Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام صدیقی با بیان‌اینکه علت تاخیر در ظهور امام زمان(عج) این است که ما همه چیز خود را برای ایشان هزینه نمی‌کنیم، گفت: در حالی که جان همه ما قائم به امام زمان(عج) است.

به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین «کاظم صدیقی» در مراسم دعای ندبه امروز (جمعه، ۵ اردیبهشت) در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)‌ که در قالب فضای مجازی و همراه با پخش زنده از شبکه یک سیما برگزار شد به سخنرانی پرداخت و گفت: فضیلت ماه مبارک رمضان به قدری است که برای ما قابل اندازه‌گیری نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جمعه موقت تهران با استناد به روایتی تصریح کرد:‌ سیل حکمت، دانش، شگفتی‌ها از دامن حضرت امیرمومنان امام علی(ع) و اهل‌بیت(ع) روان است، هیچ کس در گذشته و آینده با آل محمد(ص) قابل مقایسه نیست آنها جلوه حق‌تعال و مظهر صفات جمال و جلال الهی هستند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان اینکه ماه رمضان جلوه خدا، قطعه بهشتی زمان روی زمین و ظرف نزول قرآن کریم است، تاکید کرد:‌ قرآن حقیقتی دارد که اگر بر کوه نازل می‌شد تاب پذیرش آن را نداشت، قرآن جلوه خدا و ماه رمضان ظرف این جلوه است.

 

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه  جلوه مکانی ولایت در روز عرفه و جلوه زمانی آن شب قدر است. اظهار کرد: شب قدر همه ملائک بر قلب ولایت نازل می‌شوند.

 

وی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان زمان جلوه خدا و انقلاب جان‌‌ها و تحول روان‌ها است. گفت: همه معصومین(ع) پیش از رسیدن رمضان به مومنان حقیقی هشدار می‌دادند که از برکات، فیوضات و رحمت این ماه بهره ببرند زیرا آغوش رحمت الهی برای همه باز شده است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی افزود: اگر در ماه رمضان حجاب‌ها را از دل خود کنار بزنیم اسماء الهی را می‌توانیم درک کنیم.

 

امام جمعه موقت تهران ادامه داد:‌ رمضان ماه نزول دفعی قرآن کریم است. قرآن حقیقی دارد که از شما مستور است و آن جمال امام زمان(عج) است که باید به آن دست پیدا کنید. برای این منظور باید مطهر شوید زیرا جز مطهرون به حقیقت قرآن دست پیدا نمی‌کنند.

 

وی با بیان اینکه محبت و عشق انسان را ذوب در محبوب می‌کند، تاکید کرد: امروز که جهان به ستوه آمده طبیب جان‌ها امام زمان(عج) است. اگر عشق به امام زمان(عج) واقعی باشد نشانه ذوب شدن ما در وجود حقیقی حضرت(عج) است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی ابراز کرد: علت تاخیر در ظهور امام زمان(عج) نبود محبت، مودت و عشق نسبت به ایشان است که همه چیز خود را هزینه ایشان نمی‌کنیم در حالی که جان همه ما قائم به وجود مقدس امام زمان(عج) است.

 

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه حقیقت رمضان بر مدار ولایت است، اظهار کرد:‌ ماه رمضان شهر صیام و اسلام است، روزه در بین عبادت‌ها امتیاز خاصی دارد که پاداش روزه‌دار را خود خدا می‌دهد.

 

وی افزود: انسان با روزه‌ خودسازی می‌کند به ترک شهوت، غضب و بداخلاقی می‌پردازد. روزه کلاس عرشی شدن، دل‌کندن و گسستن زنجیرهای تعلق به دنیا است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی در پایان خاطرنشان کرد:‌ حقیقت روزه ترک گناه است که باید برای کسب رضای الهی برای آن برنامه‌ریزی کرد، در این ایام قرآن و مسائل معرفتی را به فرزندان خود آموزش دهید.

 

پایان پیام/487

منبع: شبستان

کلیدواژه: ظهور امام زمان عج سبک زندگی منتظرانه حجت الاسلام صدیقی حجت الاسلام والمسلمین صدیقی امام جمعه موقت تهران امام زمان عج ماه رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۱۲۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه جلب عنایت امام زمان (عج)

حجت الاسلام والمسلمین قمی گفت: برای جلب عنایت حضرت صاحب الزمان (عج) باید ببینیم چه برنامه‌هایی مورد خواست ایشان است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • لزوم پرهیز از مجادله‌های بیهوده در سطح جامعه
  • شهید مطهری زمان شناس و با بصیرت بود
  • عملیات تنبیهی وعده صادق، اثبات ظهور قدرت نظامی ایران به جهان
  • شناساندن حضرت حجت(عج) به جهانیان؛ اولین گام ظهور
  • برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران
  • راه جلب عنایت امام زمان (عج)
  • جزئیات دریافت و توزیع قرآن و ادعیه در طرح ملی نورباران
  • حرکت به سمت بیانیه گام دوم انقلاب وظیفه اصلی فرماندار کاشان
  • رابطه بین دانش و صنعت تقویت شود
  • رسیدن به سن تکلیف آغاز مرحله جدید زندگی است