Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@17:38:42 GMT

خریداری ۲۰ هزار تن گندم از کشاورزان پلدختری

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۰۸۲۲۵

خریداری ۲۰ هزار تن گندم از کشاورزان پلدختری

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان گفت: پیش بینی می‌شود حدود ۲۰ هزار تن گندم از کشاورزان پلدختری در سال جاری خریداری شود.

حجت اله بیرانوند با اشاره به اینکه پیش بینی می‌شود حدود ۲۰ هزار تن گندم از کشاورزان پلدختر در سال جاری خریداری شود، اظهار داشت:۶ مرکز خرید در سطح شهر پلدختر برای خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان تدارک دیده شده که از ابتدای خردادماه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: هماهنگی اولیه جهت فراهم شدن مقدمات خرید تضمینی گندم و دانه‌های روغنی در سال زراعی جاری در شهرستان پلدختر با فرماندار صورت گرفته است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان گفت: در جلسه امروز در پلدختر نیز گزارشی از اقدام‌های اداره کل غله و سایر دستگاه‌های مرتبط در شهرستان ارائه شد.

بیرانوند از تشکیل جلسه ستاد برداشت شهرستان پلدختر در نخستین فرصت خبر داد و افزود: در این جلسه به صورت مفصل در راستای خرید گندم در سال زراعی جاری بحث و بررسی می‌شود.

او  با بیان این که پیش بینی می‌شود امسال حدود ۴۰۰ هزار تن گندم در استان لرستان خریداری شود، یادآور شد: سال گذشته در شهرستان پلدختر ۳ هزار ۵۰۰ تن دانه روغنی خریداری شده که نسبت به سال ۹۷ رشد داشته است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان افزود: امسال با توجه به این که قیمت خرید تضمینی نسبت به سال گذشته از رشد قابل ملاحظه‌ای برخوردار است، انگیزه برای تحویل محصول به مراکز دولتی بیشتر است.

بیرانوند گفت: امسال قیمت هر کیلوگرم گندم معمولی ۲ هزار و ۵۰۰ و گندم دروم ۲ هزار و ۶۰۰ تومان بر اساس جدول برنامه ریزی شده است و خرید دانه روغنی کلزا نسبت به سال قبل از رشد قابل توجهی برخوردار و هر کیلوگرم چهار هزار و ۶۶۰ تومان از کشاورز خریداری می‌شود.

او  افزود: مقدمات و اقدامات اولیه در کلیه مناطق به ویژه در مناطق جنوبی این استان به عنوان پیشانی کار خرید سعی شده قبل از شروع برداشت محصول یعنی اول خرداد مراکز خرید آمادگی لازم را داشته باشند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان یادآور شد: نخستین محموله گندم بدون هیچ مشکل و مانعی دریافت می‌شود و پیش بینی می‌شود بهای گندم که حاصل دسترنج کشاورزان است، فوری و در کوتاه‌ترین زمان به آنان پرداخت شود.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خرید گندم پیش بینی می شود هزار تن گندم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۰۸۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید تضمینی گندم ۳۰ درصد افزایش یافت

عطااللّه هاشمی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آخرین آمار از ابتدای فصل برداشت ۷۵۰ هزارتن گندم با ارزش حدود ۱۴ همت از کشاورزان خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد افزایش داشته است.

به گفته او، علی رغم گذشت بیش از یک ماه از فصل برداشت، ریالی از مطالبات گندمکاران پرداخت نشده است و کشاورزان کماکان چشم انتظار دریافت پول هستند.

هاشمی ادامه داد: براساس قانون ۲۴ ساعت پس از تحویل گندم به مراکز خرید، مطالبات کشاورزان باید پرداخت شود که متاسفانه این امر مورد بی توجهی قرار گرفته است.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران با بیان اینکه دولتمردان نسبت به تخصیص جایزه گندم بی تفاوت هستند، افزود: علی رغم پیگیری های مکرر، خبری از تخصیص جایزه و اصلاح قیمت گندم نیست که استمرار این روند، خرید تضمینی را دچار چالش می کند.

او گفت: براساس برآوردهای صورت گرفته تولید گندم بالای ۱۴ میلیون تن و حداقل خرید ۱۲ میلیون تن خواهد بود که در صورت بی تفاوتی به جایزه گندم و پرداخت مطالبات، محصول تولیدی صرف خوراک دام و طیور می شود و به نوعی هدر می رود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان خریداری شد
  • خرید بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان+فیلم
  • خریدبیش از ۷۷۰ هزار تن گندم ‌از کشاورزان استان خوزستان
  • ریالی از مطالبات گندمکاران پرداخت نشده است
  • خرید تضمینی گندم ۳۰ درصد افزایش یافت
  • گندم معمولی هر کیلو۱۸۵۰۰تومان از کشاورزان استان خریداری می شود
  • کشف جسد جوان ۲۸ ساله پلدختری در دره‌شهر
  • ۷ سیلو به صورت شبانه روزی گندم کشاورزان دهلران را خریداری می کنند
  • خرید تضمینی گندم به بیش از ۶۰۰ هزارتن رسید
  • پرداخت مطالبات گندمکاران خوزستانی تا ابتدای هفته آینده