Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد حسین دهقانی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی میبد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  از تصادفات درون شهری میبد در سال ۹۸ خبرداد و گفت:  ۹ نفر در تصادفات درون شهر میبد جان باختند که از این تعداد ۵ مورد عابر پیاده ۳ مورد راکبین موتورسیکلت و یک مورد خودرو بوده است.

او باشاره به اینکه تعداد فوتی تصادفات درون شهری میبد در سال ۹۷ و ۹۸ به یک میزان بوده و کاهش و افزایش نداشته است، افزود: از جمله علل تصادف عابرین پیاده، بی توجهی به جلو، رها کردن کودک خردسال در معابر عمومی و سرعت غیرمجاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دهقانی با اشاره به اینکه آمار تصادفات جرحی در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ افزایش ۲۰ درصدی داشته است، گفت: رعایت نکردن حق تقدم و تغییر مسیر ناگهانی نیز از جمله علل تصادفات جرحی در میبد است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی میبد با بیان اینکه اولین مورد فوتی عابر پیاده در ایام نوروز پارسال ثبت شد، ادامه داد: کودکان و اطفال از جمله فوتی‌های عابرین پیاده در میبد بودند.

او به ترافیک شهری اشاره کرد و افزود: باتوجه به اینکه بافت شهر میبد سنتی است خیابان‌های میبد به خصوص در ساعات عصر جوابگوی ترافیک نیست و عمده ترافیک شهر میبد در سه راه سعیدی و خیابان امام خمینی به علت تجمع دارخانه‌ها درمانگاه‌ها و فعالیت‌های تجاری می‌باشد.

دهقانی گفت: ایجاد  دور برگردان‌های سه طرف میدان جانباز باعث کاهش ورودی‌های میدان و کاهش تصادفات در این میدان شده است همچنین سه راه هفت تیر که یک نقطه حادثه خیز بود و رانندگان از این نقطه قصد دور زدن داشتن و منجر به حوادث می‌شد با ساخت میدان توانستیم حوادث این نقطه را کاهش دهیم.

او با اشاره به اینکه تعداد ۸ دوربین کنترل سرعت در سطح شهرمیبد فعال است، افزود : سرعت کاه‌هایی که در سطح شهر ساخته شده برحسب نیاز و نظرکارشناسی و شورای ترافیک بوده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی میبد با بیان اینکه ایام عید امسال با توجه به محدودیت‌های تردد و قرنطینه آمار فوتی و تصادفات نداشته ایم و میزان تصادفات و حوادث در میبد نسبت به فروردین ۹۸ صفر بوده است، گفت: آموزش فرهنگ ترافیک به شهروندان در کاهش تصادفات و حوادث درون شهری بسیار موثر است و پلیس راهنمایی و رانندگی در زمان فعالیت مدارس فرهنگ استفاده از وسائل نقلیه و قوانین عبور و مرور به دانش آموزان آموزش می‌دهد.

او در پایان با اشاره با اینکه افراد هنجار شکن را از طرق گشت نامحسوس پیگیری و کنترل می‌کنیم، گفت: براساس مصوبه وزارت کشور عبور موتور سنگین با قدرت ۲۵۰ سی سی و بیشتر در معابر عمومی و شهری ممنوع است و دارندگان این نوع موتورسیکلت تنها مجوز استفاده از پیست را دارند و برای حمل و نقل آن از محل نگهداری تا پیست باید از یدک کش استفاده کنند.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: راهنمایی و رانندگی سرعت غیر مجاز پلیس راهنمایی و رانندگی درون شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۱۳۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاز سوم کمربندی نسیم شمال قزوین آماده بهره‌برداری

اسماعیل عرشیان معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: شهرداری قزوین در سال‌های اخیر عملیات بهسازی و ساماندهی کمربندی نسیم شمال این شهر را در ۲ فاز به انجام رسانده بود و فاز سوم این طرح نیز با تخصیص اعتبارات لازم مورد بهسازی قرار گرفت.

وی ادامه داد: بهسازی کمربندی نسیم شمال، ۴۰ درصد ترافیک را در تقاطع‌های جنوب و جنوب غربی شهر قزوین را به طور چشمگیری کاهش می‌دهد و هم اکنون عرض مسیر از ۱۰ متر به ۱۴ متر افزایش یافته و تعداد خطوط و وضعیت آن هم مناسب سازی شده است.

به گفته عرشیان، امیدواریم با احداث کمربندی‌های دفاع مقدس و بهسازی نسیم شمال، ۲ کمربندی شرقی و غربی به هم متصل شوند تا شرایط متفاوت تری را بتوانیم در حوزه ترافیک شهر قزوین ایجاد کنیم.

این مسئول افزود: با توجه به اینکه این مسیر اتصال دهنده مسیر‌های درون شهری و برون شهری است، بهره برداری از آن می‌تواند شرایط را علاوه بر کنترل ترافیک درون شهری، برای ساکنان برخی مناطق از جمله کوثر و مینودر و همچنین جاده تاکستان و رشت بهبود ببخشد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین بیان کرد: شهرداری در خصوص اجرای طرح بهسازی کمربندی نسیم شمال نگاه ویژه‌ای نیز به مناطق جنوبی شهر قزوین نیز داشته چرا که بسیاری از شهروندان از اجرای بیشتر طرح‌های عمرانی در نقاط شمالی شهر گله‌مند بودند که انجام این طرح توانست تا حدود بسیار زیادی رضایت شهروندان جنوب شهر را نیز به همراه داشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • آخرین جزئیات پلیس درباره طرح ترافیک امسال تهران
  • طرح ویژه پلیس برای کاهش مرگ موتورسواران و عابران پیاده
  • کاهش ۳ درصدی حوادث منجر به فوت در استان اصفهان/ ۵۰ درصد فوتی‌های کشور مربوط به بخش ساختمان
  • نیمی از حوادث فوتی کار در کارگاه های ساختمانی است
  • فاز سوم کمربندی نسیم شمال قزوین آماده بهره‌برداری
  • اعلام جرم پلیس علیه کوتاهی مدیران درباره تصادفات
  • بیش از ۹۰ درصد جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد
  • رفتارهای نادرست در شیوه زندگی تهدیدی جدی برای سلامتی انسان
  • توجه ویژه به آموزش و فرهنگسازی در حوزه ترافیک ضروری است
  • شهرداری‌ها در آموزش فرهنگ ترافیک مشارکت کنند