Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،عبدالله جلالی رئیس شورای شهر قم در جلسه فرماندهی ستاد اقتصادی مقاومتی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، حمایت دولتی از ۱۳ رسته را مورد اشاره قرار داد و گفت: کار خوبی اتفاق افتاده، اما پیشنهاد می‌شود درصدی از ظرفیت‌های هر استان را گلوبال کرده و در اختیار استان قرار دهید تا آن بخشی که در این رسته‌ها نیامده مورد توجه قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای شهر قم با بیان اینکه یکی از بخش‌هایی که به‌علت شیوع بیماری کرونا در مجموعه مدیریت شهری آسیب‌دیده بنگاه‌ها هستند تصریح کرد: تعطیلی ناوگان حمل و نقل درون‌شهری مثل اتوبوسرانی به این معنا است که شهرداری‌ها باید تمام هزینه‌های نیروی انسانی را بدهند.

جلالی تأکید کرد: در حوزه مدیریت شهری و شهرداری‌ها آسیب‌های جدی در بخش‌ها وجود دارد، بنابراین در صورت قرار گرفتن این ۱۰ درصد گلوبال در اختیار استان‌ها، سبب حل مشکلات و آسیب‌های استان‌ها می‌شود.

او با اشاره به اینکه رانندگان تاکسی‌ها به علت عدم پرداخت سه درصد بیمه بیکاری مشمول این نوع بیمه نمی‌شوند گفت: به‌دلیل اینکه بنا است پشتیبانی دولت از رسته‌ها و مشاغل آسیب‌دیده ناشی از بیماری کرونا، از محل صندوق ارزی تأمین شود بنابراین این بهانه مشمول بیمه بیکاری نشدن رانندگان تاکسی منتفی می‌شود.

جلالی در ادامه با تأکید بر اینکه عوارض پروانه کسب صنوف باید مطابق سال ۹۸ باشد، تصریح کرد: تمدید ۶ ماهه پرداخت این عوارض به این معنی است که ۲۰ درصد افزایش تعرفه امسال شامل حال صنوف می‌شود.

رئیس شورای شهر قم در پایان یادآورشد: در عمل شورای شهر قم پیشنهاد داده عوارض پروانه کسب صنوف با ۱۵ درصد تخفیف، تا پایان خرداد مطابق سال ۹۸ است.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شیوع کرونا شورای شهر قم رانندگان تاکسی رئیس شورای شهر قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۰۷۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۹۰ درصد از درخواست‌های مردم در حوزه اشتغال است

به گزارش خبرگزاری مهر، مالک رحمتی روز سه شنبه در کارگروه اشتغال استان، با تاکید بر این‌که باید جلسات اداری، دارای خروجی و منتهی به حل مشکلات باشند، اظهار کرد: وقت جلسه باید برای گره گشایی و رفع موانع، تصمیم گیری و سیاست گذاری صرف شود زیرا نیازمند گره گشایی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: مشکل جدی نظام اداری این است که جلساتی برای ارائه گزارش و امضای صورتجلسه پایانی برگزار می‌شود و نباید به این رویه ادامه دهیم.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه ۷۵ درصد بیکاری استان برای ۶ شهرستان شامل تبریز با ۵۳ هزار نفر، مرند با ۶ هزار نفر، مراغه با پنج هزار نفر، میانه با چهار هزار نفر، اسکو با سه هزار و شبستر با سه هزار نفر است، خاطرنشان کرد: بیش از ۹۰ درصد از درخواست‌های مردم در دیدارها و ملاقات‌های مردمی اشتغال است.

وی با اشاره به اینکه نرخ بیکاری استان ما کمتر از میانگین کشوری عنوان می‌شود، بر ضرورت ارائه آمار واقعی در این زمینه تاکید و اظهار کرد: نرخ بیکاری در چاراویماق ۱۰.۳ درصد، تبریز ۸.۳ درصد، هریس ۹ درصد، هشترود ۸.۶ درصد، هوراند ۹.۲ درصد و اهر ۸.۴ درصد که همگی بالاتر از میانگین کشوری است.

رحمتی با بیان اینکه پایین‌ترین نرخ بیکاری استان برای لیلان با ۶.۲ درصد و اسکو با ۶.۲ درصد است، تاکید کرد: باید مشکل بیکاری و شهرهای مشکل دار در این خصوص را حل کنیم و در این راستا لازم است تا اطلس جغرافیای بیکاری استان ترسیم شود.

وی با تاکید بر اینکه کشور ما برای تحول نیازمند تحول رفتاری است، گفت: باید در رفتار مدیران ما تحول ایجاد شود و نگاه و اقداماتش تحولی باشد تا تحول در جامعه ایجاد شود در حالی که می‌خواهیم با همان اندیشه و سبک اداری، تحول ایجاد کنیم.

وی با اشاره به نامگذاری سال جدید، اظهار کرد: جهش تولید به معنای افزایش نیروی کار است و باید فکر اساسی برای آن داشته باشیم.

رحمتی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین مواردی که نیازمند توجه جدی در استان است، موضوع امنیت شغلی برای قشر کارگری است، گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حال آماده سازی لایحه‌ای در این خصوص است اما ما به عنوان استان اولین‌ها باید برای این مطالبه بدنه کارگری پیشقدم شویم.

استاندار آذربایجان شرقی بر تاکید بر توجه اساسی به دسترسی آسان و ارتباط گیری سهل افراد برای پیدا کردن کار، گفت: امروز کسی که بخواهد جایی مشغول شود و کار پیدا کند، سرگردان است و نمی‌داند که از چه طریقی باید اقدام کند.

وی اظهار کرد: سامانه‌هایی در این رابطه ایجاد شده اما کفایت نمی‌کنند و یا نتوانستیم آن‌ها را به خوبی تبیین کنیم.

وی با بیان این‌که اشتغال فارغ التحصیلان جزو مؤلفه‌های امیدآفرینی است، افزود: اگر این فارغ التحصیلان را به شرکت‌های دانش بنیان گره بزنیم، با توجه به ظرفیت دانشگاه‌های استان، رشد خوبی را در زمینه اشتغال این جوانان خواهیم داشت؛ هم‌چنین باید در زمینه اشتغال زایی بر پایه فناوری اطلاعات و مشاغل جدید هم توجه داشت.

وی با اشاره به امضای تفاهم نامه میان اداره کار و دانشگاه‌های استان، گفت: بهتر است این تفاهم نامه تبدیل به قرارداد همکاری شود و به صورت سه جانبه با صنعت هم باشد.

رحمتی با اشاره به ضعف عملکرد بانک‌های استان در ارائه تسهیلات اشتغال، اظهار کرد: برای جا به جایی سهم اعتبار تسهیلات دستگاه‌هایی که به تعهدات خود عمل نمی‌کنند، ۲۰ روز کاری مهلت می‌دهیم و پس از پایان این مهلت، نسبت به جا به جایی اعتبارات به دستگاه‌های فعال اقدام می‌شود.

وی با بیان اینکه ارزیابی ما از عملکرد مدیران، میزان نرخ تسهیلات پرداختی است، گفت: مدیران بانکی که نمی‌توانند به تعهدات خود عمل کنند و تسهیلات مورد تعهد خود را برآورد سازند، خودشان استعفا دهند.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه امسال با بانک‌های خصوصی، دولتی و نیمه دولتی کار داریم‌، تاکید کرد: همه این بانک‌ها باید در خدمت تولید، اشتغال و توسعه باشند.

وی با بیان اینکه داشتن رتبه کشوری محض یک دستگاه ملاک نیست بلکه داشتن رتبه زمانی خوب است که نشان از ارتقای رضایتمندی جامعه هدف باشد، گفت: رتبه داشتن فقط وسیله‌ای برای افزایش رضایتمندی است.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به لزوم توجه به اشتغال زایی تعاونی‌ها، بر توجه به نرخ رشد اعتبارات ملی دستگاه‌های استان تاکید کرد و گفت: این آمار نشان از قدرت تعاملی یک مدیر با وزیر مربوطه و مجموعه بالادستی است.

کد خبر 6099835

دیگر خبرها

  • بیش از ۹۰ درصد از درخواست‌های مردم در حوزه اشتغال است
  • دیدار فرمانده سنتکام با وزیر دفاع مصر در سایه تنش در غزه
  • رئیس‌جمهور دستور داد؛ متخلفین حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند
  • متخلفان در حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند
  • متخلفین در حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند
  • شکایت ده‌ها هزار راننده تاکسی از اوبر در نقاط مختلف جهان
  • کرایه تاکسی در اهواز ۳۵ درصد گرانتر شد
  • پیشنهاد افزایش ۳۵ تا ۴۰ درصدی نرخ کرایه تاکسی در اهواز
  • تاکید کلمبیا به اسرائیل برای برقراری آتش‌بس در غزه
  • انتقاد رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر از کور شدن نمای بوستان‌های تهران