Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-01@05:31:39 GMT

حاکمیت اسرائیل بر کرانه باختری را به رسمیت نمی‌شناسیم

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۰۹۸۸۲

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا روز پنج‌شنبه طی بیانیه‌ای تأکید کرد که مواضع اتحادیه اروپا درباره وضعیت اراضی اشغالی توسط اسرائیل در سال ۱۹۶۷ تغییری نکرده و این اتحادیه حاکمیت اسرائیل بر این اراضی را به رسمیت نمی‌شناسد.

در بیانیه اتحادیه اروپا تصریح شده است: «موضع اتحادیه اروپا درباره وضعیت اراضی اشغالی توسط اسرائیل در سال ۱۹۶۷ تغییری نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در راستای قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل در این خصوص، از جمله قطعنامه‌های ۲۴۲ (مصوب ۱۹۶۷) و ۳۳۸ (مصوب ۱۹۷۳)، اتحادیه اروپا حاکمیت اسرائیل بر اراضی اشغالی در کرانه باختری را به رسمیت نمی‌شناسد.»

اتحادیه اروپا در ادامه این بیانیه افزوده است: «اتحادیه اروپا خاطرنشان می‌کند که هرگونه الحاق [اراضی اشغالی از سوی اسرائیل]نقض جدی قوانین بین‌المللی خواهد بود. اتحادیه اروپا همچنان به‌دقت اوضاع را زیر نظر دارد و با توجه به شرایط اقدامات لازم را صورت خواهد داد.»

* تسنیم

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: اتحادیه اروپا اراضی اشغالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۰۹۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العربیه، «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز دوشنبه در حاشیه نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد در ریاض اعلام کرد که چندین کشور اروپایی تا پایان ماه می (ماه آتی میلادی) دولت فلسطینی را به رسمیت می‌ شناسند.

خبرگزاری رویترز به نقل از مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این ارتباط اعلام کرد: انتظار می رود چندین کشور اروپایی تا پایان ماه می کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند.

به گزارش العربیه، در ماه مارس، اسپانیا، ایرلند، مالت و اسلوونی اعلام کردند که به طور مشترک برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین تلاش خواهند کرد. این در حالیست که اشغالگران قدس مخالفت صریح خود را با با این اقدام اعلام کردند.

از سوی دیگر، پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا پیشتر گفته بود که انتظار دارد مادرید تا ماه جولای به رسمیت شناختن فلسطینیان را اعمال کرده و معتقد است به زودی یک «توده بحرانی» در اتحادیه اروپا وجود خواهد داشت که چندین عضو را برای اتخاذ موضع مشابه تحت فشار نیز قرار دهد.

کد خبر 6092324

دیگر خبرها

  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: اعضای اتحادیه اروپا در ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل : چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • با حمله اسرائیل به رفح، بزرگ‌ترین فاجعه تاریخ رقم می‌خورد