Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- شبکه خبری سی‌ان‌ان به نقل از دو مقام وزارت دفاع آمریکا خبر داد که ارزیابی واشنگتن حاکی از آن است که ماهواره نظامی ایران برای نخستین بار به طور موفقیت آمیز در مدار قرار گرفته است.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، بر اساس گفته دو مقام وزارت دفاع آمریکا، ارزیابی واشنگتن این است که ایران برای نخستین بار روز چهارشنبه به طور موفقیت آمیز یک ماهواره نظامی را در مدار قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شبکه خبری «سی‌ان‌ان» با انتشار اذعان این دو مقام پنتاگون به موفقیت آمیز بودن پرتاب ماهواره نظامی ایران مدعی شد که این اقدام گامی چشمگیر به شمار می‌آید چون برنامه فضایی ایران همان فناوری را استفاده می‌کند که مورد نیاز برای پرتاب موشک بالستیک بین‌ قاره‌ای است که تهران را قادر خواهد ساخت تا به هر دشمنی تهاجم کند.
بر اساس گفته یکی از این مقام‌های پنتاگون، فرماندهی فضایی آمریکا نیز دو شیء را در مدار ردیابی کرده که از ایران پرتاب شده بودند.
یکی از این دو شیء در مدار، بدنه ماهواره‌بر بوده و دیگری نیز ارزیابی می‌شود که ماهواره باشد.
ماهواره نور به عنوان نخستین ماهواره نظامی جمهوری اسلامی ایران صبح روز چهارشنبه (3 اردیبهشت ماه) از ماهواره بر 3 مرحله ای قاصد از کویر مرکزی ایران توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با موفقیت پرتاب و در مدار 425 کیلومتری زمین قرار گرفت.

فرمانده آمریکایی: ایران توان تهدید متحدان ما را دارد
یک مقام وزارت دفاع آمریکا به پرتاب ماهواره نظامی نور واکنش نشان داد و گفت این نشان می‌دهد ایران توان تهدید متحدان آمریکا را دارد.
دو مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا در یک کنفرانس خبری به تکرار ادعاها درباره برنامه موشکی ایران و اقدام اخیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در پرتاب ماهواره نور پرداختند.
«جان هایتن»، معاون رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا در پاسخ به سئوال یک خبرنگار مبنی بر اینکه آیا پرتاب این ماهواره از سوی ایران موفقیت‌آمیز بوده است گفت: «هنوز اطلاعاتی در این خصوص ندارم.»
هایتن در ادامه گفت: «ما هر راکت یا موشکی که از زمین پرتاب می‌شود را رصد می‌کنیم.»
او سپس درباره برد ماهواره پرتاب‌شده گفت: «مسیر زیادی را پیمود که این نشان می‌دهد ایران توانایی تهدید همسایه‌های خود و متحدان ما را دارد.»
«دیوید نورکوئست»، معاون وزیر دفاع آمریکا هم در این کنفرانس خبری درباره توئیت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا که گفته بود به نیروی دریایی دستور داده قایق‌های نظامی ایران را «در صورت ایجاد مزاحمت» برای کشتی‌های آمریکایی هدف قرار دهند اظهار نظر کرد.
او در جمع خبرنگاران گفت: «پیام رئیس‌جمهور روشن است. فکر کنم ایرانی‌ها آن را درک می‌کنند.» نورکئست در بخش دیگری از سخنانش گفت این پیام، «بسیار مفید» است.

ادعای عجیب ترامپ درباره ماهواره ایرانی
رئیس‌جمهور آمریکا با اشاره به اقدام اخیر قایق‌های ایرانی در نزدیک شدن به ناوهای آمریکایی در خلیج فارس گفت: ما نمی‌خواهیم قایق‌های ایرانی اطراف کشتی‌های ما باشند و این اقدام ایران را اصلا تحمل نخواهیم کرد.
«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا بامداد امروز پنجشنبه به وقت تهران در سخنانی در کنفرانس خبری کاخ سفید اعلام کرد که واشنگتن اجازه نخواهد داد که برای ناوهای آمریکا مزاحمتی ایجاد شود که اگر این اتفاق بیفتد نیروهای آمریکایی می‌توانند تیراندازی کنند.
وی افزود: ما نمی‌خواهیم قایق‌های ایرانی اطراف کشتی‌های ما باشند، با این حال ایران اخیرا دوباره آن را تکرار کرده است و ما آن را اصلا تحمل نخواهیم کرد.
ترامپ همچنین در پاسخ به سوالی درباره موفقیت آمیز پرتاب ماهواره نظامی ایران و قرار گرفتن آن در مدار زمین گفت که واشنگتن از نزدیک گزارش‌های مربوط به این موضوع را بررسی می‌کند.
رئیس جمهور آمریکا در ادامه واکنش خود به پرتاب موفقیت آمیز ماهواره ایرانی مدعی شد که «ما بیشتر از خود ایرانی‌ها درباره آنها می‌دانیم».

پامپئو: ایران باید بابت پرتاب ماهواره نور پاسخگو شود
وزیر خارجه آمریکا در واکنش به پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره نظامی نور توسط نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت ایران باید بابت این اقدام پاسخگو شود. او گفت اقدام ایران نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد بوده است.

پرونده پرتاب ماهواره توسط ایران را به شورای امنیت می‌بریم
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت که واشنگتن موضوع پرتاب ماهواره نظامی نور توسط ایران را به شورای امنیت ارجاع خواهد داد.
«مورگان اورتگاس»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا امروز مدعی شده کشورش مسئله پرتاب ماهواره نظامی «نور» توسط ایران را به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارجاع خواهد داد.
وی که با بی‌بی‌سی مصاحبه می‌کرد، افزود: پرتاب این ماهواره از نظر آمریکا نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد به شمار می‌آید.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ایران آمریکا ماهواره پرتاب ماهواره نظامی ماهواره نظامی ایران وزارت دفاع آمریکا رئیس جمهور آمریکا شورای امنیت موفقیت آمیز دو مقام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۰۹۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای فعالیت نظامی چین در تنگه تایوان پس از پایان سفر بلینکن

به گزارش قدس آنلاین، تایوان امروز شنبه اعلام کرد که ۱۲ هواپیمای نظامی چین از خط حساس میانه در تنگه تایوان عبور کردند درحالیکه سفر هفته گذشته بلینکن به چین بمنظور حفظ کانال‌های ارتباطی و بهبود روابط با پکن دیروز پایان یافت.

آمریکا مهم‌ترین حامی بین‌المللی و عرضه کننده تسلیحات به تایوان است برغم اینکه دو طرف روابط رسمی دیپلماتیک با یکدیگر ندارند. بلینکن در جریان سفر به چین مدعی شده بود که حفظ صلح و ثبات در تنگه تایوان حائز اهمیت است.

وزارت دفاع تایلند اعلام کرد که امروز شنبه ۲۲ هواپیمای نظامی چینی از جمله جنگنده‌های سوخو ۳۰ را شناسایی کرده که ۱۲ فروند از آنها از خط میانه عبور کردند.

چین تایوان را مهم ترین موضوع در روابط خود با آمریکا می‌داند و پکن بارها از واشنگتن خواسته است تا فروش تسلیحات به تایوان را متوقف کند.

لای چینگ ته، رئیس منتخب تایوان، پس از پیروزی در انتخابات ژانویه (دی ماه ۱۴۰۲)، در ۲۰ مه (۳۱ اردیبهشت) کار خود را آغاز می‌کند. پکن او را یک جدایی طلب خطرناک می‌داند و درخواست‌های مکرر او برای مذاکره را رد کرده است.

لای روز پنجشنبه گفت که چین باید اعتماد داشته باشد تا با دولت منتخب قانونی تایوان صحبت کند. تسای اینگ ون رئیس پیشین تایوان همانند لای چینگ ته معتقد است که فقط مردم تایوان می‌توانند آینده خود را تعیین کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ببینید | ادعای عجیب وزیر صمت درباره تولید خودرو در ایران
  • تصویربرداری ۹۵ درصد از اراضی کل کشور توسط ماهواره پارس
  • پایان کار دونده های ایران با دو مدال و کسب نخستین طلای جوانان
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • ببینید | ادعای عجیب معاون رئیسی درباره مهاجرت مردم از ایران
  • واکنش ایران به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح
  • ادعای فعالیت نظامی چین در تنگه تایوان پس از پایان سفر بلینکن
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به رفتار خشونت‌آمیز پلیس آمریکا علیه دانشجویان