Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، «کریس مورفی» با اشاره به موفقیت‌آمیز بودن پرتاب ماهواره نظامی ایران و قرار گرفتن آن در مدار زمین اعلام کرد که این نشان می‌دهد سیاست رئیس جمهور ایالات متحده در برابر ایران، منجر به قوی شدن این کشور شده است.

سناتور دموکرات آمریکا در صفحه توئیتر خود نوشت: ایران امروز تقریباً در همه زمینه‌ها در خاورمیانه قوی‌تر و آمریکا نسبت به چهار سال گذشته ضعیف‌تر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به افزایش حملات علیه نیروهای آمریکایی از زمان ترور سردار سلیمانی افزود: زمانی که ترامپ رئیس جمهور شد، ایران این امکان را نداشت که به‌سمت نیروهای آمریکایی در عراق تیراندازی کند.

کریس مورفی اظهار داشت: باراک اوباما رئیس جمهور سابق ایالات متحده، ایران را مجاب کرده بود تا نیروهای نیابتی خود را به‌همراه ما و در جنگ علیه داعش بفرستد، اما اکنون ایران و نیروهای نیابتی‌اش مرتب در حال هدف قرار دادن نیروهای آمریکایی هستند.

این سناتور آمریکایی در ادامه افزود: ترامپ با نابودی توافق هسته‌ای سعی کرد با اعمال فشار بین‌المللی ایران را مجبور به توافق جدید و بهتری بکند، اما نه‌تنها هیچ توافق جدید بهتری حاصل نشده، بلکه باعث شده است ایران برنامه هسته‌ای خود را از سر بگیرد.

مورفی گفت: ایران در کشورهایی که نیروهای نیابتی دارد قدرتمندتر عمل می‌کند. خروج ترامپ از سوریه باعث قدرتمند شدن بشار اسد شد و ایران و حوثی‌های یمن بیش از هر زمان دیگری به یکدیگر نزدیکتر شده‌اند. حزب‌الله قدرت لبنان را در دست خود دارد و نفوذ ایران در عراق نیز بیش از گذشته است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: لبنان ماهواره مدار زمین دونالد ترامپ کریس مورفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۱۱۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قتلگاه نیروهای آمریکایی در تهران کجا بود؟

همشهری آنلاین- حمیدرضا رسولی: دره نیزار همانطور که از نامش پیداست، نیزار به معنای واقعی بوده که در برابر سیلاب های گاه و بی گاه شمال غرب تهران نقش سدی را ایفا کرده که البته مقاومت آن‌چنانی و به معنای امروزی نداشته است.

قصه‌های خواندنی تهران را اینجا دنبال کنید

محمدصادق لطفعلی‌خان درباره حدود این دره تاریخی می گوید: «دره نیزار از پایین‌دست امامزاده عینعلی‌زینعلی (ع) شروع می شد و تا نهر طرشت ادامه داشت. این دره تا ۵۰ سال قبل دست‌نخورده باقی مانده بود تا اینکه در طرح گسترش پایتخت از بین رفت و بوستان نهج‌البلاغه را روی بقایای آن ساختند. دره نیزار برای اهالی طرشت اهمیت فراوانی داشت، چون مسیر عبور آبی بود که چرخ های آسیاب کهک را به حرکت درمی‌آورد و در ادامه باغ های روستای طرشت را آبیاری می کرد.»

اواسط دهه ۳۰ که نیروهای بیگانه در خیابان ها و حتی در آسمان تهران جولان می دادند خبر سقوط هواپیمای آمریکایی در دره نیزار پایتخت‌نشین ها را غافلگیر کرد. لطفعلی‌خانی درباره این حادثه تاریخی می گوید: «در دهه ۳۰ که تقریبا شروع حکومت پهلوی دوم بود، آمریکایی‌ها در پوشش کارمندان «اداره اصل چهار» در تهران فعالیت می کردند. در همان روزها هواپیمای حامل کارکنان اداره اصل چهار که مدام از آسمان محدوده طرشت عبور می کردند در دره نیزار سقوط کرد و صدای انفجار آن اهالی را به این مکان کشاند. چند روز بعد معلوم شد که دو آمریکایی در این حادثه کشته شده‌اند و جسد آنها در آتش سوخته است. بعد از این ماجرا دره نیزار هم به عنوان مکانی که هواپیمای آمریکایی در آن سقوط کرده به شهرت رسید.»

جوان های طرشتی روی سنگ یادبود قربانیان آمریکایی نشسته اند.

اواخر دهه ۳۰ و مدتی بعد از سقوط هواپیمای آمریکایی، بنای یادبود آنها در دره نیزار نصب می شود، اما سنگ‌نوشته ای که نام سرنشینان هواپیمای آمریکایی و تاریخ دقیق حادثه روی آن حک شده بود در طرح ساخت بوستان نهج‌البلاغه از بین رفت و دیگر هیچ رد و نشانه‌ای از هویت کشته‌شده‌های تاریخی‌ترین حادثه دره نیزار به جا نماند.

کد خبر 846571 برچسب‌ها تهران قدیم همشهری محله تهران

دیگر خبرها

  • تحقیر آمریکا در دریا و آسمان‌
  • تحلیلگر آمریکایی: دانشجویان معترض آمریکایی نیرو‌های نیابتی ایران هستند!
  • ادعای متوهمانه و عجیب مشاور اوباما درباره خیزش دانشجویی در این کشور
  • ادعای تحلیلگر آمریکایی درباره دانشجویان معترض: نیروهای نیابتی ایرانند! | فیلم
  • قتلگاه نیروهای آمریکایی در تهران کجا بود؟
  • ببینید | تحلیلگر آمریکایی: دانشجویان معترض، نیروهای نیابتی ایران هستند!
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی
  • ایروانی: ادامه حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی منشأ اصلی بی‌ثباتی در سوریه است
  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • آماده باش تمامی دستگاه‌های اجرایی برای خدمات رسانی به مردم