Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، ولی تیموری (معاون گردشگری کشور) با اشاره به آنکه طی ماه‌های گذشته وزارت بهداشت بارها در اطلاعیه‌های متعدد از مردم درخواست کرد تا برای کاهش شیوع ویروس کرونا، در خانه بمانند و سفر نکنند، گفت: بنابر درخواست وزارت بهداشت درصدد تعطیلی هتل‌ها، مراکز اقامتی، هتل‌ها و سایر تاسیسات گردشگری برآمدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حتا مردم سفرها را لغو کردند و کاهش دادند. پروتکل‌هایی که حتا وزارت بهداشت نداشت را خودمان نوشتیم و در اختیار هتل‌ها قرار دادیم. با ستاد ملی کرونا و وزارت بهداشت همکاری‌های لازم را داشتیم.

او ادامه داد: دوماه این روند ادامه داشت اما اکنون با آغاز اردیبهشت به نظر می‌رسد در عین آنکه باید حواس‌مان به مسائل بهداشتی باشد، منافع صنعت گردشگری را نیز نباید فراموش کنیم. منافع صنعت گردشگری بر اساس  سناریوهایی که در مدیریت بحران حوزه گردشگری داریم، تعامل سفر با سلامت است. به این معنا که در عین آنکه همچنان توصیه و مسائل بهداشتی را رعایت می‌کنیم، اجازه گشایش‌های تدریجی و ارائه خدمات گردشگری را با رعایت مسائل خاص داشته باشیم. 

معاون گردشگری خاطرنشان کرد: چگونه است که اکنون بانک‌ها و سایر صنوف فعال شده‌اند و با رعایت مسائل بهداشتی به طور مثال چند نفر چند نفر برای انجام کارها به داخل مجموعه‌ها مراجعه می‌کنند، موزه‌ها نیز می‌توانند بازگشایی شوند و بازدیدکنندگان نیز تحت نظارت و چند نفر چند نفر برای بازدید بروند.

تیموری تصریح کرد: این روزها خواست و تقاضای مردم برای سفر را باید در نظر بگیریم. درحال حاضر تفاضاهایی برای سفر حتا برای انجام اهداف کاری وجود دارد و حوزه گردشگری می‌تواند با رعایت مسائل بهداشتی پاسخگوی این درخواست باشد. اکنون که بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، محدودیت تردد بین استان‌ها و شهرها برداشته شده تفاضاهایی برای سفر وجود دارد و چه واحدی بهتر از تاسیسات و فعالان گردشگری می‌تواند پاسخگوی این تقاضا باشد؟ می‌خواهیم در حد محدود در مکان‌هایی که تقاضا برای سفر وجود دارد، درصدد بازگشایی تاسیسات گردشگری برآییم. تعامل سفر و سلامت را در نظر گرفته‌ایم. 

به گفته او، فعالان گردشگری اعم از هتل‌دارن و آژانسداران و ... بنابر تشخیص و مصلحت می‌توانند درصدد بازگشایی یا عدم بازگشایی فعالیت خود برآیند در این خصوص محدویتی قائل نشده‌ایم و دستشان را بازگذاشته‌ایم. بخشی از فعالان گردشگری تعطیل هستند و بخشی که فعال شده ممکن است با تمام ظرفیت خود فعال نشده باشد.

تیموری یادآور شد: مراکز اقامتی در کلان‌شهرها بخصوص تهران بیشترین آمار بازگشایی و فعال شدن را دارند چراکه تقاضا برای اقامت در مراکز اقامتی این شهرها بیشتر است.

معاون گردشگری همچنین در پاسخ به سئوال ایلنا مبنی بر حضور گردشگران در سواحل، جنگل‌ها و سایر مناطق گردشگری گفت: اینگونه به نظر نمی‌رسد که تردد گردشگران در سواحل و فضای باز مشکلی ایجاد کند. ضمن آنکه بیشتر این گردشگران انفرادی هستند و تعدادشان اندک است. 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: سفر تهران کرونا ساحل کلانشهر گردشگر مراکز اقامتی محدودیت سفر تاسیسات گردشگری شیوع کرونا ستاد ملی کرونا مسائل بهداشتی مراکز اقامتی وزارت بهداشت برای سفر چند نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۱۱۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای برنامه های هفته سلامت با مشارکت مردم

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان اینکه برنامه‌های هفته سلامت با مشارکت مردم در حال اجراست، گفت: تقویت خدمات بهداشتی با مشارکت بخش خصوصی در حاشیه شهر‌ها، اجرابی برنامه سلامت با رویکرد کارآفرینی، خود مراقبتی با محوریت ارتقای سطح زندگی سالم در جامعه، ارتقای نظام مدیریت بیماری بویژه کنترل بیماری‌ها نوپدید و بازپدید، و توسعه زیرساخت‌های بهداشتی بهداشتی در ارائه خدمات بهداشتی از جمله راهبرد‌های برنامه‌های هفته سلامت است.
دکتر واعِظ افزود: ارتقای سلامت و حوزه بهداشتی در سطح منطقه بویژه در شهر‌های بالای ۲۰ هزار نفر و توسعه سلامت در خانواده از دیگر راهبرد‌ها و برنامه‌های هفته سلامت است که با مشارکت مردم انجام می‌شود.
یکم تا هفتم اردیبهشت بعنوان هفته سلامت نامگذاری شده است.

دیگر خبرها

  • پلیس راهور: مناطق ۴ و ۱۲ دارای بیشترین آمار تصادفات پایتخت هستند
  • اجرای برنامه های هفته سلامت با مشارکت مردم
  • بیشترین تصادفات تهران در این مناطق رخ می‌دهد
  • وقوع ۵۹ درصد تصادفات تهران در بزرگراه ها/ مناطق ۴ و ۱۲ دارای بیشترین آمار تصادفات
  • افتتاح ۲ طرح بهداشتی در جوین
  • آمار جمعیت ایران تا سال ۲۰۵۰ اعلام شد
  • حذف سفر از سبد خانوار صحت ندارد/ اتفاقاً حال مردم خوب است و بیشتر هم سفر می‌روند
  • آخرین آمار حکایت از رشد قابل توجه گردشگری است
  • ضرغامی: آخرین آمار حکایت از رشد قابل توجه گردشگری است/ حال مردم خوب است
  • نیازمند تشکیل مجلس قدرتمند و کارآمد هستیم