Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام حسین زارع زاده مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان یزد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، گفت: شیوع ویروس کرونا در ماه‌های اخیر، اهمیت وقف در حوزه سلامت و بهداشت و به ویژه وقف برای درمان بیماری‌های خاص و واگیردار را بیش از پیش روشن کرد، زیرا حضور واقفان سلامت می‌تواند کمبود‌های درمانی جامعه را جبران کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او  با بیان اینکه یک چهارم مراکز درمانی کشور موقوفه هستند، افزود: در شرایط فعلی کادر بهداشت و درمان کشور با تمام قوا در صف اول مقابله با کرونا قرار دارند و به صورت شبانه روزی به بیماران خدمت رسانی می‌کنند، با این حال خیران نیک اندیش نیز باید به پشتیبانی از آن‌ها برخیزند و وقف‌های خود را به سمت فعالیت‌های درمانی سوق دهند.

حجت الاسلام زارع زاده با اشاره به اینکه واقفان از سعادتمند‌ترین نیکوکاران هستند، افزود: واقفان همچنین می‌توانند وقف‌های خود را به سمت نیاز‌های روز جامعه از جمله وقف در حوزه‌های علم و فناوری، فعالیت‌های قرآنی، تهیه جهیزیه، تسهیل در ازدواج جوانان، افزایش سواد رسانه ای، اشتغال جوانان هدایت و در این حوزه‌ها سرمایه گذاری کنند.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان یزد تصریح کرد: در حال حاضر مهمترین برنامه اوقاف یزد ترویج فرهنگ وقف و سلامت از طریق رسانه‌ها است.

حجت الاسلام زارع زاده ادامه داد: اهمیت وقف در این حدیث پیامبر اکرم (ص) مشخص می‌شود که می‌فرماید؛ وقتی انسان می‌میرد دفتر عملش بسته می‌شود مگر سه چیز که همچنان باز می‌ماند، یکی صدقه جاریه (وقف) دوم علمی که از آن استفاده می‌شود و سوم فرزند صالحی که برایش دعا کند.

او وقف را یک دولت کوچک دانست و تاکید کرد: با بهره‌گیری از ظرفیت موقوفات می‌توان بسیاری از مشکلات جامعه را رفع کرد، در واقع وقف می‌تواند بهترین کمک را به دولت برای رفع نیاز‌های مردم داشته باشد.

انتهای پیام/‌ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اوقاف و امور خیریه یزد وقف در حوزه سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۱۱۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز تعمیر کولر‌های گازی نیازمندان در روستا‌های آبادان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، مسئول بسیج سازندگی حوزه حضرت ابوالفضل بخش مرکزی شهرستان آبادان گفت: به همت جهادگران حوزه بسیج حضرت ابوالفضل ابوشانک آبادان تعمیر و گازگیری کولر‌های گازی آغاز شد.
رسول قیم افزود: کار سرویس، تعمیر و گازگیری کولر‌های گازی ۵۰ خانواده‌های نیازمند در مناطق محروم شهرستان با همت خیران و با همکاری گرو‌های جهادی بسیج شهرستان آبادان آغاز شد و تا پایان تابستان امسال در سایر مناطق محروم ادامه خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • حاکمیت نگاه ویژه‌ای در تأمین نیاز‌های حرفه‌ای ماماها داشته باشد
  • رئیس شورای عالی نظام پزشکی: مراقب باشیم دوران طلایی پزشکی ایران افول نکند
  • مراقب باشیم دوران طلایی پزشکی ایران افول نکند
  • آغاز تعمیر کولر‌های گازی نیازمندان در روستا‌های آبادان
  • ۷۰۰ زنجانی از نذر سلامت هلال‌احمر خدمات درمانی رایگان دریافت کردند 
  • ۷۰۰ زنجانی از نذر سلامت هلال احمر خدمات درمانی رایگان دریافت کردند
  • ارائه بیش از ۱۰ هزار و ۷۰۰ نفر خدمت رایگان در حوزه سلامت
  • اساتید حوزه علمیه خواهران در مسیر تربیت فرزندان جامعه می‌کوشند
  • کودکان زیر ۷ سال رایگان درمان می‌شوند
  • اجرای قانون رایگان شدن خدمات تشخیصی و درمانی گروه سنی زیر ۷ سال، در بیمارستان‌های خراسان جنوبی