Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه دهدشت گفت: شبهه‌ای که در مورد روزه گرفتن و کرونا مطرح می‌شود دلیل علمی و فقهی ندارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر در جمع خبرنگاران با اشاره به شبهاتی در خصوص تشدید کرونا با روزه‌داری اظهار داشت: معمولا اینگونه صحبت‌ها و شبهات از سوی کسانی مطرح می‌شود که اعتقادی به روزه گرفتن ندارند و برای تشویش اذهان عمومی این گونه مسائل را بیان می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه دهدشت گفت: بنا بر نظر مراجع اگر کسی دچار بیماری کرونا شود، با نظر پزشک متخصص، متعهد و متدین اگر نظر داشته باشند که کرونا برای بدن ضرر دارد روزه گرفتن بر او واجب نیست و باید قضای آن را به جای آورد چون اسلام برای انسان ضرر را نمی‌خواهد.

وحدانی فر تصریح کرد: یک نگاه غیر علمی و غیرکارشناسی وجود دارد که گفته می‌شود با وجود بیماری کرونا روزه تعطیل است! مگر می شود روزه را تعطیل کرد؟ اما کسانی که احساس می‌کنند دچار این بیماری شدند و با روزه گرفتن ممکن است ضررعقلایی برای آن‌ها حاصل شود طبق فتوای مراجع روزه بر آن ها واجب نمی‌شود.

وی ادامه داد: این شبهه‌ای که در مورد روزه گرفتن و کرونا مطرح می‌شود نه دلیل علمی و نه دلیل فقهی دارد و برخی که مخالف و معاند با دین هستند به هر بهانه ای اینگونه مسائل را مطرح می کردند.

وی با استناد به نظر متخصصان و پزشکان گفت: متخصصان می‌گویند که کرونا با روزه گرفتن تشدید نمی‌شود و فلسفه روزه گرفتن این است که روزه بگیرید تا سالم و سلامت باشید و بسیاری از متخصصان ما نظرشان بر این است که نیاز بدن این است که در سال یک ماه خود سازی و استراحتی انجام دهد.

وحدانی فر ادامه داد: روزه در این شرایط برای افراد سالم هیچ اشکالی ندارد و رعایت مسائل بهداشتی برای همه ما واجب و تکلیف شرعی است و امیدواریم به حق این ماه رمضان خدای رحمان شر این ویروس را از سر عالم کم کند تا بتوانیم رمضان خوبی داشته باشیم.

وی با اشاره به تعطیلی اجتماعات مذهبی در ماه رمضان بیان کرد: در ماه رمضان از ظرفیت فضای مجازی برای بهره‌گیری از احکام و مسائل شرعی استفاده خواهیم داشت.

انتهای پیام/82016

 

منبع: فارس

کلیدواژه: روزه داری در کرونا فارس روزه گرفتن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۱۱۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تداخل ۵ هزار و ۲۵۳ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین

در نشست کمیسیون رفع تداخل اراضی استان، پلاک‌های موسی لو کهنه در شهرستان بوئین زهرا، غوره در از توابع شهرستان قزوین، توداران و کذلک در شهرستان آبیک پس از اتمام کار کارشناسی و اتخاذ آرا مراحل رفع تداخل آنها به پایان رسید.

از مجموع هزار و ۲۰۲ پلاک در استان قزوین ۱۹۰ پلاک مستثنیات بوده و یک هزار و ۱۲ پلاک مشمول رفع تداخل است که تاکنون کار کارشناسی ۹۱۸ پلاک به پایان رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • افشای مدرک تحصیلی رائفی پور /نمره ۱۳ در درس توسعه اقتصادی /معدل کارشناسی چند بود؟
  • معلمی از نگاه معارف اسلامی یک شغل نیست، بلکه یک مجاهدت است
  • وضعیت مبلغان کشور در ماه رمضان از زبان مدیرکل تبلیغ عمومی/ استقبال بی‌نظیر «تبلیغ اولی‌ها»
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • رفع تداخل ۵ هزار و ۲۵۳ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • تشدید نگرانی صهیونیست‌ها از بایکوت علمی اسرائیل در جهان
  • خودکشی پزشکان بهانه بیماران! /تیترخوانی به جای نگاه علمی! /نوبت «وعده صادق» اقتصادی
  • پس از عملیات «وعده صادق» نگاه دنیا به ایران تغییر کرد
  • ویژه برنامه تحویل سال رادیو ایران بالاترین امتیاز را کسب کرد