Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا رفیعی پور رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به اینکه شرایط سال گذشته یک شرایط فوق بحرانی بود اظهار داشت: سیل‌های اوایل و اواخر سال گذشته و زلزله‌های صورت گرفته و از همه بدتر دشمنی همیشگی شیطان بزرگ آمریکا با جمهوری اسلامی ایران و تحریم‌های سختگیرانه و ظالمانه سبب ایجاد شرایط فوق بحرانی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رفیعی پور تصریح کرد: سازمان دامپزشکی با همه این شرایط سخت، عملکرد آبرومندانه و موفقیت‌آمیزی داشت و هیچ اپیدمی بیماری دام، طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم نداشتیم و هیچ توقف صادرات دامی خوراکی و غیرخوراکی هم صورت نگرفت.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه تمام موفقیت‌ها در حوزه صادرات محصولات دامی به دلیل پاکی کشور به لحاظ بیماری بود گفت: اگر کوچکترین اپیدمی بیماری دامی در کشور وجود داشت امکان صادرات به هیچ کشوری را پیدا نمی‌کردیم.

رفیعی پور گفت: امروز در کشور در اوج تحریم‌ها مازاد تولید داریم و به دلیل برخی از محدودیت‌های صادرات، اقدام به ذخیره‌سازی استراتژیک این تولیدات در سردخانه‌ها کرده‌ایم و ایران در اوج تحریم‌ها در حوزه امنیت غذایی سربلند بیرون آمدیم.

او  افزود: به لطف دانش و علم دام پزشکی و از همه مهمتر کمک رسانه‌ها این موفقیت‌ها در طول سال گذشته رقم خورد گفت: یکی از دلایلی که سبب شد بسیاری از بیماری‌ها در کشور شیوع پیدا نکرد اقدامات و اطلاع‌رسانی‌هایی است که رسانه‌ها در کشور و در راستای فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی مردم انجام شد.

رئیس سازمان دامپزشکی افزود: خیلی از بیماری‌های جزو خانواده همین ویروس کرونا هستند و در کشور توانستیم در طول سال‌های قبل بیماری‌هایی از جلمه تب کریمه کنگو با رعایت و کنترل مهار شده‌اند.

رفیعی‌پور گفت: هر سال مجموعا تا سقف سه میلیون تن محصولات خام دامی خوراکی و غیرخوراکی را صادر می‌کنیم که این موارد نزدیک به یک میلیارد دلار برای کشور درآمد ارزی دارد.

او با بیان اینکه کرونا ویروس سال ۱۹۶۰ در جهان و در دام‌ها شناسایی شد گفت: از آن سال این بیماری به عنوان مشترک بین انسان و حیوان شناخته می‌شد و تا سال ۲۰۱۹ تنها علائم سرماخوردگی ساده را داشت.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور بیان کرد: متاسفانه در سال ۲۰۱۹ با جهش ژنتیکی که این ویروس پیدا کرد از انسان به انسان امکان انتقال پیدا کرد و همه کشور‌های دنیا اعلام کردند که با این بیماری درگیر هستند، ولی تاکنون هیچ گزارش تایید شده سازمان بهداشت جهانی منتشر نشده که حیوانی به کوید ۱۹ مبتلا شده باشد.

رفیعی پور ادامه داد: بحث مرتبط با معدوم‌سازی جوجه‌های یک‌روزه رفتار غیرقابل قبول و ناشایستی بود که از سوی عده‌ای رخ داده و همه این افراد حتی همکار ما در دامپزشکی به مراجع قضائی معرفی شده‌اند.

او تصریح کرد: استان یزد یکی از استان‌هایی است که در حوزه‌های مختلفی از جمله صنعت اسب، پرورش قرقاول، کبک و عرصه‌های دیگر در سطح کشور سرآمد است و در رتبه‌های خوبی قرار گرفته است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: بحث صنعت اسب استان یزد در حال حاضر رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده، ولی این رتبه اول باید به یک تجارت و عرصه اقتصادی بسیار خوبی تبدیل شود.
 انتهای پیام / ش ج 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان دامپزشکی کشور جوجه های یکروزه رئیس سازمان دامپزشکی کشور رفیعی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۰۸۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش کانون‌های بیماری آبله در استان ایلام

الهام جم زاده معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان ایلام اظهار کرد: بیماری آبله گوسفندی یکی از شایع‌ترین بیماری‌ها در گوسفندان به شمار می‌آید در صورتی که این بیماری به موقع درمان نشود می‌تواند خیلی ساده کل گله را درگیر کند.

وی ادامه داد و گفت: آبله در گوسفندان یک بیماری پوستی می‌باشد که خود را با ضایعات سرتاسری در تمام بدن گوسفندان نشان می‌دهد. این بیماری گوسفند و بز را مبتلا می‌کند و گزارشاتی از وقوع انسانی آن نیز وجود دارد.

جم زاده با توجه به اینکه وجود انواع بیماری در گوسفندان همیشه باعث خسارات زیادی به دامداران می‌شود، گفت: اداره کل دامپزشکی استان ایلام براساس ابلاغ سازمان دامپزشکی کشور و به منظور کنترل و پیشگیری از بروز بیماری آبله و حفظ سرمایه دامی استان همزمان با کل کشور در سال ۱۴۰۲ واکسیناسیون آبله را در سطح استان با هدف پوشش کامل جمعیت دامی مورد انتظار بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نوبت سر انجام داده است.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه در سال ۱۴۰۱ ما ۳۸ کانون بیماری آبله داشته‌ایم خوشبختانه واکسیناسیون گسترده و مانیتورینگ دقیق سبب کاهش تعداد کانون بیماری به ۶کانون در سال ۱۴۰۲ شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • کاهش کانون‌های بیماری آبله در استان ایلام
  • تابع فضاسازی‌ها تصمیم قضائی نمی‌گیریم/ قاضی باید اهل مشورت باشد/ دستور ویژه به مراجع قضایی
  • قاضی باید اهل مشورت باشد/ دستور ویژه به مراجع قضایی
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • رئیس جدید سازمان قضائی نیروهای مسلح استان یزد معرفی شد
  • جوجه ریزی بدون دریافت گواهی بهداشت ‌غیرمجاز است
  • معدوم سازی سه تن انواع موادغذایی تاریخ مصرف گذشته در زاهدان
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد
  • اقدامی مهم در استاندارد که زمینه تحقق شعار سال را فراهم کرده است
  • کاهش ۳۰ درصدی ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام