Web Analytics Made Easy - Statcounter

شماری از علما و روحانیون اهل سنت در اقلیم کردستان عراق امروز پنجشنبه با برگزاری یک تجمع اعتراضی در شهر «سلیمانیه» خواهان بازگشایی مساجد در ایام ماه مبارک رمضان شدند.

بر اساس گزارش رسانه های عراقی، دهها نفر از ائمه جماعات، روحانیان و علمای دینی در سلیمانیه با تجمع مقابل ساختمان فرمانداری این شهر خواستار بازگشایی مساجد در ماه مبارک رمضان برای اقامه نمازهای جماعت شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به دستور مراجع بهداشتی اقلیم کردستان عراق بیش از یک ماه است که همه عبادتگاه ها و مساجد در شمال عراق از بیم شیوع بیشتر ویروس کرونا بسته و برپایی نمازهای جمعه و جماعات در آن ممنوع اعلام شده است. 

برخی از روحانیان معترض در اظهاراتی به رسانه های عراقی گفته اند که بستن مساجد بیش از اینکه مرتبط با قضیه شیوع ویروس کرونا باشد، دارای ابعاد سیاسی است.

روحانیان و ائمه جماعات و علمای دین اهل سنت در شمال عراق تهدید کرده اند که اگر مساجد در ماه مبارک رمضان بازگشایی نشوند، نمازها و آیین های عبادی ویژه این ماه مبارک را در بوستانها و اماکن عمومی برگزار می کنند.

وزارت اوقاف و امور دینی دولت اقلیم کردستان عراق دوشنبه هفته جاری وعده داده بود که طی دو روز آینده در خصوص مساله بازگشایی مساجد در ایام ماه مبارک رمضان تصمیم گیری شود اما تاکنون در این خصوص موضع نهایی خود را اعلام نکرده است.

مجمع فقهی اهل سنت عراق و وزارت اوقاف و امور دینی دولت اقلیم کردستان عراق پیشتر در بیانیه های جداگانه ای فردا (جمعه) را اول ماه مبارک رمضان اعلام کرده اند.

این در حالی است که دفتر آیت الله سید علی سیستانی مرجع عالی شیعیان عراق پیش بینی کرده است که شنبه اول ماه مبارک رمضان باشد./ایسنا



 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: اقلیم کردستان عراق ماه مبارک رمضان بازگشایی مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۰۷۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشایی راه ارتباطی مازندران به قزوین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، در حالی که در دومین ماه از فصل بهار هستیم ارتفاع برف در این محور به حدود ۱۰ متر می‌رسد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان تنکابن با اشاره به اینکه جاده سه هزار تنکابن هرساله با بارش نخستین برف به مدت ۵ ماه بسته می‌شود گفت: بازگشایی این محور نسبت به سال گذشته ۱۰ روز زودتر با تلاش ۸ راهدار و ۵ دستگاه خودرو سبک و سنگین آغاز شد.

عادل منصورکیایی با اشاره به اینکه برف در مناطق سلج انبار و بشم سر به حدود ۱۰ متر می‌رسد افزود: با بازگشایی محور سه هزار تنکابن به الموت قزوین مدت زمان مسافت از ۱۰ ساعت به ۳ ساعت کاهش پیدا کرده است.

وی بازگشایی این محور را در توسعه اقتصادی و رونق گردشگری منطقه بسیار مهم دانست.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان تنکابن گفت: نیرو‌های راهداری استان قزوین هم از روستای پیچ بن و کاروانسرا الموت قزوین شروع به بازگشایی محور کردند.

یادآور می‌شود طول این محور در محدوده تنکابن ۷۰ و استان قزوین ۹۰ کیلومتر است. ۱۲ کیلومتر از ۷۰ کیلومتر طول این محور در محدوده تنکابن برف گیر است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • چاپ سوم «سیطره» در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود
  • بازگشایی راه ارتباطی مازندران به قزوین
  • مردم کردستان برای حل اختلاف به صلح‌یاران مراجعه می‌کنند
  • تولید میدان گازی بزرگ عراق پس از حمله پهپادی متوقف شد
  • ویژه برنامه تحویل سال رادیو ایران بالاترین امتیاز را کسب کرد
  • برنامه سازان صدا و سیمای خوزستان در ماه رمضان تجلیل شدند
  • انتشار تصاویر حمله پهپادی به میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • تصاویر حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • شرایط ایران با عملیات «وعده صادق» در جهان تغییر یافت
  • طرح «نور» است یا «زور»؛ روحانیون برای جنگ با که لباس نظامی پوشیده‌اند؟