Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمیساریای عالی‌ پناهندگان سازمان ملل متحد از خطری که آوارگان مسلمان روهینگیایی سوار بر قایق‌ در خلیج بنگال و دریای اندامان را تهدید می‌کند، به شدت ابراز نگرانی کرد.

به گزارش پنجشنبه شب شبکه اسکای نیوز عربی، این کمیساریا از کشورهای جنوب شرق آسیا خواست که به رغم محدودیت‌های اعمال شده در مرزها برای کنترل شیوع ویروس کرونا، درهای خود را به روی پناهجویان نبندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گروه‌های حقوق بشری می‌گویند، پس از آن که مالزی درخواست پناهندگی اقلیت روهینگیایی را نپذیرفت، آنها راهی بنگلادش شده‌اند.

 هفته گذشته گارد ساحلی بنگلادش اعلام کرد، یک قایق حامل حدود ۴۰۰ روهینگیایی که هفته‌ها در آب‌های میان تایلند و مالزی سرگردان بود، به ساحل جنوبی بنگلادش رسیده است.

"اندریکا راتواته" مدیر دفتر منطقه‌ای کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در آسیا و اقیانوسیه از کشورها خواسته است برای جلوگیری از بروز بحران [انسانی] بیشترین همکاری و مسؤولیت پدیری را از خود نشان دهند.

وی گفت: گزارش‌های رسیده از خطرهای جدی و قریب‌الوقوع پیش روی مردان،‌ زنان و کودکان [روهینگیا] سوار بر قایق‌ها که امکان پهلو گرفتن در سواحل کشورها را ندارند،‌بسیار موجب نگرانی شده است.

این مقام کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد اظهار کرد: با توجه به بحران بی‌سابقه کنونی ناشی از بیماری کووید-۱۹، تمام کشورها باید مرزهای خود را به‌ صورت مناسب مدیریت کنند، اما این گونه اقدامات نباید موجب بستن راه‌ پناهندگی به روی افراد و بازگرداندن آنها به موقعیت‌های خطرناک شود.

مقام‌های بنگلادشی اعلام کردند که آنها هیچ پناهنده روهینگیایی جدیدی را نخواهند پذیرفت، این درحالی است که یک مقام گارد ساحلی این کشور گفت، عملیات جستجو برای یافتن قایق‌ها همچنان ادامه دارد.

بسیاری از مردم میانمار، روهینگیایی‌ها را مهاجرانی غیرقانونی می‌دانند و این مردم از تبعیض‌هایی که علیه‌شان می‌شود در رنج هستند. دولت میانمار با روهینگیایی‌ها همانند افراد فاقد ملّیت و بی‌خانمان برخورد کرده و به آن‌ها تابعیت نمی‌دهد. روهینگیایی‌ها با محدودیت‌های سفت و سختی از جمله محدودیت در جابجایی، دسترسی به امکانات پزشکی و آموزشی رو به رو هستند. 
بیش از یک میلیون مسلمان روهینگیایی با فرار از جنگ و قتل عام ارتش و بودائیان افراطی در ایالت رخین در سال ۲۰۱۷ از میانمار به بنگلادش پناهنده شده و اکنون در اردوگاه‌های مرزی این کشور ساکن هستند.

سازمان ملل متحد در پی حملات نظامی ماه اوت ۲۰۱۷ (تیر/ مرداد ۹۶) علیه روهینگیا و اخراج گروهی آن‌ها به بنگلادش، نظامیان میانماری را عامل پاکسازی قومی و نسل‌کشی مسلمانان روهینگیا معرفی کرد و ارتش این کشور را بدنام‌ترین ارتش جهان نامید. 
با توجه به گزارش دیده‌بان حقوق بشر، اردوگاه‌های شلوغ مسلمانان روهینگیا در بنگلادش و همچنین میانمار در واقع بمب‌های ساعتی کرونا هستند. 
این اردوگاه‌ها از هیچ استاندارد بهداشتی برخوردار نیستند و عدم دسترسی به بهداشت، ساکنین اردوگاه‌ها را به شدت در مقابل کرونا آسیب پذیر ساخته است.

منبع: الف

کلیدواژه: سازمان ملل متحد اردوگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۱۳۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرزام: باید شرایط آمادگی استاندارد را در روئینگ داشته باشیم

سرمربی تیم روئینگ کشورمان گفت: خداراشکر هر سال شرایط کسب سهمیه المپیک ما بهتر از قبل بوده است و اگر بحث کمیت را کنار بگذاریم، در کیفیت هم پیشرفت داشتیم. - اخبار ورزشی -

افشین فرزام در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم در خصوص عملکرد درخشان فدراسیون قایقرانی در مسابقات کسب سهمیه المپیک پاریس گفت:  هر کشوری بیشتر از دو سهمیه نمی‌توانست در این مسابقات به دست آورد و تنها کشورهایی که دو سهمیه گرفتند ژاپن، ازبکستان و ایران بودند و 18 تیم حاضر در این مسابقات حداکثر یک سهمیه گرفتند. مخصوصا در قایق دو نفره فقط ایران، ژاپن و ازبکستان توانستند به سهمیه قایق دو نفره دست پیدا کنند و ما نهایت سهمیه‌ای که می توانستیم را از این مسابقات به دست آوردیم.

وی تاکید کرد: از المپیک پکن به بعد که روئینگ به صورت رسمی فعال شد درست است دو سهمیه داشتیم اما الان که در قایق دو نفره سهمیه گرفتیم در واقع دو قایق و سه نفر را در المپیک خواهیم داشت و این بیشترین تعداد ورزشکار روئینگ است.

کسب اولین سهمیه قایق دونفره در تاریخ قایقرانی ایران

 

فرزام تصریح کرد: خداراشکر هر سال شرایط کسب سهمیه المپیک ما بهتر از قبل بوده است و اگر بحث کمیت را کنار بگذاریم، در کیفیت هم پیشرفت داشتیم به این دلیل که هم قایق دو نفره‌ای سهمیه گرفتیم که ژاپن همیشه سهمیه قایق گروهی را به دست آورده و ما با فاصله کمی با ژاپن و دو ثانیه اختلاف داشتیم. در تک نفره هم شرایط متفاوتی داشتیم و قهرمان روسیه که در المپیک توکیو مدال نقره گرفته بود تبعه ازبکستان شده بود و کیفیت مسابقات را بالا برده بود. اگر سال گذشته را مرور کنید برای کسب سهمیه فاصله زیادی را با ژاپن داشتیم ولی این فاصله امسال به حداقل رسید و ما و ژاپن فاصله کمی را با قایق اول که عنوان دار المپیک است داشتیم.

وی گفت: امیدوارم در ماه‌ها و روزهای باقیمانده تا المپیک شرایط آمادگی استاندارد که سایر کشورها برای این میدان بزرگ تدارک می بینند را داشته باشیم و ساده از کنار آن عبور نکنیم. هرچند 16-17 روز از سد شهر ارومیه استفاده کردیم و با همه لطف و محبت شهرهای میزبان  برای فراهم کردن بهترین شرایط، طبیعی است چون این سدها شرایط یک‌کمپ استاندارد را ندارند هیچ وقت آن ایده آلی که ما به دنبال آن هستیم را فراهم نمی‌کند و ما به اجبار با تمام شرایط کنار می آییم و سعی می‌کنیم بهترین استفاده را در بحث مسافت و بعد تمرین داشته باشیم.

سرمربی تیم روئینگ کشورمان افزود: برای پیش برد برنامه ها الان که سهمیه گرفته شده و گام اول که تثبیت سهمیه و حضور در المپیک بود، انجام شده است، امیدوارم به زودی نشستی برگزار شود تا با برنامه کار را پیش ببریم و داشته‌ها را ارزیابی کنیم تا بهترین تصمیم گرفته شود تا قطعا با انگیزه بچه‌ها و تلاش مضاعف شرایط خوبی را در المپیک رقم بزنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فرزام: باید شرایط آمادگی استاندارد را در روئینگ داشته باشیم
  • ال نینو و موج گرما آسیا را سوزانده است
  • قایق هایی از جنس ملودی (عکس)
  • موج گرما صد‌ها میلیون نفر را می‌سوزاند!
  • روایت یک دلداگی به همسر؛ مرد ایرانی ۲۵ سال در دریا سرگردان بود! +تصویر
  • محیط زیست به مثابه تمام دولت/تلنگری به طرفداران گفتمان سازش/نگرانی تمام‌نشدنی یک واگذاری
  • مجنون گیلانی که ده‌ها سال آواره‌ی دریا بود/ عشق لیلا با «کاجامه‌ خوس» چه کرد؟
  • نماز باران در بنگلادش
  • ببینید | ناگفته‌های دردناک و تلخ زنان سیستان و بلوچستان درباره آب؛ آواره‌ایم!
  • بیشترین نگرانی ما در اربعین کمبود ناوگان حمل و نقل است