Web Analytics Made Easy - Statcounter

چیزی به آغاز ماه مبارک رمضان نمانده است، ماهی که مهمان سفره خدا هستیم؛ اما ضیافت الهی امسال با سال‌های پیش تفاوت دارد و ضیافتی با عنوان ضیافت همدلی را رقم زده است. ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، روزه‌داری در ماه مبارک رمضان تلنگر بزرگی برای فهم رنج و مشکلات نیازمندان و محرومان است و مردم نیکوکار براساس فرامین دینی و سنت‌های حسنه اجتماعی خود در این ماه توجه ویژه‌ای به نیازمندان دارند و به طرق مختلف سعی می‌کنند تا گره‌ای هر چند کوچک از مشکلات این قشر جامعه باز کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال‌های اخیر به دلیل مشکلات اقتصادی قدرت خرید مردم به ویژه نیازمندان کاهش یافته و نمی‌توانند آن طور که باید و شاید مایحتاج ضروری خود و خانواده را فراهم کنند. 

به غیر از مردمی که به طور خودجوش اقدام به تهیه بسته‌های معیشتی می‌کنند، سازمان‌ها و نهادها هم بیکار ننشستند و هر کدام به نحوی در این کار خداپسندانه شرکت می‌کنند و باقیات و صالحاتی برای خویش باقی می‌گذارند.

ضیافت الهی از ششم اردیبهشت لغایت چهارم خرداد اجرا می‌شود

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اصفهان، با اشاره به وضعیتی که کرونا برای کشور رقم زده، اظهار داشت: امسال سفره‌های افطاری با سال‌های قبل متفاوت است.

حجت‌الاسلام ولی‌الله روان افزود: تعطیلی مساجد، بقاع متبرکه و عدم حضور مردم در اماکن مذهبی به‌دنبال شیوع کرونا ویروس، بسته‌های معیشتی شامل برخی از مایحتاج عمومی خانواده‌ها نظیر برنج، مرغ، ماکارونی، رب گوجه‌فرنگی، روغن و حبوبات با کمک هیئت امنا و خیران  به خانواده‌های نیازمند اهدا می‌شود.

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه هر‌ساله در ماه رمضان طرح ضیافت الهی توسط این نهاد، اجرا می‌شود، گفت: در حال حاضر با توجه به فضای حاکم بر جامعه، ضیافت همدلی در ضیافت الهی گنجانده شده است.

وی تصریح کرد: چندین سال از اجرای طرح ضیافت الهی در سطح بقاع متبرکه در ایام ماه مبارک رمضان می‌گذرد ولی امسال شیوع کرونا و تصمیمات ستاد ملی کرونا، سبب تغییر نحوه ارائه خدمات شده است.

حجت‌الاسلام روان ادامه داد: طرح ضیافت الهی از ششم اردیبهشت ماه سال جاری آغاز و تا چهارم خردادماه ادامه می‌یابد و به‌غیر از موضوع تبلیغات محیطی متناسب با ایام ماه رمضان، مسئله پخش دائمی تلاوت قرآن، اذان، ادعیه و مناجات سحرگاهی از مساجد و بقاع متبرکه در دستور کار است.

برگزاری رزمایش «ضیافت همدلی» در بقاع متبرکه/ توزیع 110 هزار بسته معیشتی در بین نیازمندانبرنامه ضیافت همدلی در همدان برگزار می‌شودرهبر انقلاب: ماه رمضان، ماه فرصت‌هاست/ همۀ بیماری‌های مهلک در این ماه قابل درمان است

برنامه‌های ویژه ماه رمضان در مساجد و بقاع متبرکه بدون حضور مستمع برگزار می‌شود

وی با اشاره به اقدامات ضیافت الهی و بدون مستمع برگزار شدن برنامه‌های ویژه ماه مبارک رمضان در مساجد و امامزادگان، اظهار داشت: برنامه‌ها به دو صورت زنده و تولیدی و بدون حضور مردم تهیه و از طریق شبکه استانی و ملی پخش می‌شود.

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان خاطرنشان کرد: همانند سال‌های گذشته یکی دیگر از اقدامات اجرایی در ضیافت الهی جزء خوانی روزانه قرآن کریم با حضور قاریان ممتاز در بقاع شاخص از جمله امامزاده هلال بن علی و امامزاده نرمی است که امسال نیز برای حفظ سلامت مردم بدون حضور آن‌ها برگزار می‌شود و از تلویزیون می‌توانند برنامه جزءخوانی را دنبال کنند.

وی افزود: برنامه‌های تولیدی تفسیر قرآن در چند بقعه شاخص انجام شده و به صورت روزانه از شبکه‌های استانی صدا و سیما و شبکه ملی به سمع و نظر مردم خداجو و قرآن دوست خواهد رسید.

حجت‌الاسلام روان با بیان اینکه یکسری اقدامات ترویجی و تبلیغی قرآن کریم در دستور کار قرار دارد، گفت: برنامه‌های قرائت قرآن و اقامه اذان از مساجد و بقاع متبرکه توسط قاریان و موذن‌ها به صورت زنده پخش می‌شود.

وی ادامه داد: در ماه مبارک رمضان مناسبت‌های مختلفی از جمله وفات حضرت خدیجه (س)، ولادت امام حسن مجتبی(ع)، شب‌های قدر و شهادت امیرالمومنین (ع) وجود دارد، بنابراین برنامه‌های متناسب با این موضوعات تهیه و تدارک دیده شده که هر کدام در زمان خود پخش می‌شود.

بیش از 8 هزار بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع می‌شود

حجت‌الاسلام روان تصریح کرد: امسال برپایی سفره‌های ساده افطاری در بقاع و مساجد را نخواهیم داشت ولی این طرح با عنوان رزمایش ضیافت همدلی اجرا می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت برپایی نماز عید فطر با توجه به شرایط فعلی جامعه، اظهار داشت: در صورت رفع موانع و دستور ستاد ملی کرونا مبنی بر اقامه نماز، نماز عید در بقاع شاخص برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان افزود: تبلیغات و اطلاع‌رسانی در فضای مجازی در نظر گرفته شده و کانال‌هایی با عنوان اسامی امامزادگان فعال می‌شود تا شعار «در خانه بمانیم» ترویج داده شود و هم اینکه اقدامات انجام شده در ایام ماه مبارک رمضان از این طریق در اختیار مردم قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: ضیافت الهی در 49 بقعه شاخص استان با حدود 150 برنامه با 6 عنوان پخش روزانه جزءخوانی قرآن، ترتیل‌خوانی، تفسیر قرآن، پخش اذان، ایجاد کانال در فضای مجازی و ویژه برنامه کاروان شادی نسیم کرامت برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام روان با بیان اینکه ضیافت همدلی به نوعی جایگزین سفره‌های افطاری شده، گفت: تهیه بسته‌های معیشتی در راستای کمک به اقشار محروم و آسیب‌پذیر و ترویج فرهنگ انفاق و نوع‌دوستی طراحی شده و سازمان اوقاف و امور خیریه اقدام به تهیه و توزیع 110 هزار بسته غذایی برای اهدا به نیازمندان در کل کشور اقدام کرده و در استان اصفهان پیش‌بینی می‌شود بیش از 8 هزار بسته غذایی با مشارکت خیران، هیئت امنای  49 بقعه شاخص و موقوفات مرتبط به جامعه هدف اهدا شود.

انتهای پیام/166/ ز

R41346/P/S6,51/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حجت الاسلام روان ماه مبارک رمضان برگزار می شود ضیافت همدلی بقاع متبرکه ضیافت الهی برنامه ها ماه رمضان هزار بسته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۱۲۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت مبلغان کشور در ماه رمضان از زبان مدیرکل تبلیغ عمومی/ استقبال بی‌نظیر «تبلیغ اولی‌ها»

مدیرکل تبلیغ عمومی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی بیان کرد: در ماه مبارک رمضان سال جاری بیش از ۱۱۵۰۰ مبلغ به صورت فردی و گروهی از سوی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم جهت نشر معارف دینی و ارزش‌های انقلاب به نقاط مختلف کشور اعزام شدند.

به گزارش ایسنا،  حجت الاسلام والمسلمین سید حامد شریعتمداری -مدیرکل تبلیغ عمومی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی- از فعالیت ۳۷۱ گروه تبلیغی ـ جهادی با استعداد ۴۵۰۰ مبلغ در ماه مبارک رمضان ۱۴۴۵ در عرصه های گوناگون تبلیغی نظیر فعالیت در مساجد و هیئات، مناطق گردشگری و ساحل، مترو، برنامه های جنگ شادی در بوستان ها، مراکز فرهنگی، کانون های اصلاح و تربیت، زندان ها و سایر محیط های ویژه خبر داد.

مدیرکل تبلیغ عمومی اظهار کرد: در ماه رمضان سال جاری استقبال خوبی از تبلیغ خصوصا با توجه به تعطیلات نوروز و فرصت تبلیغ در میان اقوام و خویشان شکل گرفت و بیش از ۱۱.۵۰۰ مبلغ در سراسر کشور به فعالیت تبلیغی پرداختند که از این تعداد ۱۹۴۴مبلغ خواهر بوده‌اند.

وی با بیان اینکه سهم شعبه قم، ۶۹۷۲ مبلغ بوده و۲۳۷ گروه تبلیغی به نقاط مختلف شامل نقاط محروم و مناطق مشترک اعزام شده‌اند، خاطرنشان کرد: ۴۷ درصد اعزام شعبه قم به صورت گروهی بوده و با محاسبه مبلغان اعزامی حوزه علمیه قم که حدود۳هزار نفر و سازمان اوقاف و امور خیریه هم که حدود ۲هزارنفر اعزام مبلغ داشته‌اند در مجموع ۱۶هزار و ۵۰۰ مبلغ در سرتاسر کشور عزیزمان به فعالیت تبلیغی پرداخته‌اند.  

حجت الاسلام والمسلمین شریعتمداری تصریح کرد: از دیگر ویژگی‌های تبلیغی ماه مبارک رمضان امسال استقبال «تبلیغ اولی‌ها» بود که با توجه به برخط شدن تشکیل پرونده تبلیغی و روند صعودی آن، شاهد گسترش دامنه تبلیغ در میان نسل جوان‌تر حوزه بودیم.

مدیرکل تبلیغ عمومی ابراز کرد: از مهمترین موضوعات مطرح شده در ایام تبلیغی ماه رمضان ۱۴۴۵ هجری قمری توسط مبلغان می‌توان به «اندیشه مقاومت»، «جهاد تبیین»، «تفسیر قرآن کریم»، «تقویت بنیان خانواده» و ... اشاره کرد.

وی با اشاره به دریافت گزارش‌های تصویری از فعالیت مبلغان و گروه های تبلیغی نسبت به انجام ارزیابی های چندلایه از طریق خود ارزیابی، ارزیابی سرگروه و اعضاء به صورت متقابل، ارزیابی نهاد درخواست کننده، ارزیابی کارشناس مسئولان تبلیغی که به صورت تصادفی از میان مبلغان انجام شده و بررسی گزارشات تصویری، و ارتباط با نهادهای رصدی در رابطه با فعالیت مبلغان خبرداد و گفت: گزارشات تصویری از فعالیت اثربخش مبلغان در محیط هایی گسترده، افزون بر مساجد و حسینیه ها و تکایا خبر می دهد به صورتی که قشر خاکستری مردم را نیز در میان مخاطبان پوشش داده است به عنوان مثال برگزاری تلاوت قرآن در بوستان ها و برگزاری مجالس خانگی قرآنی که با استقبال خوب مردم مواجه شده از جمله خدمات ارزشمند طلاب و مبلغان عزیز بوده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تعلیم عفاف و حجاب در مدارس در اولویت باشد
  • دانش‌آموزان ‌‌باید بدانند فلسفه مرگ بر آمریکا و اسرائیل چیست
  • حضور قاریان ایرانی در نمایشگاه کابل جلوه‌ای از همدلی دو ملت
  • اعتراضات دانشجویی در آمریکا، انعکاس نامه رهبر انقلاب به جوانان غربی است
  • ابراز خرسندی بوئین میاندشتی‌ها از بارش رحمت الهی + فیلم
  • برگزاری مراسم سالگرد شهادت امام صادق (ع) در ۱۶۲ بقعه متبرکه گیلان
  • پیشرفت ۵۰ درصدی طرح انتقال آب به اصفهان/ اتفاقات خوشایند حوزه تولید ثمره همدلی مردم است
  • لزوم توجه جدی دادستان‌ها به عملکرد حوزه‌های تحت امر/ اهمیت رسیدگی سریع توأم با دقت به پرونده‌ها
  • گفتمان انقلاب و ولایت در سراسر جهان تاثیرات گسترده داشته است
  • وضعیت مبلغان کشور در ماه رمضان از زبان مدیرکل تبلیغ عمومی/ استقبال بی‌نظیر «تبلیغ اولی‌ها»