Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@07:38:46 GMT

افزایش ۳۰ درصدی عملکرد مزارع در صورت مبارزه با آفات

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۰۷۷۷۸

افزایش ۳۰ درصدی عملکرد مزارع در صورت مبارزه با آفات

ایسنا/آذربایجان شرقی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: در صورت مبارزه با آفات، امراض و علف‌های هرز، عملکرد مزارع ۳۰ درصد افزایش می‌یابد.

علی رخ افروز روز پنجشنبه به همراه معاون فنی و زیر بنایی جهاد کشاورزی شهرستان ویژه مرند و رئیس مرکز جهاد کشاورزی بخش کشکسرای از مزارع کلزای روستای قراجه محمد بازدید کرده و آخرین وضعیت اقدامات انجام گرفته در مورد مبارزه با علف‌های هرز و آخرین وضعیت شته مومی، سوسک گرده خوار در حاشیه مزارع را بررسی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این بازدید گفت: جهت حفظ و ارتقا موقعیت برای افزایش محصول در واحد سطح باید مدیریت صحیح و مدیریت سالم در مزرعه را داشته باشیم.

وی افزود: با توجه به رطوبت و شرایط جوی حاکم بر منطقه جهت کنترل بیماری‌های قارچی (رنگ زرد) کشاورزان در صورت مشاهده، باید نسبت به مصرف قارچ کش‌ها اهتمام داشته باشند.

رخ افروز ادامه داد: با توجه به زمان حساس رویش گندم و مراقبت‌های ویژه در این زمان داشت و در زمینه تغذیه بر مصرف کودها به خصوص کلرور پتاسیم و سولفات آمونیوم و در زمینه مبارزه زمان سمپاشی باید تناوب زراعی را رعایت کرد.

وی خاطرنشان کرد: حفظ سه برگ انتهایی بوته‌های گندم از بیماری‌های قارچی به لحاظ نقش ویژه آن‌ها در عمل فتوسنتز در زمان پر کردن دانه‌ها باعث تشکیل سنبله سالم گندم و در نتیجه افزایش محصول خواهد شد.

وی با بیان این‌که کشاورزان گندمکار و کلزاکاران هرچه سریع‌تر نسبت به مبارزه شیمیایی با علف‌های هرز مزارع خود اقدام کنند، افزود: کشاورزان با اقدامات خود کمک به افزایش تولید کنند که یکی از آن‌ها، اقدامات مفید برای جلوگیری از آفت و علف‌های هرز است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: با توجه به تأثیر سو آفات، امراض و علف‌های هرز بر کمیت و کیفیت محصول تولیدی، کشاورزان لازم است کار مبارزه را با راهنمایی کارشناسان پهنه مستقر در مراکز جهاد کشاورزی در شهرستان‌ها با دقت و جدیت کافی انجام دهند.

این بازدید به منظور بررسی مزارع کلزا از نظر بیماری‌ها، خسارت احتمالی آفت‌ها و وضعیت تغذیه گیاه و ارائه توصیه‌های فنی با توجه به وضعیت مزارع به کشاورزان در جهت افزایش تولید انجام گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی جهاد کشاورزی علف های هرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۰۷۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوجه فرنگی شهرستان مهر در راه بازار‌های جهانی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهر گفت: با آغاز برداشت گوجه فرنگی از ۲۵۰ هکتار مزارع این شهرستان پیش بینی می‌شود، ۱۰ هزار تن محصول برداشت و به بازار‌های داخلی و خارجی ارسال و صادر شود.
مجید صفری بیان کرد: ۱۰ تن محصول تولید شده گوجه فرنگی از مزارع شهرستان مهر به کشور امارات متحده عربی صادر می شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهر گفت: کشاورزانی که قصد صادرات محصول تولیدی خود را دارند باید از طریق سامانه سانکا و کشاورزانی که قصد فروش محصول خود را در بازار‌های داخلی دارند از طریق سامانه سبک ،  اطلاعات خود را ثبت و کد شناسه سلامت محصول دریافت کنند.

دیگر خبرها

  • هجوم ملخ ها به مزارع روستای لندی منطقه میانکوه
  • گوجه فرنگی شهرستان مهر در راه بازار‌های جهانی
  • مبارزه با بیماری زنگ زرد غلات در ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی
  • آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران
  • مبارزه با  بیماری زنگ زرد غلات در ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی
  • گندم‌کاران مبارزه با آفت سن گندم را انجام دهند
  • ۱۵۰۰ هکتار کشتزارِ داورزن زیر کشت محصولات جالیزی رفت
  • برداشت چغندر قند در دزفول
  • درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی
  • هشدار به کشاورزان، برای مبارزه با آفات علیه سن گندم