Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: پرونده‌های معوق در استان مرکزی به پایین‌ترین سطح می‌رسد. ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۳ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، حجت الاسلام سید عبدالمهدی موسوی ظهر امروز در آیین تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری استان مرکزی و رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان با اشاره به حضور آیت‌الله دری نجف‌آبادی در استان مرکزی اظهار داشت: حضور آیت‌الله دری نجف‌آبادی در استان مرکزی و تخصص وی در زمینه‌های مختلف یکی از خصایص استان مرکزی بوده که بنده هم در بدو ورود دغدغه‌های امام جمعه اراک و نماینده ولی فقیه در استان را به عنوان راهنما مورد استفاده قرار می‌دهم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تغییر و تحول در مدیریت هر سمتی طبیعی است اما آنچه مد نظر بوده تغییر در نگرش، باور و عملکرد است و نه صرفا تغییر در نیروی انسانی، با نگاه تحولی که بعد از تغییر در مدیریت ارشد دستگاه قضا اتفاق افتاده خوشبختانه شاهد بالا رفتن اعتماد عمومی که به سبب قرار گرفتن شخصی مسئول وبا کیفیت در راس قوه قضاییه است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: تاکید رئیس قوه قضاییه به مدیران خواه در میانه راه، ابتدای راه و یا انتهای راه باشند حرکت براساس نگاه تحولی است.

موسوی بیان کرد: یکی از نگاه‌های تحولی ریاست قوه قضاییه، کاهش ورودی به دستگاه قضا بود، البته رئیس قوه قضاییه راهبردهای دیگری را هم بیان کردند که اگر این راهبرد تحقق یابد بسیاری از راهبردهای دیگر ذیل آن قرار دارند.

وی ادامه داد: اگر این راهبرد محقق شود اتقان آرا پیش می‌آید که اعمال ماده 477 را کمتر خواهیم داشت، اگر کاهش ورودی داشته باشیم به طور قطع کاهش زندانیان را به همراه دارد.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی عنوان کرد: اقدام خوب قوه قضاییه آزادی زندانیان زیاد در دنیایی بود که شعار حقوی بشر آن گوش دنیا را کر کرده بود، اگر کاهش ورودی به دستگاه قضا محقق شود اطاله دادرسی هم رفع می‌شود.

وی تصریح کرد: با بازدیدی که از مجموعه دستگاه قضا در استان داشتم منظم‌سازی مجموعه دادگستری یکی از برنامه‌ها بوده که جای منظم‌سازی بسیار است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی بیان کرد: سعی می‌شود پرونده‌های معوق به پایین‌ترین سطح برسد، همچنین سعی می‌شود جو وفق و مدارا توسعه یابد، از ظرفیت شورای تامین و شورای قضایی برای کاهش مشکلات استان استفاده می‌شود.

موسوی ادامه داد: یکی دیگر از موارد که با بررسی وضعیت موجود باید برای بهبود شرایط به آن پرداخت، استفاده از دادرسی الکترونیک و واحد انفورماتیک است.

وی عنوان کرد: کلام مقام معظم رهبری نسخه شفابخش مشکلات است، اگر قصد داریم به مشکلاتی که کم هم نیست فائق شویم باید به کلام مقام معژم رهبری تکیه کنیم که اگر غیر از این باشد و شعار سال را مد نظر قرار ندهیم به امام زمان(عج) جفا کرده‌ایم، بنابراین باید نگاه به بیرون را کنار بگذاریم.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی افزود: مقام معظم رهبری چندین سال است که بحث تولید را در نام‌گذاری سال مد نظر دارند و بر آن تاکید می‌کنند اما امسال در نام‌گذاری سال یک فاکتور را اعلام کردند و آن این بود که جهش تولید باید در زندگی مردم محسوس باشد.

موسوی تصریح کرد: افرادی که دارای نبوغ، استعداد، دانش و روحیه جهادی هستند شناسایی و از آنها استفاده می‌شود، استان مرکزی 230 قاضی از قضات خوب کشور را دارد، سال گذشته یک مشکل داشته اما امسال موردی نبوده و همه قضات پاکدست هستند.

وی بیان کرد: سعی می‌کنیم وضعیتی را مهیا کنیم تا قضات این استان هم در استان مثمر ثمر باشند هم خیر آنها به استان‌های دیگر برسد.

دادرسی الکترونیکی در محاکم قضائی استان کردستان اجرایی می‌شودمعاون اول قوه قضائیه: پرونده معدوم‌سازی جوجه‌ها در دست بررسی و تحقیقات مقدماتی استمعاون دادگستری گیلان: ورود دستگاه قضائی جهت حمایت از حقوق عامه؛ پلاسما درمانی بیماران کرونایی در استان آغاز شد

استان مرکزی با تلاش همه مجاهدان و مسئولان استانی امن است

رئیس سابق دادگستری استان مرکزی و رئیس جدید سازمان قضایی نیروهای مسلح استان مرکزی ظهر امروز در آیین تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری استان مرکزی و رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان مرکزی با اشاره به ضرورت تکریم و احترام به یکدیگر اظهار داشت: اصل ما در دادگستری بر مبنای تکریم، مودت و دوستی و محبت بوده و همه مجموعه دادگستری شاهد هستند که بنده دادگستری را با برادری همه نیروها در یک قالب و یک روح اداره می‌کردم.

حجت‌الاسلام قاسم عبداللهی افزود: همچنین سعی داشتیم نخست خود به تکریم یکدیگر بپردازیم و خود را تکریم کنیم چراکه این را یاد گرفته‌ایم که تا خود را تکریم نکنیم نباید انتظار و توقع احترام از سوی دیگران را داشته باشیم بنابراین احترام به تمام نیروها اعم از خدمه و غیره از ضروریات بود و هیچ وقت به خود اجازه ندادم که به خود بقبولانم که رئیس هستم و همواره خود را خدوم مردم دانسته‌ام و مهم این است که نیت‌های افراد خالص باشد.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان مرکزی و رئیس کل سابق دادگستری استان تصریح کرد: برخی تصورات وجود دارد که استان مرکزی استانی امن است اما این امنیت از کجا آمده؟ ضد انقلاب بیکار نبود، مشکلات کم نبودند و رصد اطلاعات با جدید درحال انجام بود که توانستیم از رده هفتم به لحاظ مخاطرات امنیتی به رده هفدهم برسیم این درحالی است که ممکن بود در صورت عدم انجام اقدامات مناسب در رده نخست به لحاظ مخاطرات امنیتی قرار بگیریم.

عبداللهی بیان کرد: اینها همه با زحمت به دست آمده، در شرایط فعلی یک مورد کرونا در تمام زندان‌های استان مشاهده نشده همه حاصل اقداماتی است که در راستای حصول نتیجه اطمینان‌بخش انجام شده است.

انتهای پیام/712/ی

R7980/P/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان قضایی نیروهای مسلح استان رئیس کل دادگستری استان مرکزی استان مرکزی و رئیس دستگاه قضا قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۰۹۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۲۲ مرکز مهر خانواده 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، معاون پیشگیری ازوقوع جرم دادگستری استان مازندران گفت: مرکز مهر خانواده دراستان‌ها راه اندازی شد تا ملاقات والدین با فرزندان در محیط امن و آرام انجام شود و کودکان با احساس راحتی و امنیت بتوانند با آزادی بیشتری با والدین خود ارتباط برقرار کنند.

حجت الاسلام موسوی افزود:هم اکنون ۲۲ مرکز مهرخانواده دراستان درحال فعالیت هستند و ۴۲۲ فقره پرونده به این مرکز درسال گذشته وارد شد وتعداد ملاقات‌های انجام شده والدین با فرزندان در سال گذشته ۲ هزارو ۳۴۳ مورد بوده است.

او همچنین به فعالیت مراکز مشاوره خانواده قوه قضاییه دراستان اشاره کرد و گفت: ارجاع پرونده‌ها به این مراکز راه مفیدی در کاهش ورودی پرونده‌های طلاق به دادگستری استان مازندران است وبی شک مراکز مشاوره خانواده می‌توانند در کنار نهاد‌های مردمی در کاهش آمار طلاق مفید و موثر باشند.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه ۱۴ هزارو ۴۱۴ فقره پرونده پارسال از محاکم دادگستری استان به مراکز مشاوره خانواده ارجاع شده است، گفت: ۱۲۳ هزارو ۴۵۹ فقره مورد بررسی قرارگرفت واز این تعداد ۲ هزارو ۸۹۵ فقره پرونده منجر به سازش شده که ۲۳ درصد آنها ازپرونده‌های طلاق بوده است.

دیگر خبرها

  • رئیس قوه قضاییه: برخی قضات گله می‌کنند که پرونده‌ها با ابهامات زیاد به اجرای احکام می‌روند
  • هفتمین تور نظارتی قوه قضاییه با حضور اصحاب رسانه در استان هرمزگان/ طراحی سامانه‌های الکترونیک قضایی در حوزه های اعسار، انحصار وراثت و.../ ابتکار جالب توجه در خصوص پرداخت دیه تصادفات بدون تشکیل پرونده قضایی/ تشریح آسیب‌های قاچاق سوخت در استان هرمزگان
  • ماموریت ویژه دادگستری البرز برای شناسایی مدیران شهری متخلف
  • صدور دستور قضایی برای تعقیب کیفری متخلفان حوزه شهری البرز‌
  • مختومه شدن ۲۹۰ هزار پرونده در دادگستری چهارمحال و بختیاری
  • بررسی ۴۲۲ فقره پرونده در ۲۲ مرکز مهر خانواده مازندران
  • جلوگیری از بیکار شدن ۷۸۰۰ کارگر استان مرکزی در سال گذشته
  • فعالیت ۲۲ مرکز مهر خانواده در مازندران
  • عفو بیش از ۲ هزار نفر از زندانیان جرایم غیر سرقت در البرز
  • فعالیت ۲۲ مرکز مهر خانواده