Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، مسعود پزشکیان روز پنجشنبه در دیدار مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی در تبریز با وی، تاکید کرد: پیگیری وضعیت و حمایت از فعالان حوزه گردشگری و صنایع دستی نیز در اولویت کاری مجلس شورای اسلامی قرار دارد.  

وی همچنین با پیگیری وضعیت فعالان حوزه گردشگری و صنایع دستی، افزود: تقویت و حمایت از این حوزه گردشگری مورد توجه مجلس شورای اسلامی و دولت در دوران پسا کرونا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پزشکیان ادامه داد: فعالان حوزه گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از جمله فعالان این عرصه هستند که از نخستین روزهای این بحران، برای مقابله با این ویروس تلاش خود را آغاز کردند، بر این اساس با هدف بررسی دقیق تر وضعیت کنونی فعالان گردشگری و صنایع دستی، با هماهنگی اداره کل میراث فرهنگی استان در روزهای آینده با مسوولان انجمن های صنفی و حرفه ای دیدار و گفت و گو خواهم کرد.

خسارت ۳۰۰ میلیارد تومانی حوزه گردشگری آذربایجان شرقی به علت شیوع کرونا 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی نیز در این دیدار حجم خسارات وارده به حوزه گردشگری استان را نزدیک به ۳۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه آغاز شرایط بحرانی کرونا با آغاز تعطیلات نوروزی و اوج سفرها همزمان شد بر این اساس فعالان این حوزه نظیر آژانس‌های مسافرتی، هتل‌داران و راهنمایان گردشگری، واحدهای پذیرایی و فعالان صنایع دستی با شرایط سخت اقتصادی روبرو شده اند.

احمد حمزه زاده به وضعیت فعالان حوزه گردشگری و صنایع دستی استان به دنبال بحران کرونا اشاره کرد و گفت: آذربایجان شرقی دارای یکهزار واحد فعال در حوزه گردشگری و ۱۳ هزار هنرمند فعال صنایع دستی دارای پروانه فعالیت رسمی است که متاسفانه در شرایط بحرانی کنونی، با حجم بزرگی از خسارات و زیان های اقتصادی روبرو هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی در ادامه رسیدگی و بررسی وضعیت فعالان گردشگری و صنایع دستی استان در مجلس شورای اسلامی را خواستار شد و اظهار کرد: اداره کل میراث فرهنگی استان در تلاش است تا با تعامل مستمر خود تسهیلات حمایتی ویژه ای را برای فعالان این عرصه فراهم کند، بر این اساس حمایت مجلس شورای اسلامی نیز بسیار راهگشا و موثر خواهد بود تا با فراهم‌سازی یارانه‌ای مکمل و اختصاص وام های کم بهره درصدد جبران وضع بحرانی در گردشگری برآییم.

به گزارش ایرنا، آذربایجان شرقی با داشتن افزون بر یکهزار و ۸۰۰ اثر ثبت شده ملی در حوزه میراث فرهنگی و جاذبه های خاص گردشگری در کنار بازار تاریخی تبریز و ثبت شده در فهرست یونسکو،  در رده ۵ استان نخست ایران به لحاظ برخورداری از ظرفیت های صنعت گردشگری و میراث فرهنگی و یکی از گردشگرپذیرترین استان ها برای جذب گردشگران خارجی است. 

برچسب‌ها کرونا مجلس شورای اسلامی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی مسعود پزشکیان پروندهٔ خبری زندگی پس از کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا مجلس شورای اسلامی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی مسعود پزشکیان کرونا مجلس شورای اسلامی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی مسعود پزشکیان گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی فعالان حوزه گردشگری و صنایع دستی مجلس شورای اسلامی میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۰۸۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح هتل در ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،با حضور جواد واحدی، معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، یاسر رهبردین معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مرتضی صفری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، نقی کریمی، رئیس شورا و ساسان ابراهیم‌زاده، عضو شورای شهر ارومیه و تعدادی دیگر از مسئولان یک باب هتل در ارومیه افتتاح شد.   این هتل با سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیارد تومان و با اشتغال‌زایی برای پنج نفر احداث شده و دارای ۳۲ اتاق با ۷۸ تخت اقامتی است.

دیگر خبرها

  • افتتاح هتل و آغاز اجرای تله کابین خوشاکو در ارومیه
  • وجود بیش از یکهزار و 800 اثر تاریخی ثبت ملی شده در آذربایجا‌ن‌غربی
  • انعقاد تفاهم‌نامه مشترک حوزه گردشگری با ۶ استان در نمایشگاه ایران اکسپو
  • معاون امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی از خانه انصاری ارومیه بازدید کرد
  • افتتاح هتل در ارومیه
  • بازدید معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی از پروژه جداره‌سازی خانه گردشگری ارومیه
  • توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی در اولویت قرار بگیرد
  • بازدید معاون امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از قلعه بدلبو ارومیه
  • ادای احترام معاون وزیر میراث‌فرهنگی به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس
  • ادای احترام معاون وزیر میراث‌فرهنگی به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس در ارومیه