Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، «شارل میشل» رئیس شورای اروپا، از توافق رهبران اتحادیه اروپا بر سر اختصاص کمک اضطراری خبر داده و گفته این کمک‌ها در چارچوب بودجه هفت ساله این اتحادیه اختصاص خواهد یافت.

تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار نفر در اروپا بر اثر ابتلاء به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند و کشورهایی مانند ایتالیا و اسپانیا در جریان شیوع این ویروس به لحاظ اقتصادی به شدت آسیب دیده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شارل میشل که پس از کنفرانس ویدئویی رهبران کشورهای عضو اتحادیه اروپاصحبت می‌کرد، اظهار داشت: شیوع این بیماری همه‌گیر همه کشورها عضو این اتحادیه را تحت فشار جدی قرار داده است و سلامت هر کشور عضو اتحادیه اروپا به سلامتی کل اتحادیه اروپا بستگی دارد. بنابراین در این وضعیت ما همه با هم هستیم.

آسوشیتدپرس می‌گوید، به دلیل این که شدت پیامدهای اقتصادی شیوع کرونا در اروپا یکسان نیست، برخی از کشورها مانند ایتالیا و اسپانیا اعتماد کمی دارند که شرکای ثروتمند اروپایی کمتر آسیب دیده مانند آلمان، هلند یا اتریش حاضر به حمایت از کمک‌های اقتصادی گسترده به کشورهای صدمه دیده باشند.

با این حال رهبران اتحادیه اروپا، کمیسیون اجرایی این اتحادیه را مأمور تعیین بودجه هفت سال آینده برای نجات اقتصادی کرده‌اند، هرچند بر سر جزئیات این کمک اختلافاتی وجود دارد.

بر اساس این گزارش، به رغم این که میزان این کمک‌های اضطراری مشخص نشده، اما مقام‌های اتحادیه اروپا معتقدند به یک تا پنج تریلیون یورو برای مقابله با پیامدهای اقتصادی ویروس کرونا نیاز است.

اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اجرایی اروپا، گفته است، تنها یک ابزار برای انتقال بودجه نجات اقتصادی با این ابعاد وجود دارد و آن هم بودجه اتحادیه اروپا است.

کد خبر 4908315 عبدالحمید بیاتی

منبع: مهر

کلیدواژه: شارل میشل اتحادیه اروپا ویروس کرونا شورای اروپا ویروس کرونا ایالات متحده آمریکا عراق رژیم صهیونیستی دونالد ترامپ عربستان سعودی روسیه فلسطین سوریه ایران شیوع کرونا لیبی داعش ترکیه اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۱۳۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی دانشگاه کاشان برای پذیرش دانشجویان تعلیق شده آمریکا و اروپا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ دانشگاه کاشان دراطلاعیه اعلام کرد دانشجویان اخراج شده و تعلیق شده آمریکایی و اروپایی در پردیس بین الملل دانشگاه کاشان پذیر می‌شوند.


رئیس دانشگاه کاشان با اشاره به آمادگی این دانشگاه برای ادامه تحصیل این دسته از دانشجویان در پردیس بین الملل دانشگاه کاشان گفت: همچنین این استادان می‌توانند به عنوان اعضای هیات علمی وابسته با دانشگاه کاشان همکاری کنند.


دکتر عباس کتابی افزود: در پی موج بیداری و آزادیخواهی دانشجویان آمریکایی و اروپایی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین در برابر جنایات رژیم اسرائیل، تعدادی از این دانشجویان تعلیق و اخراج شدند. برخی از اساتید این دانشگاه‌ها نیز به دلیل حمایت از دانشجویان اخراج شدند.


وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۱۲۰۰ دانشجوی بین المللی در پردیس بین الملل دانشگاه کاشان مشغول به تحصیل هستند،گفت: تعدادی از اساتید دانشگاه‌های خارجی نیز به عنوان اعضای هیات علمی وابسته با دانشگاه کاشان همکاری می‌کنند.

دیگر خبرها

  • رده‌بندی جدید لیگ‌های اروپایی؛ سری آ پس از 17 سال در بین دو لیگ برتر اروپا!
  • شوک به خیرونا: احتمال اخراج از اروپا و سقوط به لیگ 2
  • قرارداد میلیاردی اتحادیه اروپا با لبنان برای مهار مهاجران
  • چالش های اتحادیه اروپا در خاورمیانه چیست؟/ نگاه بروکسل به پرونده هسته ای ایران با اسرائیل متفاوت است/ اتحادیه اروپا می تواند با ایران در مقابله با تهدیدهای مشترک همکاری کند
  • چالش سخت آرسنال برای حفظ یکی از بهترین استعدادهای آکادمی‌اش
  • آمادگی دانشگاه کاشان برای پذیرش دانشجویان تعلیق شده آمریکا و اروپا
  • حکم دادگاه لاهه برای دستگیری نتانیاهو جدی است
  • گلایه امری از لیگ برتر: جلوی رویای تیم‌ها را می‌گیرند!
  • امری: سطح بالای لیگ برتر مانع موفقیت تیم‌های انگلیسی در اروپا است
  • دریسن: امیدواریم توماس توخل بایرن مونیخ را با جام اروپایی ترک کند