Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی گفت: تولید ثروت و افزایش درآمد مردم از مهم‌ترین پیامدهای اجرایی شدن طرح هاب منطقه‌ای شتر در استان است.

محمدصادق معتمدیان، امروز پنج شنبه ۴ اردیبهشت در جلسه بررسی آخرین وضعیت تفاهم نامه هاب شتر اظهار کرد: طرح هاب منطقه‌ای شتر از سال گذشته و طی تفاهم نامه ای فی مابین ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، وزارت جهاد کشاورزی و استانداری در استان خراسان‌ جنوبی عملیاتی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایسنا، وی با اشاره به اقدامات مطلوب استان از ابتدای شروع طرح تصریح کرد: با زیرساخت‌های مناسبی که از سال گذشته به واسطه هماهنگی دستگاه‌های اجرایی صورت گرفته، سرعت کار در سال جاری افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: روند اجرا و پیشرفت فیزیکی کار در نهبندان، حکایت از جدیت همه حوزه‌ها در نهایی شدن مفاد تفاهم نامه دارد.

استاندار خراسان جنوبی، مهمترین مؤلفه‌های مدنظر در این تفاهم نامه را بالفعل کردن بخشی از ظرفیت‌های بالقوه استان برشمرد و گفت: اقلیم مناسب استان، تسلط مردم به شغل آباء و اجدادی و انگیزه آنها به ادامه این حرفه از جمله عواملی است که می تواند به موفقیت طرح کمک کند.

معتمدیان با تأکید بر اینکه تحقیقات علمی نشان داده که از شیر شتر می توان ۷۰ فرآورده تولید کرد، یادآور شد: با استفاده از همین پتانسیل می‌توان ثروت ایجاد کرد و مهم‌ترین دغدغه فعلی که همانا کم درآمد بودن مردم استان است را رفع کرد.

وی، حذف بروکراسی‌های اداری و تسهیل شرایط برای بهره مندی افراد متقاضی از خدمات طرح را از مهمترین تکالیف مدیران دستگاه‌های اجرایی در جریان تحقق طرح هاب شتر عنوان کرد.

وی بیان کرد: تحقق این طرح و همچنین واردات دام اصلاح نژاد شده، غنی سازی ذخیره دام استان را در پی خواهد داشت.

استاندار خراسان جنوبی، از متولیان امر در اجرای طرح هاب منطقه ای شتر خواست‌؛ ضمن سرعت بخشیدن به روند اجرای کار در شهرستان نهبندان، نسبت به تأمین زیرساخت های لازم برای ادامه پروژه و اجرای فاز بعدی در شهرستان زیرکوه نیز اقدام کنند.

گفتنی است؛ در طرح هاب منطقه‌ای شتر، زنجیره کاملی از احداث مزارع پرورش شتر تا ایجاد واحدهای تولیدی گوشت، شیر، شیرخشک، روغن، صابون و حتی ریسندگی پشم شتر دیده شده که در صورت تحقق کامل، می‌تواند خراسان جنوبی به عنوان قطب پرورش شتر و تولید محصولات فرآوری شده تبدیل کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شتر خراسان جنوبی تفاهم نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۰۹۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یخبندان و سرما در راه خراسان جنوبی/ صدور هشدار سطح زرد

سرما و یخبندان از اواسط هفته میهمان برخی شهرهای خراسان جنوبی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی، فاطمه زارعی اظهار کرد: بر اساس الگو، داده‌ها و تصاویر ماهواره‌ای هواشناسی، تا اواخر روز سه‌شنبه جوی نسبتاً پایدار و یکنواخت را در استان شاهد هستیم.

وی گفت: به لحاظ افزایش دما تا اواسط هفته‌جاری روند افزایش دما را خواهیم داشت، اما حداقل دما تا صبح سه‌شنبه کاهشی خواهد بود.

کارشناس مسئول هواشناسی استان خراسان‌جنوبی افزود: از صبح سه‌شنبه روند کاهشی دما را خواهیم داشت، به‌طوری که در شهرستان سربیشه، مناطق کوهستانی شهرستان قاین، شهرستان‌های درمیان، بیرجند، حاجی‌آباد، سرایان و فردوس وقوع یخبندان و حداقل دمای صفر درجه قابل پیش‌بینی است.

وی از کشاورزان درخواست کرد تا جهت حفاظت محصولات باقی و گلخانه‌ای تمهیدات لازم را انجام دهند.

کد خبر 749038

دیگر خبرها

  • یخبندان و سرما در راه خراسان جنوبی/ صدور هشدار سطح زرد
  • تعاملات مدیران دستگاه‌های اجرایی با اعضای شوراها افزایش یابد
  • شوراهای اسلامی برای تولید و رونق اقتصادی روستاها برنامه‌ریزی کنند
  • تعامل دستگاه‌های اجرایی با شوراها افزایش یابد
  • انعقاد تفاهم‌نامه‌ بنیاد نخبگان و آموزش و پرورش خراسان جنوبی
  • لزوم ارایه برنامه‌های عملیاتی برای افزایش تولید و ثروت در کردستان
  • ذخیره‌سازی بیش از ۳ میلیون مترمکعب رواناب در سد‌های خراسان جنوبی
  • چتر باران بر سر خراسان جنوبی
  • یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی تولید شد
  • تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی