Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرونا در استان سمنان این روزها خالق صحنه‌های زیبایی از همدلی مردم شده که پخش رایگان ماسک و گام‌های خیر پزشکان گوشه‌هایی از آن است.

خبرگزاری فارس سمنان- گروه اجتماعی: ورود کرونا به کشور، عزم عمومی در ملت ایران برای یاری هم نوعان خود ایجاد و بار دیگر روحیه مهربانی و مردم‌دوستی را ترویج کرد.

شیوع ویروس کرونا در استان سمنان هم این روزها خالق صحنه‌های زیبایی از همدلی مردم شده که پخش رایگان ماسک و گام‌های خیر پزشکان گوشه‌هایی از آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عمل جراحی موفقیت‌آمیز بانوی ۶۴ ساله کرونایی

بیمار خانم ۶۴ ساله مبتلا به کرونا که در دوره نقاهت بیماری دچار علائم انسداد حاد روده شده بود، پس از انجام اقدامات تشخیصی اولیه در مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی کوثر سمنان تحت عمل جراحی قرار گرفت.

این عمل جراحی بزرگ شکمی (لاپاراتومی خط وسط) توسط تیم جراحی (جراح: دکتر شهرزاد ایزدی، بیهوشی: دکتر علی‌اکبر همتی و دکتر قنبری) انجام شد.

بیمار پس از جراحی در ICU تخصصی کرونا تحت نظر تیم‌های جراحی و گوارش و تیم‌های مجرب ریه و عفونی قرار گرفت و درنهایت با حال عمومی خوب ترخیص شد.

آموزش چهره به چهره به مردم در دامغان

مسؤول کانون بسیج جامعه پزشکی و مدیر شبکه بهداشت شهرستان دامغان از فروشگاه‌های مواد غذایی سطح شهر بازدید کردند.

مسؤولان در این بازدیدها، به آموزش چهره به چهره به مردم در خصوص رعایت موازین بهداشتی به‌ویژه کاهش حضور مردم در داخل فروشگاه‌ها و جلوگیری از تجمع آنها در راستای برنامه مبارزه و کنترل انتشار کرونا ویروس پرداختند.

 سازماندهی ۲۶ گروه جهادی در رویان

علی کوثری، جانشین بسیج مساجد و محلات نجف اشرف سپاه ناحیه شاهرود در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شاهرود با اشاره به اقدامات انجام شده در این حوزه با ۱۴ پایگاه بسیج روستایی برای مقابله با کرونا اظهار کرد: تاکنون ۲۶ گروه جهادی سازماندهی شده‌اند و کار ضدعفونی معابر و اماکن عمومی را در روستاهای بخش مرکزی شهرستان شاهرود بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی‌کننده استفاده شده است، گفت: سه کارگاه تولید ماسک در شهر رویان و روستاهای مغان و دهملا فعال شده است.

جانشین بسیج مساجد و محلات نجف اشرف سپاه ناحیه شاهرود خاطرنشان کرد: تاکنون ۹۳ جهادگر بسیجی در این برنامه‌ها به‌کارگیری شده‌اند و ۱۷ منطقه شهری و روستایی زیرپوشش این فعالیت‌ها قرار گرفته است.

پخش ماسک رایگان در سمنان

پخش ماسک رایگان در معابر، خیابان‌ها، اماکن پرتردد، مغازه‌ها، بازار و... سمنان توسط اعضای هیأت لواءالزینب (س) این شهر انجام شد.

گام‌های مؤثر پزشکان و خیران سمنانی در شکست کرونا

محمد معماریان، مدیرعامل مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی کوثر گفت: خیران سمنانی و پزشکان بیمارستان کوثر، این بار برای مقابله با ویروس منحوس کرونا با اهدای چهار دستگاه ونتیلاتور، هشت دستگاه بای پپ، یک دستگاه سونوگرافی پرتابل و تجهیزات پزشکی مصرفی به مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی کوثر سمنان، قدم‌های بلندی را در پشتیبانی و حمایت از حوزه سلامت برداشتند.

معماریان افزود: کمیته جلب حمایت‌های معنوی و مادی مردمی مبارزه با کرونا بیمارستان کوثر با شماره حساب ۸۸۶۹۵۱۹۴۴۸ و شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۴۲۷۴۳۲۶۴۴ و شماره شبای IR۴۴۰۱۲۰۰۰۰۰۰۰۰۰۸۸۶۹۵۱۹۴۴۸ همچنان پذیرای اقدامات خداپسندانه خیران سلامت است.

در همین ارتباط، حساب مشترک کمیته به نام فتحعلیان مدیر داخلی بیمارستان کوثر و عضو کمیته، اکبر قصاب مدیر مالی بیمارستان کوثر و عضو کمیته و علی‌اکبر همتی متخصص بیهوشی، نماینده پزشکان بیمارستان کوثر و عضو کمیته ارائه شده است.

انتهای پیام/۷۴۰۰۲/م/

منبع: فارس

کلیدواژه: سمنان پزشکان زیبایی کرونا بیمارستان کوثر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۰۷۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا

آژانس دارویی اتحادیه اروپا به‌روزرسانی واکسن‌های کرونا را به منظور هدف قرار دادن سویه JN.۱ توصیه کرده است.

به گزارش ایسنا، سویه JN.۱ با خانواده سویه XBB که توسط واکسن های به روز شده قبلی هدف قرار گرفته بود، متفاوت است و اکنون موارد ابتلا به آن در جهان از انواع XBB پیشی گرفته است.

بنابر اعلام مرکز اطلاع رسانی آژانس دارویی اتحادیه اروپا، شواهد نشان می‌دهد هدف قرار دادن سویه JN.۱ به حفظ اثربخشی واکسن ها با ادامه تکامل سارس-کوو-۲ کمک می‌کند.

ویروس کرونا هنوز هم ماهانه باعث مرگ هزاران نفر می‌شود.

بیشتر بخوانید:

کرونا در جهان؛ جدیدترین سویه‌های در گردش در ماه‌های اخیر

این آژانس می‌گوید می‌خواهد با سازندگان واکسن ملاقات کند و درباره چگونگی ساخت نسخه‌های جدید این واکسن برای برنامه واکسیناسیون امسال مشورت نماید.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) در تاریخ جمعه ۵ مه ۲۰۲۳ به‌ طور رسمی پایان وضعیت اضطراری کووید ۱۹ در جهان را اعلام کرد. این سازمان در ژانویه ۲۰۲۰، شیوع ویروس کرونا را یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی و نگرانی بین‌المللی اعلام کرده بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خدمات پزشکی رایگان به ساکنان محمد شهر کرج
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • واگذاری زمین رایگان به ۱۳۰ خانوار دلفانی در قالب طرح جوانی جمعیت
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به معلمان در مراکز درمانی یزد
  • شوراها روزنه‌ها و منافذی که به رانت اطلاعاتی برای عده‌ای خاص می‌انجامد را مسدود کنند
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی استان سمنان
  • پیشنهاد جدید برای دوچرخه سواری در تهران | عضو شورا : ۱۰ هزار دوچرخه رایگان در اختیار دانش آموزان قرار گیرد
  • زیرساخت‌های درمانی مرکز استان سمنان نیازمند توسعه
  • کارگروه مصوبات سفر دولت در استان سمنان ایجاد می‌شود
  • چرا شهرک‌های فدک و کوثر شاهرود به شهرداری واگذار نشد؟