Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- جلسه ویدئو کنفرانسی کمیته اجرایی یوفا امروز (پنجشنبه) برگزار شد. یکی از تصمیمات اعلام شده، تغییر ندادن نام تورنمنت یورو 2020 بود.
به گزارش آریا، در حال حاضر دو سناریو برای ادامه دادن بازی های فصل جاری وجود دارد. سناریوی اول این است که رقابت های باشگاهی در کشورهای مختلف همزمان با رقابت های اروپایی (لیگ اروپا و لیگ قهرمانان اروپا) برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سناریوی دوم هم این است که رقابت های اروپایی بعد از پایان رقابت های لیگ داخلی در کشورهای مختلف و در ماه آگوست شروع شود. در این جلسه کارگروه های مختلف نتایج تحقیقات شان را ارائه کردند. از لیگ های اروپایی تا اتحادیه باشگاه های اروپایی و FIFPRO اروپا. در کل یوفا می خواهد برنامه ای جامع و هماهنگ برای شروع مجدد بازی ها ارائه کند و تمام موارد ایمنی و بهداشتی در نظر گرفته شود. اولویت اول، سلامت تمام افراد درگیر در رقابت های فوتبال است.
کمیته اجرایی یوفا بر این نکته تاکید دارد که باشگاه ها برای کسب سهمیه حضور در رقابت های اروپایی باید در زمین بازی به نتیجه لازم برسند. بنابراین یوفا از تمام کشورها خواسته شرایط برگزاری بازی ها را مهیا کنند تا سرنوشت لیگ داخلی هر کشور در زمین مشخص شود. اگر شرایط برای ادامه بازی ها با همان فرمت قبلی مهیا نباشد، بازی های باقیمانده از فصل جاری باید با فرمتی متفاوت برگزار شود و باز هم باشگاه ها سهمیه حضور در رقابت های اروپایی را براساس نتیجه ای که در زمین کسب شده به دست بیاورند.
فقط در شرایط زیر است که مسئولان برگزاری لیگ در کشورهای اروپا می توانند رقابت های باشگاهی فصل جاری را لغو کنند:
- دستور رسمی منع برگزاری رقابت های ورزشی در یک کشور که باعث شود فرصتی برای به پایان رساندن فصل جاری رقابت ها قبل از شروع فصل بعد وجود نداشته باشد.
- مشکلات بزرگ اقتصادی که ادامه دادن رقابت های فصل جاری را غیرممکن کند.
اگر لیگ داخلی یک کشور اروپایی به خاطر دلایل فوق لغو شود، یوفا از مسئولان برگزاری آن لیگ می خواهد تیم هایی که سهمیه حضور در رقابت های اروپایی 2020-2021 را کسب می کنند براساس برتری در رقابت های فصل 2019-2020 انتخاب شوند:
- روش انتخاب تیم ها باید بی طرفانه، شفاف و بدون تبعیض باشد.
- مقامات مسئول در کشور موردنظر باید تصمیم نهایی در مورد انتخاب تیم ها را تایید کنند.
البته این حق برای یوفا محفوظ است که تیم های معرفی شده توسط مسئولان لیگ داخلی در کشورهای اروپایی را بررسی یا رد کند. این در صورتی است که لغو بازی های فصل جاری براساس دلایلی که یوفا مشخص کرده اتفاق نیفتاده باشد یا اینکه روند انتخاب تیم ها برای حضور در رقابت های اروپایی فصل بعد، بی طرفانه، شفاف، بدون تبعیض و عادلانه نباشد.
بر اساس بیانیه یوفا این احتمال که مسابقات لیگ‌‌های داخلی پشت درهای بسته از سر گرفته شوند، افزایش پیدا می‌کند، تصمیمی که مقامات بوندس‌لیگای آلمان قصد دارند با کسب مجوز از دولت آن را از روز نهم (20 اردیبهشت) اجرایی کنند. اما در مورد کشورهایی مانند انگلیس، ایتالیا و اسپانیا که بیشتر از آلمان از شیوع کرونا ضربه خورده‌اند ممکن است که حتی برگزاری بازی‌ها پشت درهای بسته امکان‌پذیر نباشد.
یوفا در این باره هم عنوان کرد: اگر یک لیگ داخلی زودتر از موعد مختومه شود، یوفا از فدراسیون و اتحادیه‌های متبوع، خواهد خواست که نمایندگان آن کشور را بر اساس شایستگی‌ ورزشی برای حضور در رقابت‌های اروپایی فصل آینده انتخاب و معرفی کند. پروسه این انتخاب هم باید اصولی عینی، شفاف و فاقد از هرگونه تبعیض باشد. از این رو فدراسیون‌ها و لیگ‌ها باید صلاحیت تعیین جایگاه‌های نهایی در رقابت‌های داخلی‌ را بر اساس شرایط موجود در هر لیگ داشته باشند.
اتحادیه فوتبال اروپا اما این حق را برای خود قائل شده که در صورت پی بردن به وجود هر گونه تخلف یا بی‌عدالتی در پروسه انتخاب نمایندگان کشور‌ها، تیم‌های معرفی شده از سوی هر فدراسیون را برای شرکت در لیگ قهرمانان یا لیگ اروپای فصل آینده رد صلاحیت کند.
در بخش پایانی بیانیه یوفا آمده است: در صورت مشاهده وجود بی‌عدالتی در پروسه اعطای سهمیه رقابت‌های باشگاهی یوفا به تیم‌ها از سوی فدراسیون‌ها، اتحادیه فوتبال اروپا این حق را برای خود قائل است که آن پروسه را ملغی اعلام کند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: یوفا لیگ قهرمانان لیگ اروپا حضور در رقابت های اروپایی لیگ داخلی فصل جاری بازی ها تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۱۲۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تارتار: انصافا حق‌مان برد بود

به گزارش ورزش سه، مهدی تارتار پس از تساوی ۱-۱ ملوان برابر استقلال خوزستان در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: بازی سختی بود. من قبل از بازی هم گفتم استقلال خوزستان دور برگشت نتایج خوبی گرفته و کارمان سخت بود، اما انصافا می‌توانستیم برنده باشیم. فکر می‌کنم روی صحنه گل خطا روی مدافع ما صورت گرفت.

وی افزود: ما فیلم را بازبینی کردیم. بازیکن خارجی حریف، اندونگ، خطا انجام می‌دهد و خودش هم بعد از ریباند گل را می‌زند. امیدوارم ما اشتباه کرده باشیم، چون آقای کوپال ناظمی از داوران خوب ما هستند، اما فکر می‌کنم در آن صحنه اشتباه کردند و امیدوارم کارشناسی شود. بعد از آن هم بازی متعادل بود.

تارتار در پایان در خصوص شرایط استقلال خوزستان گفت: استقلال در نیم فصل تیمش را تقویت کرده و فکر می‌کنم دور برگشت نتایج خوبی داشته و در این زمین چند برد و مساوی کسب کرده و تیم بهتری شده است. امیدوارم تیمی که استحقاق ماندن در لیگ را دارد، بماند و در حقش اجحاف نشود و داوران ما هم با توجه به اینکه VAR نیست، دقت داشته باشند که خدایی نکرده حقی از تیمی تضییع نشود.

دیگر خبرها

  • رسمی: لیست تیم‌های یورو 26 نفره شد
  • ناراحتی مربی سابق رئال از میلان: امیدوار به یونایتد
  • معرفی تنیسور‌های مرحله نیمه نهایی رقابت‌های بین المللی ساحلی کیش
  • حکم دادگاه لاهه برای دستگیری نتانیاهو جدی است
  • گلایه امری از لیگ برتر: جلوی رویای تیم‌ها را می‌گیرند!
  • تارتار: انصافا حق‌مان برد بود
  • نتایج کنکور تربیت معلم آخر اردیبهشت اعلام می‌شود/جدول دروس تغییر می‌کند
  • امری: سطح بالای لیگ برتر مانع موفقیت تیم‌های انگلیسی در اروپا است
  • تیمو ورنر باقی بازی‌های فصل جاری را از دست داد
  • طارمی عامل خروج «الکسیس سانچز» از اینتر