Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-03@00:23:48 GMT

تقابل ایران و آمریکا از بطن خلیج فارس تا عمق فضا

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۱۰۶۷۲

تقابل ایران و آمریکا از بطن خلیج فارس تا عمق فضا

یک روزنامه عرب‌زبان در گزارشی نوشت؛ اقدام راهبردی ایران در پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره به فضا در حالی انجام شد که تابستان گذشته منطقه خلیج فارس شاهد سلسله تقابل‌های نظامی دریایی میان ایران و آمریکا بود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، روزنامه الاخبار چاپ لبنان در گزارشی به بازتاب اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره نظامی «نور» پرداخت و نوشت: ایران با موفقیت نخستین ماهواره نظامی خود را پرتاب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اقدام راهبردی در حالی انجام شد که تابستان گذشته منطقه خلیج(فارس) شاهد سلسله تقابل‌های نظامی دریایی میان ایران و آمریکا بود. واشنگتن هدف خود از این تقابل را باز نگه داشتن تنگه هرمز برای انتقال نفت و حفظ امنیت ناوبری دریایی عنوان کرده بود.

بیشتر بخوانید:

حافظ منافع آمریکا در ایران به وزارت امور خارجه احضار شد

طبق این گزارش، اقدامات تحریک‌آمیز آمریکا در دو ماه اخیر نیز تکرار شد که در آخرین مورد کشتی آمریکایی که قصد تعرض به حریم دریایی ایران را داشت، با اقدام بازدارنده ۱۱ قایق وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مواجه شد که تا مسافت 10 یاردی کشتی آمریکایی نزدیک شدند و به آن هشدار دادند. 

نیروی دلاور سپاه که متجاوزان آمریکایی را تهدید کرد

این روزنامه لبنانی در گزارش خود آورده است: این بار دو طرف اقدامات پیشگیرانه سریعی انجام ندادند، اما دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا روز گذشته (پنجشنبه) به نیروی دریایی کشورش دستور داد تا هر قایق نیروی دریایی ایران را که باعث «آزار» کشتی‌های آمریکایی می‌شود، نابود کنند. این دستور دو روز پس از آن داده شد كه سپاه پاسداران ایران از افزایش قابلیت‌های خود، ازجمله افزایش بُرد موشک‌های ضد ناو خبر داد.

الاخبار نوشت: در حالی که به نظر می‌آید اظهارات ترامپ تنش میان آمریکا و ایران را افزایش دهد، تحلیلگران معتقدند این لفاظی ها و اظهارات تحریک‌آمیز در راستای «جنگ رسانه‌ای» است که واشنگتن با آن تلاش می‌کند تا هم‌زمان با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، توجه افکار عمومی این کشور را از ناکامی‌هایش در زمینه مقابله با شیوع کرونا منحرف کند.

 «نور» در مدار قرار گرفت

الاخبار نوشت: هم‌زمان با اظهارات ترامپ بود که ایران اعلام کرد نخستین ماهواره نظامی خود را با موفقیت در مدار قرار داده است. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای اعلام کرد؛ عملیات موفقیت دیگری برای جمهوری اسلامی ایران و پیشرفت جدیدی در عرصه فضایی کشور است. 

پرتاب ماهواره نور

در این بیانیه آمده است: ماهواره «نور ۱» در مدار خود در ارتفاع ۴۲۵ کیلومتری از سطح زمین قرار گرفت. بلافاصله پس از این بیانیه بود که مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا با انتشار پیامی اقدام ایران را نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد عنوان کرد و مدعی شد که کشورمان بابت این اقدام باید پاسخگو باشد.

 به‌دنبال اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا بود که رژیم صهیونیستی بار دیگر موضوع نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد را مطرح کرد. 

محکومیت اقدام گستاخانه ترامپ

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: نیروهای آمریکایی هیچ کاری در فاصله ۷ هزار مایلی از خانه خود ندارند که ملوانان ما را در سواحل خودمان در خلیج فارس تحریک می‌کنند.

وزارت امور خارجه با احضار حافظ منافع آمریکا هشدار  داد جمهوری اسلامی ايران  علاوه بر دفاع قدرتمندانه از حقوق دريايی خود، در مقابل هرگونه تهديدات و اقدامات غيرقانونی و متعرضانه در منطقه خليج فارس و دريای عمان پاسخ و واكنش مناسب نشان خواهد داد. 

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: ارتش آمریکا تاکنون بیش از ۵ هزار مورد ابتلا به «کووید-۱۹» دارد. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا باید به نیازهای آنها رسیدگی کند.

سیدعباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اقدامات ایذائی و تحریک‌آمیز نیروهای آمریکایی در خلیج فارس گفت: سفير سوئیس در تهران به‌عنوان حافظ منافع آمريكا به وزارت امور خارجه فرا خوانده و مراتب اعتراض شديد جمهوری اسلامی ايران نسبت به تهديدات نیروهای آمريكايی ازجمله حضور و اقدامات غيرقانونی و بی‌ثبات کننده ناوگان دريايي آن كشور در نزديكی آب‌های شمالی خليج فارس و سواحل ايران طی یادداشتی برای انعكاس به مقامات آمريكايی به وی ابلاغ شد. 

انتهای پیام/4033/

منبع: آنا

کلیدواژه: آمریکا خلیج فارس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ماهواره نور وزارت امور خارجه وزیر امور خارجه سپاه پاسداران خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۱۰۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نام استقلال در لیگ قهرمانان آسیا عوض می‌شود!

به گزارش همشهری آنلاین،‌ پس از اینکه مالک جدید استقلال مدعی شد در صورت مغایرت نداشتن با موارد قانونی می‌خواهد پسوند خلیج فارس راهم به عنوان پسوند وارد نام این باشگاه کند، بحث‌های بسیار زیادی پیرامون موارد حقوقی آن مطرح شد و حتی عده‌ای مدعی شدند که اگر استقلال در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کند همین پسوند برایش مشکل ایجاد می‌کند.

اما مدیران باشگاه استقلال چنین نظری ندارند و معتقدند حتی اگر پسوند خلیج فارس اضافه شود، قضیه بیشتر جنبه مصرف داخلی خواهد داشت چون استقلال در لیگ قهرمانان آسیا با نام خلیج فارس شناخته نمی‌شود بلکه تحت عنوان استقلال ایران ثبت نام خواهد شد همانطور که سپاهان را هم به نام سپاهان ایران می‌شناختند و در کنفدراسیون کسی از آن با نام فولاد سپاهان یاد نمی‌کرد.

به عبارت دیگر اگر تایید شود که پسوند خلیج فارس برای استقلال مشکل حقوقی درست نمی‌کند، قضیه در لیگ قهرمانان آسیا هم به این شکل مرتفع خواهد شد.

کد خبر 848525 منبع: خبرورزشی برچسب‌ها ویژه ورزشی لیگ برتر فوتبال ایران باشگاه استقلال

دیگر خبرها

  • (ویدیو) ظریف تحلیل کرد؛ مهمترین کاری که باید پس از بحران غزه انجام می‌دادیم
  • کاریکاتور/ خلیج فارس بخشی‌ از هویت تاریخی و فرهنگی ایران
  • رایزنی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر در مورد آخرین تحولات فلسطین
  • ظریف: اسرائیلی‌ها به آمریکایی‌ها هم لگد زدند | اسرائیل به هیچ کس رحم نکرد | آنانکه دل‌شان برای آمریکا لک می‌زند باید بدانند آمریکا چه کرد
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر
  • طرح بلینکن برای احیای ناتوی عربی
  • ظریف: خیلی‌ها فکر می‌کنند آمریکا ابر قدرت است اما امروز چیزی به نام قدرت هژمون نداریم / اسرائیل هیچ وقت پای کسی نخواهد ایستاد + فیلم
  • هشدار وزیر خارجه انگلیس درباره پیامدهای تروریستی خواندن سپاه
  • نام استقلال در لیگ قهرمانان آسیا عوض می‌شود!
  • بلینکن با سران جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفت‌وگو کرد