Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-07@03:03:29 GMT

توافق با طرح بزرگ نجات اقتصادی

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۱۱۶۶۲

توافق با طرح بزرگ نجات اقتصادی

ساعت 24 - درحالی که رهبران ایتالیا و اسپانیا در گرداب ویروس کرونا دست و پا می زدند آلمان و فرانسه دنبالب رطرف کردن مسایل خود بودند و این اتفاق منجر به تهدید درباره فروپاشی اتحادیه اروپا شد.

حالا اما خبر رسیده است سران اتحادیه اروپا در مورد طرحی برای تزریق میلیاردها یورو کمک اضطراری به اقتصاد کشورهای این اتحادیه که به شدت از شیوع ویروس کرونا آسیب دیده توافق کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رهبران اتحادیه اروپا در کنفرانسی ویدئویی با ایجاد یک صندوق عظیم بهبود اقتصادی که پیوند تنگاتنگی با بودجه هفته ساله این بلوک دارد توافق کردند.آنها همچنین تایید کردند که ۵۴۰ میلیارد یورو از این مساعدت مالی از طریق مکانیسم های جاری از روز اول ژوئن توزیع خواهد شد.اورزولا فن در لاین رئیس کمیسیون اروپا گفت که این بودجه یک تریلیون یورو سرمایه را بسیج خواهد کرد.مجادله تلخی بر سر چگونگی تامین این کمک وجود داشته است. اما جوزپه کونته، نخست وزیر ایتالیا، گفت که روز پنجشنبه "پیشرفت زیادی" حاصل شده است.ایتالیا که شاهد بدترین اپیدمی در اروپا بوده اعضای اتحادیه اروپا، به خصوص کشورهای غنی تر، را به نشان دادن همبستگی بیشتر تشویق کرده بود.رهبران این اتحادیه همچنین توافق کردند به راهنمایی های کمیسیون اروپا - بازوی اجرایی اتحادیه - در زمینه تسهیل مقررات منع تردد بعد از کاهش شیوع ویروس کرونا برای "دوره ای قابل ملاحظه" توجه کنند.آنها روز ۶ مه در یک کنفرانس دیگر ویدئویی درباره چگونگی تامین مالی یک طرح بلندزمدت تر بهبود اقتصادی بحث خواهند کرد.پیشتر اختلافاتی درباره چگونگی تقسیم این بار وجود داشت به طوری که هلند، دانمارک، اتریش، آلمان و سوئد با پیشنهاد فرانسه در مورد چگونگی حمایت از ایتالیا و اسپانیا برای بهبود از بحران مخالفت کردند.اما جوزپه کونته نسبت به نتیجه این مذاکرات ابراز خرسندی کرد و آن را "گام مهمی در تاریخ اروپا" توصیف کرد. با این حال امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه گفت که اختلافات باقی است.آنگلا مرکل صدراعظم آلمان پیش از گفت و گوهای پنجشنبه اخطار داده بود که کشورش "نه شاهد مرحله پایانی بلکه شروع" در این اپیدمی است.او در پارلمان گفت "ما مجبوریم برای مدتی طولانی با این ویروس کنار بیاییم" و اضافه کرد که آلمان باید آماده "ارائه خدمات خیلی متفاوت یعنی خیلی بیشتر به بودجه اتحادیه اروپا باشد."

یورونیوز پیش از این خبر داده بود رهبران اتحادیه اروپا در یک اجلاس کلیدی در خصوص پاسخ مالی منسجم به بحران کرونا با یکدیگر به گفتگو می‌نشینند. در این نشست که روز پنجشنبه ۲۳ آوریل و به صورت ویدیو کنفرانس برگزار می‌شود قرار است در خصوص بسته ۵۰۰ میلیارد یورویی این اتحادیه بحث شود.رهبران اروپایی پیشتر توافق کرده بودند که ۵۰۰ میلیارد یورو برای مقابله با بحران کووید-۱۹ اختصاص دهند و حالا قرار است کشورهای اروپایی درباره امکان تخصیص بودجه بیشتر و پرداخت وام با یکدیگر به بحث و تبادل نظر بنشینند.اسپانیا، ایتالیا و فرانسه هشدار داده‌اند در صورتی که وحدت بیشتری در این رابطه ایجاد نشود، همه‌گیری ویروس کرونا می‌تواند آغازی برای پایان اتحادیه اروپا باشد.اسپانیا از همسایگان خود خواسته است از پیشنهاد این کشور به صندوق مشترک اتحایدیه اروپا برای کمک به کشورها حمایت کنند.

آرانچا گونزالس لایا، وزیر خارجه اسپایا در گفتگو با یورونیوز گفته بود «در این بحران یا همه با هم غرق می‌شویم یا همه با هم نجات پیدا می‌کنیم. اسپانیا خواهان این است که همه با هم نجات یابند.»

اسپانیا پیشتر از متحدان اروپایی خود خواسته تا از طرح ۱.۵ تریلیون یورویی این کشور برای تاسیس صندوق اتحادیه اروپا به منظور کمک به بهبود شرایط اقتصادهای آسیب دیده منطقه یورو، حمایت کنند.وزیر خارجه اسپانیا، پیشنهاد کشورش را مسئولانه، عمل‌گرایانه و آینده‌نگرانه توصیف کرد و از سایر دولت های اروپایی خواست تا با سرلوحه قرار دادن این سه اصل شرایط به راه افتادن دوباره چرخ‌های اقتصادی اروپا را زودتر از موعد فراهم کنند.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: اتحادیه اروپا ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۱۱۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو حماس: نتانیاهو به دنبال توافق نیست

یکی از رهبران حماس گفت که این جنبش با جدیت در حال تعامل با آتش بس است و این رژیم اسرائیل است که به دنبال آتش بس نیست. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم،‌ حسام بدران، یکی از رهبران حماس در گفتگو با «الجزیره مباشر» تاکید کرد که با قضیه مذاکرات آتش‌بس با جدیت تعامل می‎کنیم و مصمم به دست‌یابی به توافقی هستیم که به پایان رنج و دردهای ملت فلسطین منجر شود.

حسام بدران اظهار داشت که نتانیاهو و دولت تندرو او به عمد مانع رسیدن به توافق آتش‌بس می‌شوند و محاسبات نتانیاهو مرتبط با شخص او و آینده سیاسی‌اش است و او قصد دست‌یابی به توافق را ندارد.

بدران گفت: آنچه در این دور از مذاکرات در قاهره به ما ارائه شد، بهتر از پیشنهادات قبلی است. عضو دفتر سیاسی حماس بیان کرد که ما از طریق واسطه‌ها با دولت آمریکا در ارتباط هستیم نه به طور مستقیم.

عضو جنبش حماس همچنین گفت: «ما خواستار آن شدیم تا ترکیه و روسیه نیز به عنوان ضامن هر گونه توافق با رژیم اشغالگر باشند.»

حماس: پایان هر توافقی باید تضمین‌کننده آتش‌بس دائمی باشدنتانیاهو: در زمان حاضر دستیابی به آتش‌بس بعید به‌نظر می‌رسد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حماس با پیشنهاد آتش بس موافقت کرد/ توپ در زمین اسرائیل!
  • عضو حماس: نتانیاهو به دنبال توافق نیست
  • سبقت تاریخی فوتبال ایتالیا از اسپانیا
  • رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا / واردات ایتالیا از ایران ۲ برابر شد
  • رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا/ واردات ایتالیا از ایران ۲ برابر شد
  • جهش ۴۶ درصدی صادرات آلمان به ایران در فوریه ۲۰۲۴
  • واردات ایتالیا از ایران ۲ برابر شد
  • زاخارووا: اظهارات بورل یک اعتراف بزرگ و راه تحقق صلح است
  • تجارت ۸۵۰ میلیون یورویی ایران و اتحادیه اروپا در ۲ ماه
  • رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا