Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-29@19:09:51 GMT

اشتباهاتی که خانم‌ها در کاهش ورزن خود مرتکب می‌شوند

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۰۷۶۱۱

اشتباهاتی که خانم‌ها در کاهش ورزن خود مرتکب می‌شوند

خواندن این مطلب به خانم‌ها کمک می‌کند تا سلامت و تناسب اندام خود را بهتر حفظ کنند. در اینجا کارشناسان ما مطالب شگفت آوری در مورد اشتباهات شما و چگونگی از بین بردن آن‌ها ارائه کرده اند.


۱- همیشه سالاد سفارش می‌دهید
بری ترنرمک گریفی، محقق و پزشک واشنگتن دی سی می‌گوید: فکر نکنید که یک کاسه کاهو همیشه سالمترین منویی است که انتخاب می‌کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حقیقت این است که بیشتر سالاد‌های بیرون و رستوران‌ها اساساً برگری در یک کاسه هستند. چون افزودنی‌های آن مانند مرغ سوخاری، پودر سوخاری و سس‌های چرب آن دارای کالری فراوان، چربی، نمک و دیگر مواد مغذی ناسالم هستند. یک مثال: سالاد‌های ژامبون مک دونالد با مرغ سوخاری و سس آن ۵۴۰ کالری و ۳۵ گرم چربی دارد که یک مک بزرگ آن ۵۴۰ کالری و ۲۹ گرم چربی دارد.



راه حل:
از منوی خود سالاد را انتخاب نکنید فقط قبل از سفارش غذا کمی از عقل سلیم خود استفاده کنید. از چاشنی‌هایی با میزان چربی بالا مانند کرم ترش، پنیر اضافه، پودر سوخاری، تکه‌های ژامبون و سس‌های کرمی، مانند سزار و دامداران بپرهیزید.
سالاد‌هایی را انتخاب کنید که بدون فیبر نباشند و حاوی کاهوی فراوان همراه با کمی هویج و کلم قرمز باشند و با خود قرار بگذارید که، چون اکثر شعبه‌های فست فود اطلاعات ارزش غذایی خود را ارائه می‌کنند بنابراین می‌توانید قبل از اینکه آنجا را ترک کنید بهترین انتخاب را داشته باشید.


۳- از وزن کردن خود پرهیز می‌کنید
برای برخی از خانم‌ها این تنها چیزی است که بعد از تردمیل بر اثر عدم استفاده بیشتر از همه روی آن خاک می‌نشیند. پزشکان بیزاری از باسکول را یک رفتار دفاعی می‌نامند. ببینیم چه نظراتی پشت آن خوابیده: اگر ندانم که وزنم زیاد شده شاید این کار را نکنم. مسلماً بعد از چند روز، هفته یا ماه که هرچه دلتان خواست خوردید، باسکول را کنار می‌گذارید.


کلی براونل، پزشک و مدیر مرکز اختلالات خوراک و وزن می‌گوید: در برخی از افراد اگر دوباره وزن کردن خودشان را از سربگیرند کمک بسیاری به آن‌ها خواهد شد. دانستن در مورد وزن انگیزه‌ای برای شما خواهد شد، اما اگر قصد کم کردن یا اضافه کردن وزن خود را دارید به نتایج حاصل از باسکول نیاز دارید. اگر مرتب خود را وزن می‌کنید توجه داشته باشید که خلاص شدن از ۳ کیلو اضافه وزن بسیار آسان‌تر از ۱۵ کیلو است. اما زیاد خودتان را درگیر ارقام حاصل از وزن کردن خود طی یکی دو بار در هفته نکنید. وزن شما می‌تواند روز به روز و حتی ساعت به ساعت عوض بشود.


راه حل:
اگر می‌خواهید وزن کم کنید سعی کنید ماهی یک بار روی باسکول بروید. صبح‌ها پس از دوش گرفتن اولین کاری که می‌کنید بدون لباس خودتان را وزن کنید و در دوران قاعدگی به دلیل افزایش وزن بر اثر ازدیاد آب بدن این کار را نکنید. اگر روی وزنی که اخیراً کم کرده اید باقی ماندید حداقل هفته‌ای یک بار خودتان را وزن کنید. این بهترین روشی است که افراد در بزرگترین مطالعات سازمان کنترل وزن ملی از آن استفاده می‌کنند و در کم کردن بلند مدت وزن موفق بوده اند. اگر وزنتان بیش از ۵ کیلو پائین نیامد نگران نباشید این تغییر طبیعی است. اما اگر بیشتر از آن بود باید جلوی آن را بگیرید.


۳ – وزنه نمی‌زنید
برخی از خانم‌ها از وزنه استفاده نمی‌کنند، چون فکر می‌کنند اندام زنانه‌ی خود را از دست می‌دهند. آن‌ها اشتباه می‌کنند. سدریک برایانت، پزشک و رئیس علوم ورزشی مجمع امریکا، سازمانی که به مربیان خصوصی مدرک می‌دهد می‌گوید: اکثر خانم‌ها به لحاظ ژنتیکی ظرفیت حجیم شدن عضله را ندارند. برای اینکه اینگونه بشوید نیاز به میزان تستسترونی که در مردان وجود دارد به علاوه‌ی ساعت‌ها ساعت‌ها ساعت‌ها وزنه زدن در روز را دارید. برایانت می‌گوید: تعداد متوسطی از خانم‌ها به طور طبیعی به هنگام دمبل زدن تستسترون کافی برای حجیم شدن عضله را تولید نمی‌کنند. اکثر خانم‌ها که ورزشهایشان فشرده است و هر تمرینی را نیم ساعت در روز انجام می‌دهند. پس به وزنه زدن بیشتر فکر کنید تا اندامی خوب، سفت و متناسب داشته باشید (و بازو‌هایی مثل جنیفر انیستون یا پا‌هایی مانند هایدی کلام را پیدا کنید).


الزاماً نباید هدفتان کم کردن وزن باشد. زمانیکه این کار را شروع می‌کنید شاید خیلی هم لاغر باشید، اما نترسید. هرچه چربی بیشتری از دست بدهید عضله اتان بیشتر می‌شود، اما چون ماهیچه فشرده‌تر از چربی است فضای کمتری را اشغال می‌کند و به شما کمک می‌کند تا لباس تناسب بیشتری با شما داشته باشد. اگر مرتب وزنه بزنید وزنتان شروع به کم شدن می‌کند. علاوه بر آن، طبق تحقیقی که در دانشگاه آلاباما در برمینگهام انجام گرفته محققان دریافته اند که خانم‌هایی که تمرینات ورزشی کششی ۲۵ هفته‌ای دارند بخش اعظم چربی نوع خطرناک که خطر ابتلاء به بیماری قلبی و دیابت را افزایش می‌دهد را از دست می‌دهند.


راه حل:
ناچار نیستید وقت زیادی برای وزنه زدن صرف کنید تا بتوانید به نتیجه‌ای که طی ۲ یا ۳ بار در هفته در روز‌های غیرمتوالی حدود ۳۰ دقیقه در هر جلسه به دست می‌آورید برسید. مجمع ورزشی امریکا می‌گوید که وزنه‌های سبک و تمرین‌های چندگانه به ایجاد مقاومت و کشش عضله کمک می‌کنند درحالیکه استفاده از وزنه‌های سنگین عموماً عضلات را قوی‌تر می‌سازند.         منبع:ایران ناز

منبع: پارسینه

کلیدواژه: کاهش وزن لاغری پارسی خبر زنان خانم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۰۷۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقلال و یاسین سلمانی، بیرانوند و سپاهان!

ورزش ایران و جهان، امروز با رخدادهای گوناگونی همراه بود که گزیده‌ آنها در این گزارش آمده است.

به گزارش ایسنا، مطالعات متعدد نشان داده‌اند که ورزش می‌تواند موجب ترشح هورمون رشد شود.

هورمون رشد در طول شبانه روز به شکل ضربانی ترشح می‌شود و برخی محرک‌های فیزیولوژیک می‌توانند، ترشح هورمون رشد را تحریک کنند. دو تا از قوی‌ترین این محرک‌ها، ورزش و خواب هستند و هورمون رشد نقش‌های متفاوتی در طول زندگی دارد؛ از تاثیر روی رشد، بازیافت عضله، استخوان و کلاژن گرفته تا تنظیم جنبه‌های انتخابی عملکرد متابولیک شامل افزایش متابولیسم چربی و حفظ ترکیب بدنی سالم تر در آینده و ورزش های قدرتی  و هوازی می‌توانند موجب افزایش قابل توجه ترشح هورمون رشد شوند و با افزایش شدت ورزش، ترشح بیشتر می شود.

والیبال ایران چگونه المپیکی می‌شود؟

شانس ایران برای کسب سهمیه المپیک پاریس بسیار کم است و باید در لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ به عنوان آخرین تورنمنت برای کسب سهمیه، عملکردی متفاوت داشته باشد و در اکثر مسابقاتش برنده از زمین خارج شود.  

مرحله مقدماتی لیگ ملت‌های سال ۲۰۲۴ در گروه مردان از ۱۶ خرداد تا سوم تیرماه سال جاری پیگیری می‌شود و با معرفی تیم‌های صعود کننده به مرحله نهایی به پایان خواهد رسید. در پایان این مرحله رنکینگ فدراسیون جهانی به روز می‌شود و چهار تیم برتر از این طریق سهمیه المپیک را به دست می‌آورند.

استقلال از بازیکن پرسپولیس سند و مدرک خواست؛ پیامی داری، منتشر کن

یاسین سلمانی، بازیکن پرسپولیس در حالی مدعی دریافت پیشنهاد مالی چشمگیر از باشگاه استقلال شده است که استقلالی‌ها مدعی هستند بالاترین پولی که به این بازیکن پیشنهاد کرده‌اند، ۸ میلیارد تومان بوده است.

یاسین سلمانی، بازیکن جوان پرسپولیس که به دلیل آسیب دیدگی شانس همراهی این تیم در فصل جاری را از دست داد، جمعه شب در یک برنامه تلویزیونی مدعی شد قبل از عقد قرارداد با پرسپولیس، پیشنهاد مالی بهتری از استقلال داشت اما با این که استقلال پول به مراتب بیش‌تری می‌داد، پرسپولیس را انتخاب کرد.

بیرو به سپاهان می‌رسد؟

دروازه‌بان شماره یک تیم فوتبال پرسپولیس که دوران نقاهت بعد از مصدومیت را طی می‌کند، احتمالا نمی‌تواند تیمش را در دیدار برابر سپاهان در هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر همراهی کند.

علیرضا بیرانوند که از ناحیه مچ دست دچار مصدومیت شده بود و حالا چند روزی است تمرینات اختصاصی خود را آغاز کرده است، به دنبال این است که هرچه زودتر به ترکیب اصلی تیمش بازگردد اما شرایط او به گونه‌ای نیست که بتواند زمان نزدیکی برای بازگشت او به دروازه پرسپولیس متصور بود.

نمی‌شود کسی را به زور به تیم ملی آورد/ شرایط موسوی و غفور را نمی‌دانیم

ستاره سابق والیبال ایران در مورد غیبت امیر غفور و سید محمد موسوی در اردوی تیم ملی والیبال گفت: این بچه‌ها زحمات زیادی برای والیبال کشیده‌ و خاک والیبال را خورده‌اند. توقع جامعه این است که در این شرایط بیایند و به تیم ملی کمک کنند اما نمی‌دانیم شرایط این بازیکنان چگونه است.

مرحله مقدماتی لیگ ملت‌های سال ۲۰۲۴ در گروه مردان از ۱۶ خرداد تا سوم تیرماه سال جاری پیگیری می‌شود و با معرفی تیم‌های صعود کننده به مرحله نهایی به پایان خواهد رسید. در پایان این مرحله رنکینگ فدراسیون جهانی به روز می‌شود و چهار تیم برتر از این طریق سهمیه المپیک را به دست می‌آورند.

اعتراض استقلال به رای محرومیت حسینی در کمیته استیناف

مسئولان حقوقی استقلال نسبت به رای کمیته انضباطی درباره کاپیتان خود اعتراض کردند.

حسین حسینی کاپیتان استقلال به دلیل مصاحبه‌ای که بعد از بازی با شمس‌آذر انجام داد از سوی کمیته انضباطی یک جلسه از همراهی تیمش محروم شد تا در بازی حساس برابر تراکتور در هفته بیست و پنجم لیگ برتر غایب باشد.

آماده‌باش فدراسیون برای ال‌کلاسیکوی فوتبال ایران

پس از گذشت حدود یک هفته از اعلام قانون جدید فدراسیون فوتبال، مدیر تیم فوتبال سپاهان به کمیته اخلاق احضار شد که به نظر می‌رسد راهکار جدید فدراسیون برای پیشگیری از حواشی تقابل سپاهان و پرسپولیس و پیرو آخرین بخشنامه جرایم باشگاهی باشد.

در چند روز گذشته فدراسیون فوتبال در ادامه قوانین جدید این فصل، این بار سراغ صحبت‌های اعضای تیم‌ها رفت و اعلام کرد که بیانیه‌ها و مصاحبه‌های غیر فنی اعضای تیم‌ها علیه فدراسیون، سازمان لیگ، هیات فوتبال استان، باشگاه‌ها، کمیته‌های فدراسیون و اعضای باشگاه‌ها جریمه حداقل ۲ میلیارد تومانی در پی خواهد داشت که البته این قانون سکه‌ای است که دو رو دارد.

غیبت وزنه‌برداری ایران در قهرمانی نوجوانان جهان

تیم ملی وزنه‌برداری نوجوانان ایران در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۴ پرو شرکت نمی‌کند. مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی نوجوانان جهان از ۲۲ تا ۲۶ می (۳ تا ۶ خرداد) در لیما پرو آغاز می‌شود. فدراسیون جهانی وزنه‌برداری لیست وزنه‌برداران حاضر در این مسابقات را اعلام کرد و نامی از وزنه‌برداران ایران وجود نداشت.

علاوه بر ایران کشورهایی مانند چین، کره جنوبی و کره شمالی هم وزنه‌بردار در این لیست ندارند و شرکت نمی‌کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تالاخادزه ایران کجاست؟
  • روغن حیوانی و فواید آن برای سلامتی
  • فواید و مضرات روغن حیوانی
  • استقلال و یاسین سلمانی، بیرانوند و سپاهان!
  • کیفیت هوای سلماس ناسالم برای گروه‌های حساس 
  • کارشناسی صحنه جنجالی در شکست پرسپولیس برابر آلومینیم
  • غیبت وزنه‌برداری ایران در قهرمانی نوجوانان جهان
  • ۵ ماده غذایی که می توانند اثری مشابه داروهای لاغری داشته باشند
  • چربی مهمی که در هنگام لاغر کردن نباید بسوزانید
  • شمسایی: حق نداریم اشتباهات دو سال پیش را مرتکب شویم