Web Analytics Made Easy - Statcounter

توزیع اقلام مصرفی مردم در ماه رمضان با قیمت مناسب، پیشرفت پروژه مصلی تهران ۸۰ درصد است، پیش فروش برخی محصولات سایپا از فردا، ممنوعیت پرداخت سود به حساب بانکی دستگاه‌های اجرائی در سال ۹۹ برخی از اخبار اقتصادی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهمترین اخبار اقتصادی امروز جمعه پنجم اردیبهشت ماه شبستان به شرح زیر است:

پیشرفت پروژه مصلی تهران ۸۰ درصد است

«محمدجعفر علیزاده» آخرین روند بازسازی مصلی تهران را که احداث آن برعهده سازمان مجری است، اعلام کرد و گفت: کارگاه ساختمانی مصلی از روز دوم عید فعال بوده و هم‌اکنون نیز با میانگین ۵۰۰ نیرو عملیات احداث بخش‌های باقیمانده مصلی تهران فعال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر پیشرفت فیزیکی مصلی تهران ۸۰ درصد است.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی با اعلام اینکه امکان استفاده از مصلی تهران در تمامی ایام وجود دارد، افزود: شرایط کرونا و ضرورت تمرکز بر روی مهار این بیماری همه گیر، بسیاری از بودجه‌ها با به سمت مبارزه با این بیماری سوق داد و در عین حال سرعت کار‌ها با کمی با کندی مواجه کرد.

علیزاده یکی از مشکلات موجود بر سر راه تکمیل مصلی تهران را قطع بودجه برای این پروژه به دلیل حل مشکل کرونا عنوان کرد و توضیح داد: در ۶ ماه دوم سال ۹۸، تخصیص بودجه برای ادامه کار مصلی تهران به دلیل شرایط کرونا قطع شد. این امیدواری وجود دارد که با مساعدت دولت و تخصیص حداقلی بودجه، سازمان مجری بتواند این پروژه را در زمان کوتاهتری به پایان برساند.

 

تکمیل فرم تعهد توسط مسافران در تمام فرودگاه‌های کشور الزامی شد

«محمد سعید شرفی» گفت: همه مسافران ورودی از خارج از کشور که از طریق مرز‌های هوایی وارد قلمرو جمهوری اسلامی می‌شوند، مورد بررسی نمایندگان وزارت بهداشت مستقر در فرودگاه‌ها قرار می‌گیرد.

مدیرکل دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری افزود: حسب مورد ممکن است تست‌های کرونا بر اساس علایم مسافران یا کشوری که از آن وارد شده اند لازم باشد و همچنین بر مبنای خروجی تست‌ها نیاز پیدا شود که بنا به تشخیص وزارت در هتل‌های تعیین شده؛ مراکز درمانی و بیمارستان‌ها و یا در منزل قرنطینه شوند، بنابراین مسافران ورودی با تکمیل یک فرم متعهد خواهند بود که به تصمیمات وزارت بهداشت تمکین کنند.

 

توزیع اقلام مصرفی مردم در ماه رمضان با قیمت مناسب

«حسین مدرس خیابانی» گفت: حواس مسئولان در ایام عید نوروز و ماه مبارک رمضان به مردم و بازار بیش از هر زمان دیگری است.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی افزود: دولت از مدت‌ها قبل برنامه ریزی منسجمی برای تهیه و تدارک اقلام و مایحتاج ضروری مردم، کالا رسانی و هماهنگی با شبکه‌های توزیعی و همین طور تشدید نظارت و کنترل بازار انجام داده است.

مدرس خیابانی در ادامه از توزیع افزون بر ۲۰۰ هزار تن کالای اساسی و مایحتاج ضروری مردم در ماه مبارک رمضان خبرداد و گفت: این کالا‌ها شاخص تنظیم بازار و آرامش بقیه کالا‌های مورد نیاز مردم است.

وی گفت: هماهنگی خیلی خوبی با شبکه‌های توزیع، اصناف، فروشگاه‌های بزرگ، تعاونی‌های مصرف کارگری، کارمندی و نیرو‌های مسلح صورت گرفته تا این کالا‌ها بدون هیچ مشکلی و با قیمت مناسب به دست مردم برسد.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی افزود: طرح نظارت و بازرسی بازار ویژه ماه مبارک رمضان به موازات این اقدامات نیز در سطح کشور با شدت و حدت اجرا می‌شود.

وی اظهارداشت: این طرح با هدف حفظ آرامش بازار، رفاه حال اقشار آسیب‌پذیر جامعه، جلوگیری از تخلفات احتمالی واحد‌های صنفی و ... به مرحله اجرا در می‌آید.

 

پیش فروش برخی محصولات سایپا از فردا

گروه خودروسازی سایپا اعلام کرد فردا (شنبه ۶ اردیبهشت) برخی محصولات خود را از طریق سایت فروش اینترنتی پیش‌فروش خواهد کرد. این محصولات شامل کوییک دنده‌ای، ساینا آپشنال، کوییک R، تیبا صندوق دار آپشنال و تیبا ۲ آپشنال (پلاس) خواهند بود.

متقاضیان از ساعت ۱۱ فردا (شنبه، ۶ اردیبهشت) می‌توانند به سایت فروش اینترنتی سایپا مراجعه کنند.

زمان تحویل این خودروها هفته چهارم بهمن و اسفند ۹۹ خواهد بود.

 

ممنوعیت پرداخت سود به حساب بانکی دستگاه‌های اجرائی در سال ۹۹

بر اساس بند (ز) تبصره ۱۲ قانون بودجه ۹۹، دستگاه‌هایی که از بودجه کل کشور استفاده می‌کنند به میزان اعتبار دریافتی از بودجه کل کشور مجاز به دریافت سود از حساب‌های بانکی (حساب جاری، پشتیبان و سپرده‌گذاری کوتاه‌مدت و بلند مدت) مفتوح در بانک‌های دولتی و غیر دولتی نیستند.

در اجرای این حکم بانک‌های دولتی و غیردولتی نیز مجاز به پرداخت سود به حساب دستگاه‌های اجرائی که فاقد قوانین و مقررات برای دریافت سود هستند، نیستند.

البته بانک‌ها، شرکت‌های بیمه دولتی، سازمان بورس و اوراق بهادار، صندوق‌ها، دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی و دستگاه‌های مأذون از رهبر معظم انقلاب و هر یک از دستگاه‌های اجرائی که در قوانین و مقررات و یا اساسنامه مجاز به دریافت سود هستند، از شمول این حکم مستثنی هستند.

 

صادرات به ۱۲۸ کشور جهان با وجود تحریم‌ها

«مهدی میراشرفی» با بیان اینکه حدود ۷۰ درصد تجارت خارجی ایران با آسیاست و اروپا دومین شریک کشورمان است، اظهار داشت: در سال ۱۳۹۸ ارزش تجارت خارجی کشور بالغ بر ۸۵ میلیارد و ۱۰۷ میلیون دلار و به وزن ۱۶۹میلیون و۳۰۲ هزار تن  بوده است که از این میزان بیش از ۴۱ میلیارد و۳۷۰ میلیون دلار سهم صادراتی ایران و۴۳ میلیارد و۷۳۷ میلیون دلار نیز سهم واردات کشور بوده است.

معاون وزیر اقتصاد اضافه کرد: در طی سال ۹۸ ایران، در مجموع به بیش از ۱۲۸ کشور جهان صادرات و از ۱۱۲ کشور واردات کالا داشته است. به طوری‌که به ۴۰ کشور اروپایی، ۲۱کشور آسیایی، ۲۸ کشور آفریقایی و۱۲ کشور آمریکایی صادرات و همچنین از ۴۱ کشور اروپایی، ۳۱ کشور آسیایی ۱۲ کشور آمریکایی و۱۱ کشور در آفریقا واردات کالا داشته ایم.

وی گفت: بزرگترین شرکای تجاری کشور به ترتیب در قاره آسیا وسپس اروپا وآفریقا هستند به شکلی که حجم تجارت خارجی ایران با آسیا بیش از ۵۷ میلیارد دلار یعنی بیش از ۶۸ درصد تجارت خارجی کشور است.

میر اشرفی در ادامه افزود: میزان صادرات ایران به آسیا بیش از ۳۰ میلیارد دلار و میزان واردات از آسیا نیز بیش از ۲۷ میلیارد و۷۳۶ میلیون و۴هزارو ۳۰۰ دلار است. همچنین میزان صادرات کشور به اروپا بیش از ۹میلیارد دلار بوده و میزان واردات نیز ازاین قاره ۱۵ میلیارد دلار بوده  است. این در حالی است که علی رغم تعدد شرکای آفریقایی میزان صادرات کشور به آفریقا  حدود۴۰۰ میلیون دلار ومیزان واردات از این قاره نیز ۲۲ میلیون دلار بوده است.

رییس کل گمرک ادامه داد: در نهایت میزان صادرات کشور به قاره آمریکا برابر با ۱۳۰ میلیون و۷۵۶ هزارو۵۸۶ دلار و میزان واردات از این قاره نیز ۸۶۰ میلیون و۸۵ هزارو ۲۱۴ دلار است.

 

بازدهی ۴۴ درصدی شاخص بورس در ۲۰ روز معاملاتی

در جریان معاملات بورس اوراق بهادار در سال‌جاری در مدت ۲۰ روز معاملاتی، تعداد ۱۴۱میلیارد و ۳۰۷میلیون سهم و حق تقدم به ارزش ۱۲۵۲هزار و ۲۹۸میلیارد ریال در ۲۲ میلیون و ۹۸۸هزار و ۲۴۱دفعه مورد در بورس اوراق بهادار معامله قرار گرفته است.

همچنین بررسی معاملات بازار سهام به تفکیک بازار نشان می‌دهد در این مدت ۸۴میلیارد و ۲۲۲میلیون سهم به ارزش ۵۵۴هزار و ۷۸۱میلیارد ریال در ۸ میلیون و ۹۱۰هزار و ۵۲۷نوبت در بازار اول؛ ۵۳میلیارد و ۶۳۶میلیون سهم به ارزش ۶۵۳هزار و ۹۸۸میلیارد ریال در ۱۳ میلیون و ۹۰۴هزار و ۹۱۳نوبت در بازار دوم؛ ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار هزار برگه به ارزش ۶ هزار و ۲۳۲میلیارد ریال در ۲ هزار و ۵۹۴نوبت در بازار بدهی، ۲۸۰هزار قرارداد به ارزش ۲۳۰میلیارد ریال در ۸ هزار و ۵۸۳نوبت در بازار مشتقه و ۳ میلیارد و ۴۴۲میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش ۳۷ هزار و ۶۸میلیارد ریال در ۱۶۱ هزار و ۶۳۳نوبت مورد معامله قرار گرفته است.

شاخص کل نیز که معاملات امسال بورس را از ارتفاع ۶۴۵هزار و ۷۶۳واحد آغاز کرده است، تاکنون با ۲۲۹هزار و ۲۲واحد رشد، معادل ۴۴.۶۵ درصد افزایش را به ثبت رسانده و به ارتفاع ۷۴۱هزار و ۹۲۳واحد رسیده است.

شاخص بازار اول نیز در این مدت با رشد ۳۶۲هزار و ۷۳۱واحدی و شاخص بازار دوم با رشد یک میلیون و ۸۸هزار و ۹۴واحدی به ترتیب ۴۴.۷۱ و ۴۴.۶۹درصد افزایش داشته‌اند./

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی خبرگزاری شبستان اخبار دستگاه های اجرائی قیمت مناسب برخی محصولات میلیارد دلار میزان صادرات میزان واردات میلیون دلار تجارت خارجی مردم در ماه مصلی تهران پیش فروش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۱۳۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰۳ میلیون دلار محصولات شیلاتی از مازندران صادر شد

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم کریم زاده بعدازظهر یکشنبه در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴- تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ظرفیت و پتانسیل‌های شیلاتی استان مازندران در پنج محور بررسی و در این نمایشگاه عرضه شده است، تصریح کرد: صادرات و توسعه بازار آبزیان از مهم‌ترین برنامه‌های حوزه صادراتی به شمار می‌رود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بخش شیلاتی مازندران یادآور شد: شیلات مازندران دارای ۳۹۰۰و احد آبزی پروری و ۱۱۴ تشکل صیادی است که سالانه ۱۳ هزار نفر در پروتئین جامعه تلاش می‌کنند.

کریم زاده با تاکید بر اینکه میزان تولید مازندران در بخش شیلاتی سالانه حدود ۱۳۰ هزار تن است و از این میزان تولید سالانه ۶ تا ۱۲ تن محصول صادر می‌شود، عنوان کرد: سالانه ۱۰ تا ۲۰ میلیون دلار از محل صادرات شیلاتی استان مازندران حاصل می‌شود که سال گذشته رقم صادرات استان مازندران ۸۰۳ میلیون دلار بود.
مدیرکل شیلات مازندران با بیان اینکه ماهیان خاویاری محصول اصلی و ارزآور حوزه شیلاتی کشور و این استان است، گفت: سالانه ۲۶۰۰ تن ماهی خاویاری در مازندران تولید می‌شود که از این میزان ۹۰۳ تن خاویار استحصال می‌شود که ارزش اقتصادی آن هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است.

وی با اعلام اینکه در این اداره کل، ۴۲ فرصت سرمایه گذاری شناسایی شده است، تاکید کرد: با به انجام رسیدن این فرصت‌ها، ۴۵ هزار تن تولید اولیه محصولات شیلاتی استان افزایش خواهد یافت و همچنین ۱۷۰۰ شغل جدید در این مسیر ایجاد می‌شود.

کد خبر 6091153

دیگر خبرها

  • آغاز فروش فوق العاده و پیش فروش محصولات سایپا+جدول
  • ساینا اس اتوماتیک روانه عراق می شود / صادرات چندین هزار ساینا و کوئیک به ونزوئلا
  • قیمت محصولات سایپا سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ قیمت ساینا و شاهین در بازار
  • قیمت محصولات سایپا دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت خودرو امروز ۱۰ اردیبهشت + جدول
  • تشدید روند کاهشی نرخ‌ها در بازار/ دلار بدون خریدار؛ سکه به ۴۰ میلیون تومان رسید
  • ۸۰۳ میلیون دلار محصولات شیلاتی از مازندران صادر شد
  • ریزش سنگین دلار در بازار تهران؛ بازگشت دوباره به کانال ۵۰ هزاری را شاهدیم؟
  • پتانسیل بازار آفریقا برای خودروهای اقتصادی سایپا
  • خبر احتمال مذاکرات هسته ای،قیمت دلار را در بازار تهران ریخت