Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با دهه هلالیه و سالروز ولادت حضرت محمد هلال بن علی(ع)، مراسم عقد زوج جوان آران و بیدگلی در این حرم مطهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، همزمان با دهه هلالیه و سالروز ولادت حضرت محمد هلال بن علی(ع)،مراسم عقد زوج جوان آران و بیدگلی در حرم مطهر  نخستین مهاجر علوی به ایران حضرت محمدهلال بن علی(ع) برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این مراسم که با حضور چند تن از خادمان حرم مطهر و خانواده درجه یک این زوج جوان برگزار شد، با قرائت خطبه عقد، این زوج جوان در عین ساده زیستی و توکل بر خدا و در پرتو اهل بیت(ع)‌ زندگی مشترک خود را آغاز کردند.

 

همچنین از سوی آستان مقدس حضرت محمدهلال (ع)، یک جلد کلام الله مجید، بسته تبرکی و هدایایی به این زوج جوان اهدا شد.

 

آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی (ع) از برگزاری برنامه های عقد و آغاز زندگی مشترک زوج های جوان در این حرم مطهر استقبال می کند.

 

 

۲۰ شعبان المعظم تا اول رمضان المبارک در آران و بیدگل، ایام بزرگداشت حضرت محمدهلال(ع) با عنوان «دهه هلالیه» نامگذاری شده است.

 

حضرت محمد هلال بن علی(ع) در روز آخر ماه شعبان و شب اول ماه مبارک رمضان سال ۱۴ قمری در مدینه منوره متولد شد. امیرالمؤمنین(ع) برای ادای نماز مغرب به مسجد رفته بود که قنبر غلام آن حضرت، خبر ولادت این نوزاد را به مولایش داد، حضرت با شنیدن این خبر خوشحال شد و برای ادای شکر این نعمت به آسمان نگاه کرد، چون چشمش به هلال ماه رمضان افتاد، فرمود: «الحمد الله هذا هلال وجهه؛ این نوزاد رویش چون ماه است» و به همین مناسبت او را محمد هلال نام گذاشت و از آن پس بود که به هلال علی شهرت یافت. مادر او امامه دختر ابی العاص ابن ربیع و زینب دختر رسول خدا(ص) است، امامه بعد از حضرت فاطمه (س) و بنابر وصیت او به عقد حضرت علی (ع) در آمد، بنابراین محمد هلال که در برخی تذکره ها محمد اوسط هم آمده از طرف پدر، فرزند علی(ع) و از طرف مادر با دو واسطه به رسول خدا (ص) می رسد.

پایان پیام/513

منبع: شبستان

کلیدواژه: آستان مقدس امامزاده هلال بن علی ع حرم هلال بن علی ع شهرستان آران و بیدگل هلال بن علی آران و بیدگل عقد مراسم عقد اصفهان حضرت محمد هلال بن علی هلال بن علی ع حرم مطهر زوج جوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۱۳۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین فرصت عربستانی‌ها به محمد صلاح

ستاره مصری تیم فوتبال لیورپول برای دادن پاسخ مثبت به پیشنهاد هنگفت عربستانی‌ها فرصت چندانی ندارد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از اسکای اسپورتس؛ محمد صلاح در نقل‌وانتقالات تابستان سال گذشته یکی از گزینه‌های خرید لیگ حرفه‌ای فوتبال عربستان بود که در نهایت لیورپولی‌ها با رد این پیشنهاد هنگفت مانع انتقال ستاره مصری شدند.

الاهلی به دنبال هافبک جوان اتلتیکومادرید

بر اساس گزارش این رسانه انگلیسی؛ فرصت پیوستن محمد صلاح به لیگ حرفه‌ای فوتبال عربستان با توجه به تغییر استراتژی این لیگ محدود است. کمیته جذب بازیکنان خارجی فوتبال عربستان استراتژی جدید خود روی جذب بازیکنان جوان قرار داده و شاید نقل‌وانتقالات تابستان پیش‌رو آخرین فرصت محمد صلاح برای دادن پاسخ مثبت به پیشنهاد عربستانی‌ها خواهد بود. کمیته جذب بازیکنان خارجی عربستانی روی ستاره‌های جوان باشگاه‌های اروپایی زوم کرده که نمونه روشن این انتقال گابریل ویگا است که از اتلتیکومادرید به الاهلی جده پیوست.

تصمیم جدید فوتبال باشگاهی عربستان به دنبال محدودیت فهرست بازیکنان تیم‌ها از 30 نفر به 25 نفر و افزایش تعداد خارجی‌ها به 10 نفر از جمله جذب بازیکنان متولد 2003 به بعد می‌تواند سرنوشت محمد صلاح را دچار تردیدهایی کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت در استان فارس اعلام شد
  • استارت فرنگی‌کاران برای المپیک پاریس
  • عبدالکریم، دست گلر پرسپولیس را شکست!
  • غرق شدن ۲ جوان در رودخانه نازلوچای ارومیه
  • حضور وزیر ورزش و جوانان در مراسم نخستین سالگرد درگذشت صفارزاده
  • آخرین فرصت عربستانی‌ها به محمد صلاح
  • تسلیت سید محمد خاتمی به سید حسین خمینی در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی
  • نخستین قهرمانی ستاره تیم ملی ایران با باشگاه قطری + عکس
  • نخستین قهرمانی ستاره ایران با باشگاه قطری
  • ترمیم حرم‌ مطهر ائمه تعظیم شعائر اسلامی است