس موسوی» در واکنش به پیام توییتری مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا درباره روز جهانی زمین در صفحه توییترش نوشت: در حالی که ما روز جهانی زمین را گرامی‌ می‌داریم، دونالد ترامپ از معاهده پاریس خارج شده، کمک مالی به سازمان جهانی بهداشت را متوقف کرده و زیبایی کره خاکی ما و یک‌پارچگی واکنش جهانی به کووید-۱۹ در زمینه سلامت را تهدید می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در ادامه گفت: بنابراین، آرزوی پمپئو برای کره خاکی ما شرم‌آور، ریاکارانه بوده و بدون توجه به هنجارهای جهانی است.

پمپئو در پیامی توییتری به مناسبت روز جهانی زمین گفته بود که امیدوار است همکاری‌ها در راستای مبارزه با ویروس کرونای جدید در جست‌وجوی زمینی پاک‌تر، امن‌تر و سالم‌تر ادامه یابد.

 

اطلاعیه شورای نگهبان در پی اظهارات چند نماینده مجلس

در پی اظهارات چند نماینده مجلس علیه شورای نگهبان روابط عمومی این نهاد اطلاعیه‌ای صادر کرد.

متن اطلاعیه به شرح زیر است:

روز گذشته در جریان بررسی یکی از طرح‌های مجلس شورای اسلامی، اظهارات نادرستی از سوی چند تن از نمایندگان محترم مطرح شد که جای تاسف دارد.

شورای نگهبان همانطور که پیش از این اعلام کرده بود، دلایل رد صلاحیت نمایندگان را در جلسات حضوری به آنان اعلام و پاسخ‌ها و دفاعیات آنان را نیز شنیده بود و نهایتا بر مبنای اسناد متقن و دلایل روشن قضاوت کرده است.

برخی نمایندگان که به خلاف مدعی عدم اعلام دلیل رد صلاحیت و یا عدم پاسخگویی به ایشان شده‌اند با چندین تن از اعضای شورای نگهبان ملاقات داشته و دلایل رد صلاحیتشان حضورا و در جلسات ۴ ساعته بحث و بررسی شده است.

لازم به ذکر است اعضای شورای نگهبان در راستای انجام وظایف قانونی خویش، همواره تعامل با نمایندگان محترم و حضور در کمیسیون‌های تخصصی مجلس برای بررسی مصوبات را سرلوحه خود قرار داده‌اند بنابراین توقع اینکه اعضای شورای نگهبان که بواسطه رای نمایندگان محترم انتخاب می‌شوند از وظایف قانونی عدول کرده و وامدار آنان باشند، خلاف موازین قانونی و حق الناس است.

شورای نگهبان مجددا اعلام می‌دارد، رد صلاحیت نمایندگان با تکیه بر گزارش‌ها و مستندات مراجع قانونی انجام شده است.

 

ایران ثابت کرده است که تسلیم ارعاب و تهدیدها نخواهد شد

«علیرضا میریوسفی» در واکنش به توییت اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا علیه سپاه پاسداران ایران در گفت‌وگو با این نشریه گفت: ایران ثابت کرده است که تسلیم ارعاب و تهدیدها نشده و مطابق قوانین بین‌المللی، در دفاع از قلمرواش در برابر هرگونه تجاوزی تردید نخواهد کرد.

معاون دفتر مطبوعاتی و سخنگوی نمایندگی هیئت ایران در سازمان ملل همچنین با زیر سوال بردن اولویت‌های پنتاگون به ویژه این که هر دو کشور [آمریکا و ایران] درحال مبارزه با ویروس کرونای جدید هستند، گفت: در بحبوحه بیماری همه‌گیر کرونا و در حالی که توجه تمام جهان به مبارزه با این خطر معطوف است، سوال این است که ارتش آمریکا ۷۰۰۰ مایل دورتر از خانه در آب‌های خلیج فارس چه می‌کند.

بر اساس این گزارش، اظهارات میریوسفی در پی این مطرح می‌شود که روز گذشته دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه در توییتی نوشت: به نیروهای دریایی آمریکا دستور داده‌ام که اگر قایق‌های ایرانی در دریا مزاحم کشتی‌هایمان شدند به تک تکشان شلیک و آن‌ها را نابود کنند.

 

غافلگیری‌های جدید در راه است

دریابان «علی شمخانی»، دبیر شورای عالی امنیت ملی در صفحه توئیتر خود نوشت: تحریم، تهدید و تطمیع سیاسی نمی‌تواند حرکت جمهوری اسلامی در مسیر تامین منافع ملی و حقوق قانونی‌اش را کُند کنند. تولید مستمر قدرت و بهره‌گیری از دانش روز برای امنیت و رفاه مردم ایران از بیمارستان تا  فضا ادامه خواهد داشت. غافلگیری‌های جدید در راه است.

 

نیرو‌های مسلح برای مقابله با هر تهدیدی در آینده آماده است

نشست شورای راهبردی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با هدف بررسی راهکار‌های تحقق شعار سال با عنوان «جهش تولید» با امیر سرتیپ حاتمی حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، معاونین مدیران عامل و مشاورین وزارت دفاع تشکیل شد.

وزیر دفاع در این نشست با تاکید بر بررسی راهکار‌های تحقق شعار سال با عنوان «جهش تولید» در صنعت دفاعی و لزوم بهره گیری مطلوب و بهینه از تمام ساز و کار‌ها و ظرفیت‌های موجود در کشور و نیرو‌های مسلح تصریح کرد: بسته مدیریت انقلابی و جهادی، شناخت صحیح و واقعی از تهدیدات همه‌جانبه نظام سلطه، راهکار‌های مقابله با تحریم‌های ظالمانه، تحکیم اراده و باور‌های مدیران، جذب انگیزه‌های الهی، پیش بینی منابع مالی بدون وابستگی به بودجه‌های دولتی و تبیین سیاست‌های راهبردی از جمله الزامات و مقدمات برای تحقق شعار حکیمانه «جهش تولید» در سال پیش رو می‌باشد.

امیر سرتیپ حاتمی با بیان انتظارات شفاف خود از مدیران ارشد صنعت دفاعی کشور گفت: تحقق رشد جهشی در بازه زمانی یک ساله، رفع گلوگاه‌های فناورانه در حوزه‌های صنعت دفاعی، تحرک و چابکی در تولید اقلام مورد نیاز و ضروری نیرو‌های مسلح و در مجموع تقویت قدرت رزم و تامین نیاز‌های اساسی نیرو‌های مسلح از جمله اهداف راهبردی وزارت دفاع در سال جدید می‌باشد.

وزیر دفاع استفاده حداکثری از ظرفیت‌های مازاد صنعتی برای تولید محصولات مورد درخواست و مورد نیاز ملی، تلاش در جهت داخلی سازی و بومی سازی کلیه قطعات و تجهیزات، بهره گیری از ظرفیت‌های مراکز دانش بنیان دانشگاه‌ها و مراکز علمی، تعامل موثر با صنایع تولیدی در کشور را از جمله راهبرد‌های تحقق جدید تولید در وزارت دفاع برشمرد.

امیر سرتیپ حاتمی توجه جدی به خانواده‌های محصول راهبردی حوزه نظامی همچون سامانه‌های موشکی، رزم دریایی، زمینی، هوایی، جنگال، سامانه‌های پدافندی و تولید مهمات هوشمند را از اولویت‌های صنعت دفاعی در سال جهت جهش تولید دانست../

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اخبار سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار رئیس جمهور آمریکا روز جهانی زمین نیرو های مسلح شهید سلیمانی دونالد ترامپ تا پایان سال وزارت دفاع صنعت دفاعی جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۰۷۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعیه شماره یک ستاد انتخابات کشور / مهلت تبلیغات کاندیداهای مجلس اعلام شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره یک اعلام کرد تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی از بامداد ۱۳ اردیبهشت به مدت یک‌هفته آغاز می‌شود.

آنگونه که تسنیم روایت کرده، متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

به آگاهی مردم شریف ایران اسلامی و تمامی نامزدهای مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی می رساند، در اجرای ماده (۷۰) قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، فعالیت‌های تبلیغاتی کلیه نامزدهای واجد شرایط از ساعت ۰۰:۰۰ بامداد روز پنجشنبه مورخ ۱۴۰۳/۲/۱۳ آغاز و در ساعت ۰۸:۰۰ صبح روز پنجشنبه مورخ ۱۴۰۳/۲/۲۰ پایان می‌یابد.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901779

دیگر خبرها

  • واکنش محمد مهاجری به دلایل رد صلاحیت روحانی
  • نامه سوم روحانی به شورای نگهبان درباره ارائه مستندات ردصلاحیتش
  • اهمیت عملیات وعده صادق مانند تسخیر لانه جاسوسی است
  • تاکید نماینده استان در مجلس خبرگان رهبری بر باشکوه برگزار کردن اجلاسیه شهدای استان
  • اطلاعیه شماره یک ستاد انتخابات کشور / مهلت تبلیغات کاندیداهای مجلس اعلام شد
  • باران سیل‌آسا و طوفان در ۲۴ استان | سیل و صاعقه در کمین مردم این مناطق | خطر غرق شدن شناگران و قایق‌ها در سواحل ۲ استان
  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی در انتخابات
  • ترامپ اعضای ناتو را تهدید کرد/ پول نمی‌دهیم
  • افشای دلایل رد صلاحیت حسن روحانی از سوی شورای نگهبان
  • افشای دلایل رد صلاحیت حسن روحانی