Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-30@23:41:44 GMT

حفظ امنیت شغلی مهم‌ترین خواسته کارگران

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۱۱۷۰۶

حفظ امنیت شغلی مهم‌ترین خواسته کارگران

ساعت24 -یک فعال کارگری توجه به معیشت و حفظ امنیت شغلی و شفاف سازی قراردادهای کار را مهم‌ترین دغدغه و خواسته جامعه کارگری در هفته کارگر عنوان کرد.

عبداله مختاری، با تبریک هفته کارگر به کارگران سراسرکشور گفت: معیشت یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های جامعه کارگری در سالهای اخیر بوده است تا در سایه حقوق و دستمزدی که دریافت می‌کنند از حداقل‌های زنگی برخوردار شده و بتوانند امرار معاش کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دستمزد هزینه های زندگی کارگران را پوشش دهد

وی ادامه داد: مطابق ماده ۴۱ قانون کار دستمزد باید بر اساس نرخ تورم و هزینه سبد معیشت خانوار تعیین شود تا هم معیشت کارگران به سطح تورم نزدیک شود وهم دستمزد، هزینه های زندگی آنها را پوشش دهد ولی حقوقی که امسال برای کارگران مصوب شد آنطور که باید از این دو مولفه تبعیت نکرد.

شفاف سازی قراردادهای کار و حفظ امنیت شغلی

این فعال کارگری درعین حال حفظ امنیت شغلی را از مهمترین مطالبات جامعه کارگری برشمرد و با تاکید بر بهسازی و شفاف سازی تبصره دو ماده ۷ قانون کار گفت: سالهای سال است که کارگران در کارهای با ماهیت دائم و مستمر مشغول کارند ولی قراردادهای آنها موقت بسته می شود؛ وقتی ماندن کارگر در یک کار مخصوصا که آن کار سخت و زیان آور باشد، استمرار دارد دیگر نباید با او قرارداد موقت بسته شود.

مختاری افزود: انتظار داریم در هفته کارگر این موضوع شفاف سازی و اعلام شود تا کارگر بداند وقتی در کاری ورود کرد که ماهیت دائم و مستمر دارد قراردادش دائمی محسوب می شود.

فراهم کردن شرایط کار و تولید برای کارگران

این فعال حوزه کار در پایان با اشاره به نامگذاری امسال به نام "جهش تولید" گفت: نامگذاری امسال پیامی دارد و آن پیام، تعهد و مسئولیت کارفرما در قبال کارگران و انگیزه و روحیه تلاش کارگران در تولید است. اگر کارفرمایان شرایط کار و تولید را برای کارگران مهیا کنند و دغدغه‌های آنها را کاهش دهند کارگران هم با انگیزه و روحیه مضاعف به کار و تولید می پردازند و در سایه همراهی و احساس مسئولیت دو طرف، توسعه بازار کار، رونق تولید و رشد و پویایی اقتصاد اتفاق می افتد.

منبع:ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: کارگران حفظ امنیت شغلی شفاف سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۱۱۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش تولید بیانگر ارتقای فرهنگ/لزوم توجه به امنیت معیشت مردم

به گزارش خبرنگار مهر، ماموستا فایق رستمی پیش از ظهر سه شنبه در همایش روز جهانی کارگر اظهار کرد: کارگران چرخ‌های تولید را به گردش در می‌آورند و جا دارد از تلاش این قشر تقدیر کرد.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب به جهش تولید با مشارکت مردم در سال‌جاری تاکید دارد که جهش تولید بیانگر ارتقای فرهنگ مردم است.

وی جهش تولید را بیانگر استفاده از ظرفیت خدادادی، معادن، صنایع دینی، احیای مرز دانست و گفت: کارگران همواره در سن جوانی نمی‌مانند باید در وقت پیری و بازنشستگی از آنها حمایت شود.

ماموستا رستمی تصریح کرد: کارگران در زمان جنگ ایثار و فداکاری کردند و خداوند ۳۴ هزارسال پیش در مورد توسعه شهری و روستایی تاکید داشته و قرآن بر توسعه و پیشرفت و عمران تاکید دارد.

امام جمعه سنندج یادآور شد: امروز دشمنان دین و اسلام کشور ما و اقتصاد مارا مورد هدف قرار داده‌اند و باید با حمایت از کارگران و سرمایه گذاران اقتصاد کشور را ارتقا داد.

وی اعلام کرد: به اندازه ای که امنیت کشور مهم است امنیت معیشت مردم نیز مهم است و باید به این مهم توجه شود.

ماموستا رستمی اذعان کرد: باید کشور را با تولید پیش ببریم و تحریم دشمنان را با تلاش جهادی خنثی کنیم.

کد خبر 6093024

دیگر خبرها

  • دلالان در پی حذف ماده ۲۷ قانون کار هستند
  • افزایش ۳۵ هزار نفر به لیست بیمه شدگان اجباری مرکزی
  • درددل‌هایی از جنس کارگری؛ دستانی که پاکیزگی را به شهر هدیه می‌دهند
  • درددل‌هایی از جنس کارگری؛ دستانی که پاکیزگی را به شهر هدیه می‌کنند
  • وزارت کار بدنبال بهبود امنیت شغلی کارگران است
  • بهترین راه برای حمایت از کارگران اصلاح «قانون کار» است
  • جهش تولید بیانگر ارتقای فرهنگ/لزوم توجه به امنیت معیشت مردم
  • امنیت شغلی و تامین مسکن کارگران دغدغه دولت است
  • امنیت شغلی کارگران سبب آرامش جامعه می‌شود
  • جامعه کارگری پیشتاز جهش تولید و جنگ اقتصادی است