Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-06@02:25:08 GMT

مرگ و میر کرونا در آفریقا 38 درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۰۹۶۹۹

به گزارش ایرنا؛ بخش منطقه‌ای آفریقا سازمان جهانی بهداشت در گزارش توییتری اعلام کرد که ابتلا به کرونا در آفریقای جنوبی، الجزایر، کامرون، غنا، ساحل عاج و گینه بیش از دیگر کشورهای این قاره است این کشورها ۶۶ درصد از موارد گزارش شده کرونا را در منطقه آفریقا به خود اختصاص داده‌اند.

دکتر "مادشیدیسو موئتی" مدیر منطقه آفریقا در سازمان جهانی بهداشت گفت: در قاره آفریقا هم اکنون بیش از ۲۳ هزار مورد تایید شده ابتلا به بیماری کووید ۱۹ تایید شده و در این میان آفریقای جنوبی با داشتن ۳ هزار و ۳۰۰ مورد آسیب دیده‌ترین کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موئتی افزود: در بعضی از کشورها در غرب آفریقا و تانزانیا نگرانی‌هایی در مورد افزایش مبتلایان وجود دارد.

مدیر منطقه آفریقا در سازمان جهانی بهداشت تاکید کرد: ما نگران دسترسی مردم به خدمات بهداشتی و درمانی هستیم. حتی در مواقع قرنطینه این خدمات اساسی باید ادامه یابد.

به گفته موئتی، ما روز شنبه روز جهانی مالاریا را گرامی می‌داریم. این دو یادآوری از اهمیت خدمات اساسی بهداشت است.

در سال ۲۰۱۸ بالغ بر ۲۱۳ میلیون مورد ابتلا به مالاریا با ۳۶۰ هزار مرگ ومیر در منطقه آفریقا گزارش شد که منطقه آفریقا ۹۰ درصد از بار جهانی مالاریا را به خود اختصاص داد.

دکتر موئتی اظهار کرد: ما از طریق نمایندگان این نهاد بین المللی برای مشاوره و دفاع از دولت‌ها تلاش می‌کنیم.

تدروس آدهانوم مدیر کل سازمان جهانی بهداشت چهارشنبه شب در یک کنفرانس خبری گفت که به رغم کاهش آمارهای مربوط به کرونا در برخی کشورها، آفریقا، آمریکای مرکزی و جنوبی و همچنین اروپای شرقی شاهد روند افزایشی ابتلا به این ویروس هستیم.

وی همچنین هشدار داد که بسیاری از کشورها هنوز در مراحل اولیه همه‌گیری کووید۱۹ هستند و برخی نیز که در اوایل شیوع این ویروس به آن دچار شدند، شاهد بازگشت روند افزایشی شمار مبتلایان هستند.

آدهانوم ادامه داد: اشتباه نکنید، ما هنوز راه بسیاری در پیش داریم. این ویروس زمانی طولانی با ما خواهد بود. تردیدی نیست که در خانه ماندن و دیگر اقدامات فاصله‌گذاری فیزیکی در بسیاری از کشورها در مهار شیوع کرونا موفقیت داشته، اما این ویروس هنوز بسیار خطرناک است.

ویروس کرونا موسوم به کووید-۱۹ اواسط ماه دسامبر (۲۴ اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد و کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

مدیر کل سازمان جهانی بهداشت ۲۱ اسفندماه ۹۸ در کنفرانسی خبری تاکید کرد که اگرچه واژه «همه‌گیر» (pandemic) به دلیل حساسیتی که دارد نباید بدون دقت مورد استفاده قرار گیرد اما ارزیابی‌های این سازمان ویروس کرونا را «همه‌گیر جهانی» شناسایی و اعلام می‌کند.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: سازمان جهانی بهداشت منطقه آفریقا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۰۹۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۶۵۴ نفر افزایش یافت

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که شمار شهدای نوار غزه از هفتم اکتبر سال ۲۰۲۳ میلادی تاکنون، به ۳۴ هزار و ۶۵۴ نفر افزایش یافته است.

به گزارش مشرق، وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته، دشمن صهیونیستی سه مورد جنایت علیه ساکنان این منطقه انجام داد که بر اثر آن ۲۶ نفر شهید و ۵۱ نفر نیز مجروح شدند.

وزارت بهداشت فلسطین همچنین افزود: در نتیجه حملات مستمر ارتش رژیم صهیونیستی علیه ساکنان نوار غزه، از هفتم اکتبر سال گذشته میلادی (۱۵ مهر ۱۴۰۲) تاکنون ۳۴ هزار و ۶۵۴ فلسطینی شهید و ۷۷ هزار و ۹۰۸ نفر نیز مجروح شدند.

پس از گذشت ۲۰۸ روز از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم اسرائیل طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم صهیونیستی این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از ۲۰۸ روز نتوانسته گروه‌های مقاومت در یک منطقه کوچک را که سال‌ها در محاصره است، شکست دهد و حتی همراهی افکار عمومی جهانی را به‌ خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • در صورت حمله اسرائیل به رفح «حمام خون» به راه می‌افتد
  • شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۶۵۴ نفر افزایش یافت
  • هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره حمله به رفح
  • سازمان جهانی بهداشت: در صورت حمله اسرائیل به رفح «حمام خون» به راه می‌افتد
  • سازمان جهانی بهداشت: حمله به رفح حمام خون راه می‌اندازد
  • سازمان بهداشت جهانی: حمله به رفح ممکن است منجر به حمام خون شود
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • سازمان جهانی بهداشت: حمله به رفح منجر به یک فاجعه انسانی می‌شود
  • سازمان جهانی بهداشت: سوءتغذیه در نوار غزه افزایش یافته است