Web Analytics Made Easy - Statcounter

وبگاه خبری «بغداد الیوم» با انتشار اسنادی مدعی شد که به اسامی فهرست وزاری مأمور تشکیل کابینه دست پیدا کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وبگاه خبری «بغداد الیوم»، امروز (جمعه)، با انتشار اسنادی مدعی شد که به فهرست اسامی کابینه وزرای «مصطفی الکاظمی» مأمور تشکیل کابینه عراق دست پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق این اسناد، دولت الکاظمی وزارت‌خانه جدیدی به نام «وزارت امور بانوان» را احیا کرده است.

طبق گزارش بغداد الیوم، «جعفر صادق علاوی» وزیر بهداشت کنونی  در سمت خود باقی خواهد ماند. این درحالی است وزرای دو وزارتخانه دفاع و وزارت کشور عراق در این لیست هنوز مشخص نشده‌اند.

بغداد الیوم همچنین گزارش کرد که الکاظمی «محمد شیاع السودانی» نماینده مستقل پارلمان عراق را به عنوان وزیر کشاورزی عراق و «ابراهیم بحر العلوم» را به عنوان وزیر آموزش عالی انتخاب کرده است.

در این اسناد همچنین «جبار لعیبی» وزیر نفت سابق به عنوان وزیر نفت جدید انتخاب شده است.

بغداد الیوم در ادامه گزارش کرد که مأمور تشکیل کابینه در عراق «کاظم السهلانی» یکی از فعالان تظاهرات استان بصره را به عنوان وزیر کار و امور اجتماعی برگزیده است.

منابع رسمی عراق تاکنون هیچ فهرستی را تایید نکرده‌اند.

 

 

پایگاه خبری «بغداد الیوم»، روز چهارشنبه نیز به نقل از یک منبع آگاه سیاسی مدعی شد به پیش‌نویس ترکیب کامل‌نشده‌ای از کابنیه پیشنهادی الکاظمی دست یافت.

در این پیش نویس، «خالد بتال» برای وزارت برنامه ریزی، «حارث حسن» وزارت خارجه، «ابراهیم بحر العلوم» وزارت آموزش عالی، «فواد حسین» وزارت دارایی ، «خالد شوانی» وزارت دادگستری، «ریان محمد» وزارت شهرداری‌ها، «محمد شیاع» وزیارت کشاورزی، «هشام صالح داوود» وزارت نفت، «جاسم محمدالاسدی» وزارت منابع آبی، «عدنان الزرفی» وزارت برق، «کاظم السهلانی» وزارت فرهنگ، «مزاحم التمیمی» وزارت کشور و «مزاحم الخیاط» و «فللاح محمود احمد» یکی از آنها برای وزارت آموزش و پرورش معرفی شده بودند.

این گزارش منتشر شد که شبکه المیادین هم به نقل از منابع خود نامزدهای پیشنهادی الکاظمی برای وزارت نفت و خارجه را به ترتیب «جبار لعیبی»  و «حارث حسن» اعلام کرد.

«برهم صالح» رئیس‌جمهور عراق، نهم آوریل(۲۱ فروردین)، در پی انصراف «عدنان الزرفی» از نخست‌وزیری، «مصطفی الکاظمی» را مامور تشکیل کابینه کرد و بر اساس قانون اساسی، وی ۳۰ روز مهلت دارد تا کابینه جدید را برای گرفتن رأی اعتماد به پارلمان معرفی کند.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: فهرست وزرا بغداد الیوم الکاظمی عراق فهرست جدید عنوان وزیر تشکیل کابینه بغداد الیوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۱۲۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات علیه کابینه نتانیاهو در قدس / حمله معترضان به بن گویر

منابع خبری رژیم صهیونیستی از حمله تظاهرات کنندگان به «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم در حاشیه تظاهرات علیه کابینه نتانیاهو در قدس اشغالی خبر دادند.

به گزارش ایسنا، شهرک‌نشینان صهیونیست در قدس اشغالی، ساختمانی دولتی را محاصره کردند که ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی در آن حضور داشت.

تظاهرات کنندگان سد راه خودروی بن گویر شده و علیه او شعار داده و خواستار استعفای فوری او شدند.

به گزارش الجزیره، شهرک‌نشینان صهیونیست در قدس اشغالی دست به تظاهرات زده و خیابان‌ها را مسدود کردند و پلیس قادر به کنترل آنان نیست.

برخی منابع از وقوع درگیری‌هایی بین پلیس و تظاهرات کنندگان مقابل محل اقامت نتانیاهو در قدس اشغالی خبر دادند.

تظاهرات کنندگان خواستار استعفای نتانیاهو و امضای توافق مبادله اسرا با مقاومت شدند.

منابع عبری گزارش دادند پلیس با استفاده از ماشین‌های آب‌پاش برای متفرق کردن تظاهرات کنندگان استفاده کرده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • رایزن علمی و سرپرست دانشجویان ایرانی در کشور عراق منصوب شد
  • خودروی وزیر کابینه جنگی نتانیاهو واژگون شد
  • صف‌آرایی شکست‌خوردگان، علیه ایران | آمریکا و اروپا دوباره دست به تحریم شدند
  • نشست کابینه جنگ اسرائیل برای حمله احتمالی به رفح
  • دو عضو کابینه نتانیاهو استعفا کنند
  • هشدار/ این دو موبایل دیگر بروزرسانی دریافت نخواهند کرد
  • فهرست دانشگاه‌های خارج از کشور مورد تایید وزارت بهداشت اعلام شد
  • بحران ناتمام تل‌آویو
  • طوفان‌الاقصی| نشست کابینه جنگ برای حمله به رفح
  • تظاهرات علیه کابینه نتانیاهو در قدس / حمله معترضان به بن گویر