Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، یاسمین حسنی افزود: یوزپلنگ ایرانی دارای روحیه حساس بوده و استرس می‌تواند در زادآوری این گونه ارزشمند تاثیر بگذارد و برهمین اساس تلاش شده تا جای ممکن استرس را در اطراف این جانور در معرض خطر انقراض کاهش داده شود.

وی ادامه داد: ایران، کوشکی و دلبر در شرایط ایمن و حفاظت شده پس از انتقال از پارک پردیسان به پارک ملی توران در حال زیست هستند و مشکلی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسنی بیان کرد: تیمارگر این یوزپلنگ‌ها در پارک ملی پردیسان برای کاهش استرس این گونه‌های ارزشمند در کنار سایت نگهداری ایران در پارک ملی توران در استان سمنان مستقر شده و طرح دستی کردن این گونه ارزشمند دنبال می‌شود.

چرایی مخالفت دوستداران طبیعت با انتقال کوشکی به منطقه توران «کوشکی» و «دلبر» اولویت دوم محیط‌زیست برای زادآوری

وی تصریح کرد: داروهای تجویزشده برای سلامت و پیشگیری از بیماری‌ها برای یوزپلنگ‌های ایرانی منتقل شده از پارک پردیسان به پارک ملی توران طبق تجویز متخصصان پارک پردیسان مصرف می‌شود.

دامپزشک و کارشناس بیماری‌های حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت: یوزپلنگ ایران اکنون ۳ ساله و بالغ شده و آماده زادآوری است و کوشکی و دلبر از سن زادآوری گذشته‌اند، اما کمک کننده به ایران در جذب یوزپلنگ نر در فصل جفت‌گیری است.

یوزپلنگ گونه‌ای درخطر انقراض است و اکنون فقط شماری از آنها در ایران و آفریقا زیست می‌کنند.

منطقه توران یا خارتوران یکی از سه منطقه حفاظت شده ایران با مساحت یک میلیون و ۴۷۰ هزار هکتار، خاستگاه زیست یوزپلنگ ایرانی به شمار می‌رود که در شرق استان سمنان قرار دارد.

کد خبر 504404 برچسب‌ها حیوانات - حیات وحش استان سمنان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: حیوانات حیات وحش استان سمنان پارک ملی توران استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۱۱۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتخاد تدابیر امنیتی در برگزاری دور دوم انتخابات شهر و استان تهران

محسن نایبی عصر چهارشنبه در دومین جلسه ستاد امنیت انتخابات استان تهران که با حضور شجاعان رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات، امنیت و هوشمندسازی وزارت کشور، جلایی، مدیرکل فناوری شورای نگهبان، علوی، قائم مقام شورای نگهبان هیات نظارت استان تهران و سیدکمال سادات مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری تهران و دیگر اعضاء برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید «مرتضی مطهری» و تبریک روز معلم و مقام استاد اظهار کرد: خداوند را شاکر هستیم که علی‌رغم توطئه دشمنان نظام مقدس اسلامی، انتخابات ۱۱ اسفند در سلامت و امنیت کامل برگزار و باعث فخر و مباهات کشور و سرخوردگی بدخواهان این ملت شد.

نایبی با اشاره به پاسخ مقتدرانه سپاه پاسداران در عملیات وعده صادق گفت: اثرات و برکات این اقدام در آینده و هرچه بیشتر بگذرد نمایان‌تر خواهد شد.

وی عنوان کرد: تأمین امنیت روانی و سلامت مرحله دوم انتخابات به اندازه مرحله اول انتخابات دارای اهمیت است.

معاون امنیتی و انتظامی استانداری تهران از اخذ تدابیر امنیتی در برگزاری دور دوم انتخابات شهر و استان تهران خبر داد و افزود: دشمن از هر حربه‌ای برای بر هم زدن امنیت روانی در جامعه استفاده می‌کند و ما تمام ظرفیت و توان خود را به کار خواهیم گرفت تا نقشه آنان را خنثی کنیم.

بر اساس این گزارش مرحله دوم انتخابات روز ۲۱ اردیبهشت ماه سال جاری در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس به صورت تمام الکترونیک و در حوزه انتخابیه ورامین، قرچک و پیشوا مانند دور اول برگزار خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • ماجرای حصار‌کشی در پارک لاله چیست؟ شهرداری درختان لاله را هم قطع می‌کند؟
  • هفت گوهر نایاب زاگرس در خطر انقراض
  • اتخاد تدابیر امنیتی در برگزاری دور دوم انتخابات شهر و استان تهران
  • کشف لاشه یک قلاده پلنگ در یک منطقه شکار ممنوع/ عکس
  • اخذ تدابیر امنیتی در برگزاری دور دوم انتخابات شهر و استان تهران
  • زادآوری‌های جدید در باغ وحش ارم
  • پلاناریا ؛ این موجود توانایی باز زایی عجیبی دارد! (+فیلم و عکس)
  • پلاناریا ؛ این موجود توانایی بازرزایی عجیبی دارد! (+فیلم و عکس)
  • انسیه خزعلی توضیح داد؛ طرح زیست عفیفانه در حوزه حجاب و عفاف چیست؟
  • در این جنگل، چوب ها تبدیل به سنگ شدند! /درباره یکی از جالب ترین مکان های روی زمین (+تصاویر)