Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-01@03:01:48 GMT

فوتبال آلمان از ۲۰ اردیبهشت راه می‌افتد

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۱۲۳۴۴

فوتبال آلمان از ۲۰ اردیبهشت راه می‌افتد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از یورونیوز، رقابت‌های فوتبال حرفه‌ای آلمان (بوندسلیگا) که از اوایل ماه مارس به دلیل شیوع ویروس کرونا در این کشور به حال تعلیق درآمده بود در صورت موافقت مقام‌های دولتی از روز شنبه نهم ماه مه/بیستم اردیبهشت از سر گرفته می‌شود.

کریشتین شیفرت،‌ رئیس سازمان لیگ حرفه‌ای آلمان با اعلام این خبر قطعیت یافتن اجرای چنین تصمیمی را مشروط به موافقت مقامات بهداشتی و نهادهای اداره کننده بحران سلامت در این کشور دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این درحالیست که نشریه ورزشی کیکر آلمان از موافقت وزارت بهداشت این کشور برای از سرگیری رقابت‌های بوندسلیگا بدون حضور تماشاگر خبر داده است.

از سوی دیگر گفته می‌شود وزارت بهداشت آلمان با هماهنگی سازمان لیگ پروتکلی بسیار دقیق و حساب شده را برای برگزاری این مسابقات تعریف کرده که کلیه ارکان باشگاه‌ها هنگام مسابقات بایست به آن احترام بگذارند.

در این پروتکل دستورالعمل‌های زیادی از جمله تعیین یک مسئول بهداشتی برای هر تیم، نحوه برگزاری جلسات تیم‌ها در رختکن و رعایت برخی نکات بهداشتی از سوی بازیکنان مورد تاکید قرار گرفته است.

بدین ترتیب بوندسلیگا نخستین لیگ معتبر اروپایی است که پس از توقف یک به یک مسابقات داخلی در اروپا به دلیل شیوع بیماری کووید ۱۹ بار دیگر و البته بدون تماشاگر از سر گرفته خواهد شد.

برخی تیم‌های باشگاهی در آلمان نظیر بایرن مونیخ و شالکه پیش از اعلام از سرگیری مسابقات تمرین‌های خود را آغاز کرده بودند.

تمرین شالکه- عکس‌ها از AP

این تصمیم همخوان و در راستای تمایل اتحادیه فوتبال اروپا،‌ یوفا است که در نشست روز پنجشنبه خود بر لزوم اتمام کلیه مسابقات لیگ‌های داخلی در تابستان سال جاری تاکید کرده است.

اتحادیه فوتبال اروپا، یوفا و اتحادیه باشگاه‌های اروپا طی نشستی که بر سر تعیین مهلت به پایان رسیدن لیگ‌های داخلی به توافق رسیده‌اند. بر اساس این توافق رقابت‌های باشگاهی ملی بایست تا پایان ماه ژوئیه به اتمام برسد تا زمینه برپایی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا در ماه اوت فراهم شود.

کد خبر 504413 برچسب‌ها فوتبال - بوندس لیگا آلمان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: فوتبال بوندس لیگا آلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۱۲۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مربی مورد علاقه ایرانی‌ها مفسر اسکای شد

به گزارش ورزش سه، کریستوف دام در دوران سلطه بایرن مونیخ بر فوتبال آلمان با سبک خاص خود تیمی درخشان در لورکوزن ساخت تا موی دماغ بایرن در راه کسب عناوین قهرمانی شود. او پیش از ژابی آلونسو سرمربی اسپانیایی بایر لورکوزن نزدیک‌ترین فردی بود که می‌توانست با لورکوزن قهرمان آلمان بشود اما آنها در یک شب عجیب مقابل باشگاه اونترهاخینگ شکست خوردند و قهرمانی را به بایرن مونیخ واگذار کردند تا این درد همیشه همراه دام بماند.

دام در سال‌های بعد به دلیل استفاده از مواد مخدر دستگیر شد و شهرت و سابقه درخشانش در فوتبال آلمان را از دست داد. در حالی که او حتی آماده پذیرش هدایت تیم ملی آلمان نیز بود. این مربی که یک دوره بیماری را پشت سر گذاشته امروز در ورزشگاه بای آرنا استادیوم خانگی لورکوزن به عنوان مفسر مسابقه این تیم مقابل اشتوتگارت حاضر بود و به شدت مورد تشویق هواداران لورکوزن قرار گرفت.

این مرد ۷۰ ساله سابقه هدایت هر دو تیم اشتوتگارت و لورکوزن را بر عهده داشته است. جالب است بدانید که دام چند باری نامزد هدایت تیم ملی فوتبال ایران بوده و دستیار نزدیکش رولند کخ هم در زمانی سرمربی استقلال را بر عهده داشته است.

او در دورانی که سرمربی بایرلورکوزن هم بود دو شاگرد ایرانی داشت و مهدی پاشازاده و داریوش یزدانی دو بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران برای ۲ فصل زیر نظر او کار کردند تا دام چندان هم با بازیکنان غریبه نباشد.

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۱۱ اردیبهشت
  • لحظه به لحظه با ال‌کلاسیکوی فوتبال اروپا
  • پخش زنده بازی‌های فوتبال امروز سه‌شنبه ۱۱‌ اردیبهشت از تلویزیون + سایت آنتن و آپارات
  • ماموریت جدید برای قاتل هالند: هری کین!
  • تقویت دفاع نظامی و غیرنظامی در دستورکار آلمان
  • درخواست نمایندگان پارلمان اروپا برای تقویت دفاع ضد جاسوسی
  • قهرمانی ایران در رقابت های جهانی والیبال دانش آموزی
  • عبدلی سومین بار حدنصاب ملی شنا را در مسابقات آلمان جابجا کرد
  • بورل: رویارویی هسته‌ای به یک احتمال واقعی تبدیل شده است
  • مربی مورد علاقه ایرانی‌ها مفسر اسکای شد