Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@15:01:34 GMT

ثبات نسبی قیمت گوشت مرغ در روزهای ابتدایی ماه رمضان

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۰۹۵۷۰

ثبات نسبی قیمت گوشت مرغ در روزهای ابتدایی ماه رمضان

نایب رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت سفید گفت: قیمت‌ گوشت مرغ بین ۱۱ و ۱۲ هزار تومان در نوسان است و به نظر می‌رسد که روزهای اول ماه رمضان تغییری در قیمت‌ها نداشته باشیم.

محمدعلی فروغی ابری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: قیمت‌ها به‌صورت روزانه متفاوت است، برای مثال قیمت مرغ دیروز ۱۲ هزار و ۴۰ تومان، ولی امروز ۱۱ هزار و ۹۵۰ تومان بود؛ قیمت‌ها بین ۱۱ و ۱۲ تومان در نوسان است و به نظر می‌رسد که روزهای اول ماه رمضان تغییری در قیمت‌ها نداشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نائب رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت سفید عنوان کرد: اگر مراسماتی مانند عروسی و ختم و... برپا شود و رستوران‌ها و تالارها شروع به کار کنند، امکان کمبود گوشت وجود دارد که در این‌صورت افزایش قیمت را خواهیم داشت.

وی با بیان این‌که شیوع کرونا تاثیر بسیار زیادی بر بازار گوشت سفید داشت، تصریح کرد: به‌ویژه در روزهای عید به دلیل آن‌که مردم برای خرید گوشت دست نگه داشتند، فعالیت تالارها و رستوران‌ها متوقف شد و مرغ هم به وفور موجود بود، کاهش قیمت زیادی داشتیم.

فروغی ابری ادامه داد: به دلایل ذکر شده مرغداران و مغازه‌داران دچار ضرر بسیار شدند، با توجه به این‌که خورد کردن مرغ برای مغازه‌دارها نیز ممنوع شد، میزان فروش دقیقا به نصف رسید. 

نائب رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت سفید بیان داشت: خریداران به‌ویژه مردم اصفهان علاقه‌ای به مرغ‌های بسته‌بندی شده ندارند و تقاضای مرغ خوردشده می‌کنند و زمانی‌که متوجه می‌شوند مرغ به‌صورت خوردنشده به فروش می‌رسد از خرید آن منصرف می‌شوند. 

وی عنوان کرد: ممنوعیت خورد کردن مرغ که از اواسط اسفند از طرف اداره کل دامپزشکی استان و بهداشت شروع شد، باعث شده فروش مرغ به نصف برسد، همچنین بالغ بر هزار فروشگاه با چند کارگر وجود دارد که با این اوضاع سردرگم هستند و نمی‌دانند که این شرایط تا کی ادامه خواهد داشت. 

فروغی ابری تصریح کرد: پشتیبانی امور دام تا وزن ۲ کیلو و ۲۰۰ گرم را منجمد می‌کند و به همین دلیل در برخی مغازه‌ها مشاهده می‌شود که با وجود آن‌که قیمت برای مصرف‌کننده ۱۲ است، با قیمت ۱۱ و حتی ۱۰ نیز به فروش می‌رسانند.

نائب رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت سفید درخصوص مشکلات مرغداران افزود: درحال حاضر جوجه به وفور وجود دارد تا جایی‌ که اضافه آن را معدوم می‌کنند، اگر دانه آن‌ها تأمین شود و قولی به آن‌ها داده شود که دوباره به مرغ‌هایشان حراجی نخورد و این خسارت‌ها تکرار نشود، مشکلات تا حدی حل می‌شود.

وی درباره قیمت‌های روز گوشت سفید اعلام کرد: قیمت مرغ ۱۱ هزار و ۹۵۰ تومان برای مصرف‌کننده است و در این دوهفته حدود ۵۰۰ تا هزار تومان افزایش داشته است.

انتهای پیام/۶۳۰۶۴/ج۲۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: قیمت گوشت گوشت مرغ گوشت سفید مرغ مرغداران جوجه ماه رمضان قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۰۹۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جدید گوشت و مرغ دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، بازار گوشت و دام ایران شاهد افت قیمت مرغ نسبت به روز گذشته بود.

بیشتر بخوانید: قیمت روز گوشت بوقلمون شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

براساس اعلام پایگاه خبری صنعت مرغداری و دامپروری، هر کیلو مرغ کشتار در بازار ریزش را نسبت به روز پیش در پیش گرفت و ۷۶,۴۱۸ تومان خرید و فروش شد.

بازار گوشت مرغ همچنین شاهد افزایش قیمت مرغ زنده نسبت به روز پیش است، هر کیلو مرغ زنده در بازار ۵۳,۵۱۷ تومان معامله شد.

هر کیلو گوشت منجمد گوساله هم خلاف روند روزهای اخیر در بازار ثبات قیمت را نسبت به روز گذشته تجربه کرد، ۳۲۵ هزار تومان قیمت گذاری و فروخته شده است.

در بازار گوشت طیور امروز هر کیلو بوقلمون کشتار در حالی معامله شده که نسبت به روز پیش ثبات قیمت را تجربه کرد و کیلویی ۹۸ هزار تومان معامله شد.

هر کیلو دام در کشتارگاه امروز با ثبات قیمت را نسبت به روز گذشته تجربه کرده است و ۶۰۰ هزار تومان خرید و فروش شد. همچنین امروز قیمت دام زنده در بازار ثبات را در پیش گرفت و کیلویی ۳۰۰ هزار تومان معامله شد.

امروز همچنین در بازار هر کیلو گوشت شترمرغ کشتار ۳۴۱ هزار تومان خرید و فروش شد که در مقایسه با روز گذشته تغییری را تجربه نکرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228800 برچسب‌ها قیمت گوشت

دیگر خبرها

  • بازار میوه‌های نوبرانه تا پایان اردیبهشت به ثبات می‌رسد
  • قیمت جدید گوشت و مرغ دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ریزش قیمت دلار تا ۵۸ هزار تومان!
  • ریزش قیمت دلار در روز‌های آینده ادامه خواهد داشت
  • بازگشت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان
  • بارش‌ ها ادامه دارد | کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه | افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه
  • آخرین وضعیت پرداخت مطالبات چایکاران/ آغاز چین بهاره از روزهای آینده
  • قیمت گوشت مرغ امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳