Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@17:04:41 GMT

آموزش‌های مهارتی برای همه

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۰۸۷۰۵

آموزش‌های مهارتی برای همه

ایسنا/لرستان مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای لرستان گفت: آموزش های مهارتی برای دانش آموزان دوره راهنمایی برگزار می‌شود.

محمدرضا آذرخش امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با همکاری آموزش و پرورش لرستان برای دانش‌آموزان دوره راهنمایی آموزشهای مهارتی برگزار می کنیم. ⁦

وی ادامه داد: در سال جدید در زمینه های خدمات، صنعت و کشاورزی با رویکرد آموزش های نوین اقدام خواهیم کرد و در کنار آموزش هایی که در اختیار داریم دو رشته آموزش انرژی های نو و آموزش گیاهان دارویی اضافه می‌شود که در شهرستان های استان به صورت پایلوت شروع خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

⁦مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای لرستان با اشاره به اینکه آموزش های مهارتی را به خانه ها خواهیم برد، گفت: آموزشهای مهارتی به عنوان یک فرهنگ آن را دنبال خواهیم کرد، و در سال گذشته توانسته ایم این آموزش را در زندان ها، پادگان ها و در مناطق حاشیه نشین شهرستان ها توسط تیم های سیار انجام دهیم.

⁦وی افزود: به دنبال این هستیم که هیچ جایی بدون آموزش نماند و سعی داریم آموزش ها را در خانه ها ببریم تا مردم بتوانند بیشترین بهره رااز آموزشهای مهارتی ببینند.

⁦ ⁦آذرخش تصریح کرد: با همکاری آموزش و پرورش استان برای دانش‌آموزان دوره راهنمایی که موظف به گذراندن ۶۰ ساعت دوره مهارت هستند، آموزش مهارت برگزار خواهیم می کنیم.

⁦مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای لرستان بیان کرد: این روش باید در بین دانش‌آموزان و دانشجویان ادامه دار باشد تا بتوانیم سن آموزش را پایین بیاوریم که مطمئناً بازخورد آن بر آینده بیشتر خواهد شد.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی فنی و حرفه ای اشتغال مهارت آموزی دانش آموزان آموزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۰۸۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترک تحصیل ۱۵ درصد دانش‌آموزان خراسان شمالی در دوره متوسط دوم

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی از ترک تحصیل ۱۵ درصد دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم در این استان خبر داد.

اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: میزان ترک تحصیل دانش‌آموزان در این استان در دوره متوسطه دوم بیشتر از دوره‌های دیگر است. ترک تحصیل در دوره متوسطه اول نیز بیشتر از دوره ابتدایی است. در واقع، در دوره گذر از ششم به هفتم و نهم به دهم ترک تحصیل بیشتر است.

وی ادامه داد: در این استان ۲۴ هزار و ۲۳۴ نفر در مقطع متوسطه دوم مشغول به تحصیلند که ۱۵ درصد آن‌ها ترک تحصیل می‌کنند. همچنین حدود ۴۰۰۰ نفر از دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم در این استان ترک تحصیل می‌کنند.

اکبری بیان کرد: ۶۵ درصد افرادی که در این دوره ترک تحصیل می‌کنند دانش‌آموز پسر و ۳۵ درصد دخترند. ازدواج دانش‌آموزان دختر و مشغول به کار شدن دانش‌آموزان پسر از جمله مهم‌ترین دلایل ترک تحصیل دانش‌آموزان در دوره متوسطه دوم است.

۱۱۱۱ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در خراسان شمالی تعیین تکلیف شدند

عصمت بدخشان، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، بیان کرد: ۱۱۱۱ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل دوره ابتدایی در این استان تعیین تکلیف شدند.

وی اظهار کرد: در سامانه شهید محمودوند ۱۳۱۱ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در دوره ابتدایی در این استان ابلاغ شد که با پیگیری‌های انجام‌شده ۱۱۱۱ دانش‌آموز تعیین تکلیف شدند و ۲۰۰ دانش‌آموز هنوز باقی مانده‌اند.

بدخشان توضیح داد: از ۱۱۱۱ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل که در سامانه یادشده به این استان ابلاغ شده، ۴۵ دانش‌آموز فوت کرده بودند و ۴۸ دانش‌آموز نیز به خارج از کشور مهاجرت کرده‌اند. دو دانش‌آموز جذب مدارس دینی (حوزه‌های علمیه) شده‌اند و والدین ۸۱ دانش‌آموز نیز اعلام کردند که فرزندان‌شان جثه کوچکی دارند و امسال نیز پیش‌دبستانی را سپری می‌کنند.

به گفته وی، چهار دانش‌آموز به علت اشتغال به کار، ۳۹ دانش‌آموز به علت فقر مالی خانواده، ۳۹ دانش‌آموز به علت ابتلا به بیماری‌های صعب‌العلاج در این استان از تحصیل بازمانده‌اند. ۲۵۰ دانش‌آموز نیز استثنایی بودند، ۲۲ دانش‌آموز بی‌سرپرست و بدسرپرست بودند و ۱۳۲ دانش‌آموز نیز به علت مهاجرت داخلی از تحصیل بازمانده‌اند.

وی تاکید کرد: پوشش تحصیلی دانش‌آموزان خراسان شمالی در دوره ابتدایی در سال گذشته ۹۸.۶۲ درصد بود که از میانگین کشوری بالاتر است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رقابت دانش‌آموزی «کیدکد» با حمایت روبیکا برگزار شد
  • برگزاری کلاس‌ بازیگری برای دانش‌آموزان تهرانی | نقش‌آفرینی هنرجوها در سریال‌های تلویزیونی
  • برگزاری کلاس‌های بازیگری برای دانش آموزان تهرانی
  • کلاس‌های بازیگری برای دانش آموزان تهرانی
  • ترک تحصیل ۱۵ درصد دانش‌آموزان خراسان شمالی در دوره متوسط دوم
  • موفقیت دانش آموزان کیش در مسابقات لیگ علمی پایا
  • صحرایی: آموزش و پرورش را براساس سند تحول بنیادین اداره خواهیم کرد
  • صحرایی: آموزش و پرورش را براساس سند تحول اداره خواهیم کرد
  • آموزش و پرورش را براساس سند تحول بنیادین اداره خواهیم کرد
  • آموزش و پرورش را براساس سند تحول بنیادین اداره خواهیم کرد/ معلم کارمند نیست