Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک درباره وضعیت هپکو و آذرآب هشدار داد و گفت: مراکز صنعتی و تولیدی نباید دستخوش دلال‌بازی قرار بگیرند. ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۶ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی ظهر امروز در آیین تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری استان مرکزی و همچنین رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح استان که با حضور معاون اول قوه قضائیه برگزار شد با اشاره به شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: شرایط استان در مبارزه با کرونا تا حدودی به ثبات رسیده و در دو روز گذشته خوشبختانه فوتی نداشتیم و آمار مبتلایان استان از 48 نفر در روزهای نخست به 23 نفر، 16 و 17 نفر و حتی تا زیر 10 نفر رسیده و به‌طور نسبی همدلی مناسبی در استان وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه اراک با اشاره به پیش‌رو بودن ماه مبارک رمضان تصریح کرد: ماه خدمت، احسان، عدالت و نیکوکاری را در پیش داریم به ‌ویژه که با فرمان رهبری برای کمک به آسیب‌دیدگان از کرونا همراه شده، در استان مرکزی هم تهیه 100 هزار بسته معیشتی در لبیک به ندای مقام معظم رهبری هدف‌گذاری شد که 120 هزار بسته تاکنون محقق شده و امیدواریم بتوانیم از این کار ارزشمند سربلند بیرون بیاییم.

دری نجف‌آبادی بیان کرد: از معاون اول قوه قضائیه تقاضا داریم که به چند مسئله در استان و همچنین سطح ملی عنایت ویژه داشته باشد، بنده مواردی را اعلام کرده‌ام که یکی از آنها بحث شرکت آذرآب بود، 120 میلیارد سوءاستفاده شده و در تهران شعبه دادگاهی رای گرفته که باید رسیدگی شود، آذرآب حیف است و نباید دستخوش دلال‌بازی قرار بگیرد.

وی ادامه داد: مشکل شرکت هپکو هنوز به‌طور کامل برطرف نشده، می‌توان گفت نزدیک به 80 درصد واگذاری‌ها غیراصولی بوده و اهلیت و سلامت در آنها رعایت نشده است، نگران هستیم و دولت هم این را قبول دارد.

خبر خوش استاندار مرکزی؛ تخصیص 2200 میلیاردی به راهداری برای خرید ماشین‌آلات هپکومستثنی شدن شرکت هپکو از برخی شروط مربوط به دریافت تسهیلاتبلوک هپکو خریدار نداشت

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی عنوان کرد: دولت مصوبه‌ای را گذرانده که بر خلاف اصل 44 بوده مبنی بر اینکه واگذاری‌ها به صندوق‌های بازنشستگی از طریق بورس باشد که این هم مشکلات خاص خود را دارد که اگر تدبیر نشود و درمان نشود مانند ویروس کرونا مشکلات عدیده‌ای را به همراه دارد، بنابراین این مسائل را نباید رها کرد چرا که مسائل جدی هستند.

دری نجف‌آبادی افزود: مسائل شرکت هپکو در این دو سه سال با وجود پیگیری‌های بسیار همچنان برطرف نشده است، برای شرکت واگن‌سازی هم نگران هستیم و اگر این مسائل برطرف نشود ریشه بسیاری از ناامنی‌ها و آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: برای امور قضائی نیاز به گروه‌های کارشناسی بین‌رشته‌ای داریم که در مسائل بانکی، تجاری، سکه‌ای، غیرسکه‌ای، ارز و دلار و غیره تبحر لازم داشته باشند.

دری نجف‌آبادی عنوان کرد: باید فایل جداگانه‌ای برای موضوع ماده 477 باز شود و مسائلی که وجود دارد مورد بررسی قرار گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی افزود: شورای نظارت بر فضای مجازی باید مورد توجه باشد، بحث اینترنت یا اینترانت بحثی ملی است اما برکات آن شامل حال استان هم می‌شود، بنابراین شبکه اطلاعات ملی باید سامان یابد.

دری نجف‌آبادی تصریح کرد: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که کشور در این زمینه وابسته به آمریکا نباشد که نیازمند اقدامات ویژه در سطح ملی است،  سلامت فضای مجازی و سلامت سیستم ارتباطی کشور بسیار موثر بوده و جزو کارهای ماندگار است.

انتهای پیام/712

R7980/P/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان مرکزی دری نجف آبادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۰۸۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱۱ هکتار به اراضی صنعتی در دشتستان تخصیص یافت

احمد بنافی در نشست با مسئولان صنعت و معدن و تجارت شهرستان دشتستان اظهار داشت: سرمایه گذاران حوزه تولیدی و صنعتی، انتظار دارند که امکانات زیربنایی سرمایه گذاری از قبیل آب، برق و گاز برای آنها تامین شود.

وی افزود: برای تحقق شعار سال (جهش تولید با مشارکت مردم) باید دستگاه‌های اجرایی مرتبط تعامل و همکاری بیشتری با تولید کنندگان و سرمایه گذاران بخش خصوصی داشته باشند و ملزومات و بستر‌های لازم در سطح شهرستان را مد نظر قرار دهند.

 فرماندار دشتستان اضافه کرد: در راستای کمک به افزایش واحد‌های صنعتی دشتستان اقدامات مهم و مؤثری نظیر اولویت قرار دادن پیگیری روند اجرایی طرح‌های با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد و ... در حال پیگیری و اقدام است.

بنافی با اشاره به تکمیل و راه اندازی واحد‌های صنعتی عنوان کرد: حمایت ویژه از واحد‌های تولیدی، توجه به فعال‌سازی بنگاه‌های صنعتی راکد در شهرک‌‏ها و نواحی صنعتی شهرستان از دیگر اولویت‌های مهم حوزه تولیدی و صنعتی دشتستان است.

وی با بیان اینکه شهرستان دشتستان دارای یک شهرک صنعتی در برازجان و ۲ ناحیه صنعتی در گزبلند و خوشاب است، ابراز داشت: در دولت سیزدهم شاهد افزایش بیش از ۲ برابری اراضی صنعتی در شهرستان بودیم و مجموعاً ۱۱۱ هکتار به اراضی صنعتی این شهرستان طی این مدت اضافه شده است که توانسته زمینه سرمایه‌گذاری صنعتی در بخش‌های مختلف این شهرستان را فراهم کند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دشتستان نیز با اشاره به اهمیت الحاق ۷۵ هکتار زمین به شهرک صنعتی برازجان گفت: ایجاد ناحیه‌های صنعتی تخصصی سیلیکا، وحدتیه و شبانکاره در این شهرستان نقش بسزایی در اشتغال و افزایش تولید خواهد داشت.

علی کشتکار با اشاره به احیا یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال در دشتستان تشریح کرد: پروانه بهره‌برداری این واحد تولیدی شن و ماسه در سال ۱۳۹۰ با سرمایه گذاری هفت هزار و ۳۰۰ میلیون ریال و اشتغال ۱۲ نفر به دلیل عوامل مختلف راکد شده بود، که با پیگیری و اقدامات متعدد مجدد فعال سازی شد.

کشتکار خاطرنشان کرد: امیدوارم با توجه به حمایت‌های مسئولان به‌صورت ویژه در بخش تولید و اشتغال، شاهد رشد و شکوفایی اقتصادی در استان باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • بررسی و رفع مشکلات ۱۷ طرح تولیدی و صنعتی چهارمحال و بختیاری
  • گازرسانی به ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی در کردستان
  • رفع موانع تولید در ۱۷ طرح صنعتی چهارمحال و بختیاری
  • خریداران مسکن این هشدار را جدی بگیرند؛ این‌جا قیمت مسکن کاذب است
  • احیاء یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال
  • ۱۱۱ هکتار به اراضی صنعتی در دشتستان تخصیص یافت
  • هشدار پلیس زرند به رانندگان وسائل نقلیه
  • حریق در واحد تولیدی شهرک صنعتی شکوهیه قم اطفا شد
  • حریق در واحد تولیدی شهرک صنعتی شکوهیه قم ‌+ تصویر
  • مقام حزب الله: آینده پس از «طوفان الاقصی» و پاسخ ایران دستخوش تغییر خواهد شد