Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی رییس دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: اجرای صحیح طرح بیماریابی و تشدید غربالگری از ایجاد پیک جدید در شیوع کرونا جلوگیری خواهد کرد.

دکتر مهدی مصری در نشستی با خبرنگاران به مناسبت فرا رسیدن هفته سلامت اظهار کرد: حمایت همگانی از مدافعان سلامت شعار محوری وزارت بهداشت در هفته سلامت سال‌جاری است که با تلاش خود در کاهش آمار مبتلایان و درمان خوش درخشیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی غربالگری، ضدعفونی شهر، کنترل مبادی ورودی و خروجی و تلاش برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اجرای صحیح طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را از دیگر اقدامات مدافعان سلامت در  کنترل بیماری کرونا برشمرد و افزود: تجمیع معیشت و سلامت مردم با تاکید بر رعایت شیوه نامه اجتماعی و بهداشتی از سیاست‌های کشور برای کنترل و مدیریت بیماری بود که با مداخله مدافعان سلامت در بخش دولتی و مردمی به خوبی اجرایی شد.

دکتر مصری در ادامه به عناوین  هفته سلامت اشاره کرد و افزود: بهورزان و خانواده بهداشت کشور در مقابله با کرونا، پزشکان، پرستاران و خانواده نظام سلامت در مقابله با کرونا، آموزش، پژوهش، فناوری و تولید ملی در مقابله با کرونا و هماهنگی و همکاری بین بخشی در مقابله با کرونا از جمله عناوین این هفته است.

وی  روحانیون، نهادهای دینی و همدلی مومنانه در مقابله با کرونا، مردم، همیاران سلامت و مشارکت اجتماعی در مقابله با کرونا و هر "رسانه" یک "پایگاه سلامت" در مقابله با کرونا را از دیگر عناوین هفته سلامت بیان کرد: آموزش، پژوهش و فناوری در مقابله با کرونا از مهمترین عناوین این هفته است و علوم پزشکی ساوه نتایج تحقیقات صورت گرفته توسط اساتید و پژوهشگران را پس از بررسی های دقیق علمی اعلام خواهد کرد.

او بیان کرد: با وجود تعطیلی دانشگاهها، با آموزش الکترونیک و مجازی چراغ آموزش در دانشکده روشن ماند و دانشجویان از طریق سامانه نوید به آموزش اهتمام داشتند. از آنجاکه پژوهش نقش مهمی در کنترل این بحران می‌تواند داشته باشد سعی شد تا فرآیند انجام پژوهش‌های مرتبط با بیماری کرونا تسهیل شود و چندین طرح مداخله‌ای، تحلیلی و توصیفی در زمینه ‌هایی نظیر جنبه‌های درمانی، روانشناختی و سلامت روان بیماری کرونا در حال انجام است.

دکتر مصری به تلاش‌های خیرین و گروه های جهادی در پیشگیری و درمان کرونا اشاره کرد و افزود: در دو ماه اخیر بالغ بر ۹۰۰ میلیون تومان از سوی مردم برای تامین نیازهای حوزه درمان و پیشگیری پرداخت شده است.

وی هماهنگی بین بخشی در بحران و نقش سازمان‌های مردم نهاد در بحران را از دیگر موضوعات نامگذاری در این هفته دانست و افزود: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ساختارهای جدیدی در دانشکده در حال شکل گیری تا بتوان مجموعه حوزه سلامت را برای تحقق اهداف توسعه در ریل گذاری صحیح حرکت داد.

رئیس علوم پزشکی ساوه با تاکید بر اینکه مدیریت بیماری کرونا در ساوه نسبت به وضعیت استان مرکزی در وضعیت مطلوبی قرار دارد، افزود: بیماری کرونا به دلیل اپیدمی که دارد مشخص نیست تا کی ادامه خواهد داشت. ماهیت ژنتیکی ویروس کرونا قابل پیش بینی نیست و در واقع کارشناسان نمی توانند به طور دقیق زمان فروکش شدن نهایی بیماری را اعلام کنند.

وی بیان کرد: آمار مبتلایان و فوت شدگان در سطح شهرستان مطابق با نرم کشوری بوده و نشانگر اقدامات مطلوب پیشگیرانه و درمانی برای پیشگیری از شیوع بیشتر بیماری در این منطقه است.

او گفت: شاخص مرگ و میر کرونا در ساوه ۴.۶ بوده که از شاخص استان تبعیت می کند و در سطح کشور از ۳.۷ تا ۵.۵ متغیر است و در مجموع این آمار در ساوه و زرندیه با میانگین کشوری مطابقت دارد. شاخص بهبود یافتگی در علوم پزشکی ساوه نیز شاخص خوبی است و با استان همخوانی دارد. مدیریت بیماری در ساوه نسبت به استان به دلیل اجرای صحیح غربالگری و کنترل  قابل قبول ‌تر بوده است.

وی افزود: خوشبختانه از نظر تجهیزات حفاظتی، اقلام بهداشتی برای پرسنل و کادر درمانی مشکل خاصی نبوده است و برای عموم مردم نیز با فعالیت گروههای جهادی و تولید ماسک نیاز شهرستان برطرف شد و دارو و مواد ضدعفونی و الکل در مراکز عرضه به مقدار لازم وجود دارد.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ساوه نیز به اهمیت پیشگیری اشاره کرد و افزود: مدیریت کرونا در مرحله دوم با آغاز بکار فعالیت‌های اقتصادی انجام شده و موضوع فاصله گذاری اجتماعی در این مرحله بسیار ضروری و مهم است.

دکتر نعمت اله عزیزی به روز شدن پروتکل‌های بهداشتی را در مرحله دوم مورد تاکید قرار داد و افزود: طرح غربالگری از ۱۵ اسفندماه در سراسر کشور آغاز شده و علوم پزشکی ساوه با یک کار جهادی و مردمی زودتر از برنامه زمان بندی توانست طرح را اجرا کند و همچنان بازرسی و نظارت بر فعالیت‌های ادارات، اصناف و واحدهای تولیدی و صنعتی به طور مرتب و مستمر انجام می شود و هر گونه تخلف و بی توجهی با  برخورد جدی و شدید مواجه خواهد شد.

وی افزود: افرادی که مشکوک به علایم بیماری هستند به مراکز ۱۶ گانه بهداشتی مراجعه و تحت درمان قرار گیرند. همچنین با افتتاح آزمایشگاه PCR در ساوه آزمایش‌های مربوطه در سطح شهرستان انجام می‌شود و نیازی به ارسال نمونه‌ها به مرکز استان یا تهران نیست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس ساوه استانی اجتماعی مقابله با کرونا علوم پزشکی ساوه بیماری کرونا هفته سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۰۸۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز پویش سلامت دهان و دندان در لردگان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان لردگان گفت: این پویش از امروز به مدت چهار روز با هدف آموزش بهداشت دهان دندان، معاینه، شناسایی و غربالگری مشکلات دندان بین دانش‌آموزان انجام می‌شود.
فریبرز جباری پیش بینی کرد: در این طرح حدود ۵۰۰۰ دانش آموز مقطع ابتدایی تحت پوشش غربالگری قرار بگیرند.
شهرستان لردگان در فاصله ۱۹۸ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون بیش از ۷۰ هزار راس دام علیه بیماری آبله در هفتکل
  • آنروا درباره وقوع اپیدمی در غزه با آغاز فصل گرما هشدار داد
  • مصرف دخانیات از مهم‌ترین عوامل ایجاد سرطان دهان
  • ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در ساوه کشف شد 
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • قاچاق سوخت تهدید جدی برای شیوع مالاریا در شرق کشور
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • پیش بینی غربالگری ۵ هزار دانش آموز مقطع ابتدایی در لردگان
  • آغاز پویش سلامت دهان و دندان در لردگان
  • تشخیص زودهنگام سرطان، پنجره‌ای به سوی زندگی