Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@05:40:08 GMT

تعطیلی مساجد مهاباد تا ۱۵ اردیبهشت

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۱۰۲۷۳

تعطیلی مساجد مهاباد تا ۱۵ اردیبهشت

ماموستا عبدالسلام امامی امام جمعه شهرستان مهاباد با اعلام اینکه با توجه به شیوع ویروس کرونا و مصوبه ستاد مبارزه به کرونا مساجد مازندران تا ۱۵ اردیبهشت تعطیل خواهد بود، در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ،گفت: مساجد مهاباد فقط برای پخش اذان، قرآن و دعا‌های ویژه ماه مبارک رمضان با رعایت موارد بهداشتی باز خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه در زمان تعطیلی مساجد فعالیت‌ها در فضای مجازی و پیام رسان‌ها انجام می‌شود، افزود: شبکه‌های اجتماعی با کمک هیئت امنا، امام جماعت و بسیج مساجد راه اندازی شده است و هر روز مطالب مذهبی در خصوص ماه مبارک رمضان و مباحث دینی در این شبکه‌ها بارگزاری خواهد شد.

ماموستا امامی گفت: فعالیت‌هایی مانند افطار دهی در مساجد نیز تا نیمه اردیبهشت تعطیل است.

امام جمعه شهرستان مهاباد گفت: برنامه‌های ماه رمضان در مهاباد در بخش اعتقادی برگرفته از آیین دین مبین اسلام در فقه امام شافعی و در بخش فرهنگی نیز برگرفته از آداب و رسوم ایرانیان این منطقه است که البته بخش فرهنگی در گذشته پر رونق‌تر بوده، اما در عصر حاضر بر اثر تغییر و تحولات زندگی و پیشرفت فناوری ارتباطات و به طور کلی تغییراتی که در زندگی مردم به وجود آمده در بخش فرهنگی آداب و رسوم گذشته تغییراتی کرده، اما همچنان مورد احترام مردم است.

او افزود:  برنامه‌های اعتقادی و دینی چون غبار روبی مساجد و خانه تکانی منازل، تهیه مایحتاج روزانه این ماه، مراسم آشتی کنان قبل از رمضان که اگر بین افراد کدورت و یا نزاعی باشد سعی می‌کنند آن‌ها را آشتی بدهند تا آمادگی عبادت در این ماه را بیشتر داشته باشند از جمله نخستین برنامه‌های استقبال از ماه رمضان در بین مردم مناطق کردنشین است.


انتهای پیام/ه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ماه مبارک رمضان احکام شرعی کرونا ویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۱۰۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، این جشنواره با حضور ۱۲ گروه نمایشی از سراسر کشور، از ۱۸ تا ۲۱ مردادماه در شهر بافق استان یزد برگزار می‌شود و نمایش ۴۴۴ به کارگردانی نرجس آخوندپور در این جشنواره حضور خواهد داشت.   گروه تئاتر شهیدانه، از جمله گروه‌های شرکت کننده در جشنواره تئاتر مساجد مشهد است که با نمایش ۴۴۴ و به نمایندگی از پایگاه مقاومت بسیج شهید گذری مسجد صاحب‌الزمان (عج) منطقه توس مشهد در این جشنواره حضور یافت.

دیگر خبرها

  • تقویم نجومی امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تقویم همسران امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور
  • ویژه برنامه تحویل سال رادیو ایران بالاترین امتیاز را کسب کرد
  • برنامه سازان صدا و سیمای خوزستان در ماه رمضان تجلیل شدند
  • حال مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس ایرانی در ارمنستان مساعد است
  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • ثبت نام ۵۸۰۰ گیلانی در طرح اکرام ایتام و محسنین ماه رمضان
  • اختتامیه مسابقات فوتسال جام رمضان در هیرمند